Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Jag är i valet och kvalet, jag är nämligen sugen på att söka ett nytt jobb. Det har kommit ut en väldigt intressant platsannons och jag kommer med största sannolikhet skicka in en ansökan och se vart det leder. Egentligen är det mer strategiskt att stanna där jag har en fast tjänst men arbetssituationen är inte helt bra eftersom de inte bemannar upp tillräckligt (vilket innebär mycket press och stress för mig). Jag är nervös redan nu trots att jag inte vet om jag kommer bli kallad på intervju. Är jag helt galen som överväger att byta jobb när jag samtidigt drömmer om ytterligare ett barn? Jag pluggade när jag fick första barnet och hade en visstidsanställning när jag fick andra barnet, det har alltid löst sig bra men den här gången såg jag fram emot att ha en fast anställning. Det som gör beslutet mycket svårare är det faktum att vi har svårt att bli gravida. Tänk om det tar ytterligare ett år att bli gravid... Ett alternativ som jag överväger (om jag får jobbet) är att pausa i fyra månader tills jag "sitter säkert". Känns dock lite fult mot nya arbetsgivaren. Haha, jag vet inte varför jag stressar upp mig redan nu men historiskt sett har det gått väldigt bra för mig när jag sökt jobb. Hur tänker ni kring det hela? Min man stöttar mig oavsett vad jag väljer.