Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Vi slängde ut granen innan nyår men det andra pyntet är fortfarande kvar. Vi kör dock light helt och hållet så det är inte så mycket mer än våra adventsstjärnor som ska bort Vi har svärmor på besök så vi städar nog bort allt i helgen efter att hon åkt hem.

Jag har fått ett enormt städsug och känner faktiskt för att gå igenom alla gamla kartonger som stod undangömda på vår vind i förra huset. Vi flyttade i maj och sedan dess ockuperar de här kartongerna en del av garaget och vårt blivande sovrum. Målet är att allt ska vara sorterat och kastat/bortskänkt/sålt innan sommaren kommer så vi kan fixa vårt sovrum och det tredje barnrummet. Det är inte helt lätt att frigöra tid eftersom vi jobbar heltid och åker till stugan på helgerna men om jag tar 2-4 kartonger i veckan så borde det inte vara några problem. Frågan är bara om städsuget håller i sig när jag väl börjat gräva i lådorna?

• Janna84
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

Grattis! Jag är också i v 4+5.
  • Janna84
    Minxy skrev 2015-01-07 21:12:07 följande:

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

Usch Har du testat akupressurbanden? De tar inte bort allt illamående men de brukar ta bort udden av illamåendeattackerna. Lycka till imorgon!
  • Janna84
    Shrew skrev 2015-01-08 11:50:09 följande:

Hej på er!

Grattis till alla som plussat! 

Jag har bim 13/1 men tror inte det blivit något den här månaden heller. Jag tog blodprover före jul och enligt dem och gyn är jag högfertil kvinna! Svårt att tro när man inte blivit gravid under 10 månader. Min menscykel är ca 33 dagar nu och gyn tyckte att det är lite långt och tyckte att vi ev skulle pröva stimulera ägglossning. När jag googlat på menscykel så är 33 dagar inom det normala och jag får mens regelbundet. Å andra sidan hade det kanske varit bra att få lite hjälp. Tänkte i alla fall beställa hem digitala ägglossningstest, fertilitetsglidmedel och annat som kanske kunde hjälpa till.

Har ni som ätit pergotime fått biverkningar?

Jag har aldrig ätit Pergotime så jag kan inte svara på din fråga. Jag tycker dock det är underligt att de vill stimulera ägglossningen när du har regelbunden ägglossning, det kan väl bli överstimulans? Har de mätt progesteronhalten efter ÄL?
  • Janna84
    VeronikaK skrev 2015-01-09 11:41:01 följande:

Intressant att läsa om de olika råd och behandlingar ni föreslås. Får intrycket av att man själv nästan måste vara expert om man ska få bra hjälp. Samt ha en portion tur.

Jag har lite åldersnoja måste jag säga. Därför tänkte jag ställa en ofin fråga och kolla med er hur gamla ni är och hur ni tänker kring det (frivilligt att svara förstås :D) Jag utgår från att de flesta i tråden är 35 år eller äldre (men tanke på namnet på tråden).

Jag är ju själv 38 år och fyller 39 om några månader. 

Precis min uppfattning, det känns som att man måste vara påläst och mer eller mindre begära specifik utredning och behandling.

Jag är trådens minsting, dvs 30 år. Jag gick med eftersom jag kunde likna min situation med Lectins (dvs två barn och inte helt lätt att bli gravid på egen hand). Min mentala ålder ligger dessutom lite högre än min fysiska
  • Janna84
    TheLe003 skrev 2015-01-11 22:24:24 följande:

Hej! Ni verkar vara ett härligt gäng här inne. Jag känner igen mig i så mycket ni skriver om!

Jag är 31 år och vi försöker nu få till vår tredje. Jag har en pojk född 09, och en tös född 11. Jag har länge gått och velat fram och tillbaka om man vågar sig på en till. Man vet ju aldrig hur det blir. Men längtan och hjärtat vann över huvudet.

Mitt första barn tog 17 mån att få till, jag hade tänkt vara lugn och cool den här gången. "Det blir när det blir" tänker. Vi har försökt sedan i somras och redan är jag tillbaka i samma besatthet som första gången. Jag känner inte alls igen min kropp och det blir svårt att tyda allt.

På tal om åldersnoja känner jag tvärt om. Jag hade gladeligen varit tio år äldre. Tänk vad mycket mer jag kommer veta om tio år och all den erfarenheten! Jag längtar.

Jag har bim ca 25/1. Då får vi se. Lite svårt att pricka in äl då mannen veckopendlar.

Lycka till för er andra med!

Välkommen till tråden TheLe003! Jag trivs också med att bli äldre så medan andra 30-årskrisade så njöt jag av att äntligen fylla 30. Samtidigt kan jag inte låta bli att noja lite kring min fertila ålder eftersom min mamma gick in i klimakteriet väldigt tidigt. Nu är jag förvisso gravid men jag har en tråkig historik och jag är rädd att drabbas av missfall igen.
  • Janna84
    Shrew skrev 2015-01-16 19:48:54 följande:

37 dagar har min längsta cykel varit under senaste året. Så mycket möjligt att mensen kommer nu ihelg.

Jag hoppas du testade för tidigt och att du trots allt har en liten böna i magen.
    mammave skrev 2015-01-16 20:07:05 följande:

Jaha. Håller tummarna ändå för dig, Shrew

Ja, här började precis mensen Blev faktiskt lite ledsen denna gång. Har inte blivit det tidigare. Men får ta nya tag och hoppas på en oktoberbebis.

Stor kram! <3
    Lectin skrev 2015-01-17 11:38:13 följande:

Iskristall: jag går och väntar på äl. Borde bli om en vecka. På onsdag ska jag in och kolla med ultraljud om någon äggblåsa växer till och när den isåfall kan tänkas släppa ifrån sig ägget.

Spännande!
  • Janna84

Jag håller med Minxy, ge inte upp än! Snart har du också en svällande mage Lectin

• Janna84
    VeronikaK skrev 2015-01-21 13:18:09 följande:

Jag fick besked i veckan att jag är gravid!  Känns väldigt omtumlande och jag måste nog ta in det bit för bit tror jag. Min första reaktion var dock glädje. Hoppas kunna fortsätta att vara glad, och att vår omgivning om de nu misstycker har vett att behålla det för sig själva.

Håller tummar och tår för er andra!

Stort grattis!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea