Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Mammave: jag testade blankt idag också... Nu är de billiga testerna slut så nu ska jag försöka hålla mig till på fredag! Får se hur det går... Om det är blankt då också så ringer jag fertilitetskliniken på måndag 10/11. Då är det på dagen en månad sedan äl-tecknen och två månader sedan senaste mens...

• Lectin

Minxy: Oj då! Håller tummarna för att det är något som kan åtgärdas. Kram!

• Lectin

Usch vilken trubbelmånad det här blev för flera av oss! Man kunde ju önska att menscykeln kunde hålla sig regelbunden när man försöker göra bebisar... Men något jag brukar försöka tänka på när det känns stökigt är att menscykeln mycket väl kan störas ut av tidiga missfall. Bara för att mensen kommer någon eller några dagar sent så betyder det ju inte att det är cykeln som rubbats utan det kan ha varit en pytteböna som inte fick stanna. Inte mycket till tröst men jag tycker själv att det då känns lättare att ge kroppen lite andrum och inte bli lika frustrerad när cykeln inte är som ett urverk medan man försöker.

Kram på er allihopa!

• Lectin

Välkommen mangoo! Håller tummarna för att det tar sig snart. Var i cykeln är du nu?

• Lectin
    Minxy skrev 2014-11-05 07:49:11 följande:

Janna: haha, jag vet *s*

Nu ska jag tänka på annat i två dagar. Är skickad på kurs och sitter just nu på en herrgård och äter frukost! Äggröra....mums!

Åhåå! Mmmm... Avundas dig!

Välkommen VeronikaK! *vink, vink*

Jag försöker att inte tänka så mycket på graviditet och tecken. Jag försöker hålla mig negativ eller åtminstone neutral och utgå ifrån att jag INTE är preggo. Jag försöker ha tålamod och inte testa i "onödan". Jag försöker ignorera molvärken i livmodertrakten. Jag försöker att inte känna efter om brösten är tyngre och känsligare än annars. Jag försöker att tänka att illamåendet vid lågt blodsocker helt klart kan ha andra orsaker än graviditet. Jag försöker tänka att det är så galet ovanligt att plussa sent att sannolikheten att jag är gravid men inte plussat än är obefintlig.... Men hjärtat går inte på mina försök! Hjärtat vill så gärna tro att jag är gravid. Hjärtat hoppas och önskar och och styr mina steg mot testhyllan så fort jag är nära ett apotek. Hjärtat kräver att jag skriver av mig ibland. Jag är galet egocentrisk just nu och ber om ursäkt för det och tackar samtidigt för att ni slöt an till min tråd så att jag har mitt hemliga ställe att vräka ur mig på! Hjärta

Planen är som sagt att testa på fredag och om det då fortfarande är negativt tänker jag kontakta vården. Än så länge har jag lyckats hålla mig ifrån att testa, delvis pga att jag inte har några test hemma. Idag tänker jag köpa test inför fredagen. Vad tycker ni jag ska köpa? Känns onödigt att lägga stora pengar på CB eller CBdigital men å andra sidan får man ju säkra besked då.

• Lectin
    mangoo skrev 2014-11-05 10:56:10 följande:
    Lectin skrev 2014-11-04 12:24:42 följande:

Välkommen mangoo! Håller tummarna för att det tar sig snart. Var i cykeln är du nu?

Tack!
    Jag hade ägglossning för ca två veckor sen. testade - i går men har bmi på fredag.. hoppas det var för tidigt för ett plus men mannen var på "fertilitets" besök i dag så jag testade för att om det visade sig att det var plus så kunde han strunta i att gå dig...

Trist med minus! Jag håller tummarna för att det ändå är ett plus på fredag.
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2014-11-05 11:04:49 följande:
    Åh, vad jag känner igen mig. Det är bara positivt att du är "ego" tycker jag, jag vill gärna läsa om andras situation. Det där med hoppet alltså, att det är så segt när det är något man så gärna vill ha. Och typiskt att mensen ska haka upp sig precis när man skulle behöva en del förutsägbarhet.

Jag är själv väldigt ältande just nu, så jag känner igen mig helt. Jag har bara berättat för en enda person att vi slängt skyddet. Har nog inte ens vant mig vid tanken samtidigt som jag känner mig stressad, ja, helt knasigt.
    Ja det är ju ett stort beslut och när man väl fattat det är det ju liiite svårt att låta bli att tänka på det tycker jag. Vi har heller inte berättat något för omgivningen. Jag berättade för en kompis i somras men fick inte den respons eller det stöd jag önskade så jag har inte pratat mer med henne om det. Det var nog ungefär i den vevan jag startade tråden...
  • Lectin
    mangoo skrev 2014-11-05 13:37:20 följande:
    jag har också velat när det är lite tungt här hemma. jag är mycket ensam med barnen då mannen pendlar långt varje dag..Man tänker kommer jag orka eller räcka till? men jag hoppas och tror att det ger mer glädje än något annat. visst det är tufft ibland när barnen är på krigsstigen men när man ser barnen försvara och måna om varandra känns det genast varmt i hjärtat.
    Så sant! Många gånger har jag också velat och funderat eftersom jag har en sjukdom (EDS) som påverkar ork och humör ganska rejält. Jag bävar för den första tiden och tycker ibland att vi är galna som skaffar en trea nu när ettan (6 år) och tvåan (3.5 år) börjar bli stora och självgående!

Det har inte varit klockrent beslut här heller. Jag har ändå alltid velat ha tre barn medan mannen inte varit intresserad. Han tycker han börjar bli för gammal och tänker redan på nästa generation, att han blir en alltför gammal farfar typ. I våras hade vi ett litet hoppsan när min mens var sen (då också! Obestämd) och då hann han tydligen vänja sig såpass vid tanken att det kändes tomt även för honom när mensen kom. Efter det bestämde vi oss för att skippa skydd och försöka få en trea.
  • Lectin

Micka! och VeronikaK: Tänk bara på att jättenattljusprodukterna är kosttillskott! Det finns alltså inga kliniska studier på de effekter ni är ute efter. Isåfall hade de förmodligen varit läkemedel. Inte heller är kvalitetskontrollen hos tillverkarna ens i närheten av kontrollen för läkemedelsföretagen. Att det inte har rapporterats några biverkningar stämmer inte heller. Både allergiska reaktioner, mage-tarmreaktioner och annat finns beskrivet om man googlar. Naturligtvis kan man chansa men i mina ögon spelar man lite av rysk roulett när man använder kosttillskott för annat än det som står på etiketten.

Var rädda om er och var kritiska till alla sådana här produkter! Det finns så mycket skit och så många lurendrejare där ute!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea