Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Testade negativt imorse. Kunde inte hålla mig. Äl+11 idag så hoppet är väl inte ute än.
Testade negativt imorse. Kunde inte hålla mig. Äl+11 idag så hoppet är väl inte ute än.
Jag är inte gravid, testade nyss med cb digitala. Nya tag nästa månad.
...fortf ingen mens, vilket såklart e positivt men testade imorse (bim +2) och samma starka minus visade sej. Gahh..vad händer liksom?! Och inte en enda symtom på en graviditet. Brukar verkligen ALDRIG gå över, mensen kommer som på beställning med 28 dgr mellan och nu har det gått 30.. då är frågan kan man vara gravid fast man får ett neg. grav.test? Och andra frågan, kan man vara gravid utan en enda symtom? (Hade ju flera symtom för en v sedan men nu inget)
Tänk att man är så naiv och hoppas in i det sista..
idag behagade mensen dyka upp. Suck!!
Gjorde ett test innan. Mer negativt än det kan det knappast bli. Men ingen mens än......
Efter att min senaste mens kom 4 möjligen 5 dgr sent har min annars så precisa menscykel blivit en aning förskjuten/skev eller hur man nu ska förklara det. Så har nu ingen koll på nästa äl. Skulle ju kunna testa med äl-test men har läst så mycket här på FL och andra ställen att de är svåra att pricka in och verkligen veta när man ska testa. Verkar krångligt. Någon av er som tycker de funkar? Jag har aldrig prövat nämligen. Men nu efter 7 mån av bebisverkstad och utan resultst känns det som plan B är ett måste.. börjar tröttna på det negativa och alla tankar som tar över (snart för mycket av vardagen). Vi har ju sagt (sambon och jag) att det blir när det blir, kanske därför jag inte kört med äl-test och sånt. Men samtidigt kan man inte släppa det och bli sååå besviken varje månad.. sambon lever ju på som vanligt men jag tycker det börjar bli en stress ist. Vilket såklart INTE är gynnande för verkstaden.. varför händer det inget denna gång? Med Mina två tidigare barn blev jag på smällen direkt, så det e en del grubblande här. Sorry nu blev det lite långrandigt här..
På tal om äl-symtom som trådiga flytningar och molvärk.. hur vet man egentligen när sjålva ägget släpper.? Har en kompis som trodde hon hade koll på sin äl. Sen började hon testa äl-test och det visade sig att hon hade äl 5-7 dgr innan de trådiga flytningarna.
Dubbelcrap! Mens... Jaja äl om tre-fyra veckor igen då. Bryter ihop med en godispåse ikväll och peppar upp mig imorgon...
Stort Grattis oväsen! Är så imponerad av att ni orkat försöka och kämpat på i över 2 år. Jag känner mig stundtals uppgiven och vi har försökt få en trea "endast" i sju månader. Men när väl det där plusset kommer kan jag tänka mig att det var värt alla år mellan hopp och förtvivlan. Jag längtar dit..
Har nu gått över till plan B här hos oss. Ägglossningstest. Så nu väntar jag på ytterligare ett plus...phuu. . Men borde komma nu i dagarna. Fast med mitt vanliga flyt så är sambon borta större delen av vecka, suck. Han kommer hem sent torsdag, därför hoppas jag att äl kan vänta några dgr till och att sambon inte e allt för trött när han kommer hem, haha..
Asså det här med äl-test..det är ju en hel vetenskap. Nu har jag gjort ett test en gång om dagen i 4 dgr. Använder apotekets äl-test, vet inte om det är bättre el sämre än ngt annat men men.. är så svårt att tyda. Två röda streck ska vara lika röda eller teststrecket ännu rödare än kontrollstrecket, då ska det vara positivt. Har märkt att testsrecket har blivit något rödare för var dag denna v. Och så idag: strecken är väldigt lika i färgen, om man kollar mycket kritiskt så är kontrollstrecket pyttepytte rödare än teststrecket. Är det fortf negativt test då?? Men jag tror ändå att jag kan ha äl då det molar och spänner i nedre regionerna. Sen ska ju själva ägget släppa 24-48 tim efter testet blivit positivt. Varför ska det va så krångligt.? Jag hoppas ju på att jag inte har äl än då sambon kommer hem imorn natt som tidigast. Isf finns ju en chans att vi hinner mysa lite innan det är försent. Hur ska man veta liksom?
Hjälp.. finns det någon kunnig inom detta här i tråden.?