Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Iskristall skrev 2014-09-17 17:25:36 följande:

Limegrön: Jo det kan vara struligt med äl-test. Av egen erfarenhet kan jag säga att de inte alltid behöver vara exakt lika starka eller starkare. Man kan ju missa höjningen, alltså när man testar kan ju höjningen precis, precis varit eller är på väg att precis, precis vara. Vilket gör att lh hormonet som testet läser av antingen är påväg upp eller är påväg ner. Om du förstår hur jag menar. Att avhjälpa detta brukar vissa testa 2 gånger om dagen. Alternativt kan man köpa clearblue testen som visar gubbar och bara ta ett av dessa test när man tror sig vara så nära positivt med de billiga testen för att dubbelkolla. Så blir det inte lika dyrt som att bara använda sig av clearblue testen. Men man får bättre svart på vitt svar

Hoppas jag kunde hjälpa nånting!?

Tack iskristall, nu blev jag lite klokare iaf. Men ska man fortsätta så här kommer man ju bli ruinerad.. inte nog med att det är dyrt att HA barn, det är dyrt att försöka GÖRA barn oxå. Haha..

Jag kanske har stirrat mig blind på färgen på strecken då.. känner ju på min kropp att det är äl redan nu även om "strecken inte är lika röda".. skit oxå.. då är det kört denna mån oxå, vad trött jag blir.
  • limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-18 18:28:35 följande:

Limegrön: Nu fick jag som vi pratat om. Två röda streck på billiga tester, men dock kontrollstrecket lite, lite rödare. Men tog ett clearblue och fick en glad gubbe. Så teststrecket måste inte alltid bli rödare än kontrollstrecket.

då är vi typ lika långt i cyklarna. jag vet dock inte om jag hade äl igår el om jag har/hade det idag. Så sitter nu och väntar på att sambon ska komma hem så jag kan kasta mig över honom..hehe..

lycka till med ert mysande iskristall..!
  • limegrön
    Lectin skrev 2014-09-18 12:52:00 följande:
    Ge inte upp än limegrön! Mys på så gott ni orkar när gubben kommer hem! Det finns ju en chans att din värk också är "inför äl"-värk och att ägget inte släppt än.

Jag hoppas verkligen du har rätt. Isf kan vi ha "hunnit" få till det. Äl-testet var som "rödast" i onsdags morse och vi fick inte till det förrän natten till fredag. Sambon blev rätt snopen när jag kastade mig över honom när han knappt hunnit inanför dörren torsdags natt, haha.. jaja vi får vänta och se..
  • limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-20 10:33:26 följande:
    Jag förväntade mig temphöjning idag då jag fick positivt äl-test i torsdags...men det vart ingen temphöjning...så nu är jag rädd att det positiva äl-testet var falskt :-/ Hoppas ingen mens kommer Flisan35

Har du haft någon mer symtom på äl då? Som värk el så? Vilken dag hade du det isf?
  • limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-28 16:57:20 följande:

Hur kan du vara så säker på att du bara är skengravid!? Vad har du för symtom?

Jag har trott att jag varit gravid de senaste 5 månaderna runt BIM med flytningar, metallsmak, molande värk, illamående men icke.. denna gång dock LITE annorlunda, har börjat få ömma bröst. Men vågar ändå inte tro nåt annat än att jag är skengravid. Blivit besviken sååå många ggr. Något postitivt är ändå att ömma och svullna bröst var ända graviditetssymtomen jag fick i mina tidigare 2 graviditeter. Kommer inte ihåg att jag hade några andra symtom. Fast det var ju rätt längesen iofs, 7 och 9 år sedan jag var gravid senast. Man glömmer ju så fort.

Har du fått några symtom iskristall?
  • limegrön

Blev lite ivrig och beställde precis 10 grav.test på testlagret. Så kommer nog missbruka grav.test i veckan är jag rädd för.

Har aldrig använt testlagrets grav.test innan. Någon som vet om de är bra?

• limegrön
    Sockiplast skrev 2014-09-29 09:26:47 följande:

Limegrön: Håller tummarna för dig! :) Jag har använt testlagrets båda gångerna jag jag vart gravid (plus en gång i mellan som blev missfall). Och alla gånger hade det funkat bra, visat streck tidigt, aldrig upplevt att de krånglat. Billigt och bra i falla man gör åt ett gäng :) Men sen när jag testat positivt så har jag i alla fall gått till apoteket och köpt ett dyrt, bara för att dubbelkolla, hihi.

Har ni förresten tänkt på att när man går i bebistankar och bara väntar så blir ALLA omkring gravida? Seriöst, känns som man grattar nån varenda dag på facebook, på stan, i lekparken... Är inte missundsam men det börjar ju bli löjligt nästan. Folk som inte ens skulle ha fler barn är gravida.

testade du innan BIM när du plussade? Tänkte om testen är tillförlitliga innan BIM eller om man ska vänta med att testa. Kommer nog inte kunna hålla mej till fredag är jag rädd
  • limegrön

Jahha?!?!???! Snopen igen, fick mensen 4 dgr tidigare denna gång.. va trött jag blir..

• limegrön
    mangoo skrev 2014-11-10 09:09:07 följande:

Nu har vi varit och lämnat mannen prov.. nervöst. Vet inte hur länge vi behöver vänta på svar dom skulle återkomma ????. Ev skulle dom ringa om provet var ok för att jag Ev skulle få komma in och kolla mina äggledare på torsdag

Någon som kollat/sköljt äggledarna?

Blir lite nyfiken och frågvis nu bara, hur länge har ni försökt bli gravida? Vart sökte ni hjälp? Och vilken "behandling" har ni fått?

Har hört att det ska vara svårt att få hjälp när man har barn sen innan. Vi har 2 barn och har försökt (så gott som) 9 mån. Men vart ska man vända sig? jag var inne på kvinnokliniken för ca en månad sedan och gjorde ett cellprov, försökte då prata med läkaren om vårt "problem" men fick liksom inget gehör, läkaren tog mig inte på allvar och bytte ämne hela tiden. Enda hon sa var -tänk inte så mycket på det.... och hur lätt är det liksom, blev besviken för den kalla handen jag fick.

är det så att man måste ha försökt i ett helt år innan någon tar en på allvar och vart vänder man sig?
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea