• Shrew

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Grattis till alla plus! Vad roligt! 

Jag har stora förhoppningar på den här månaden och hoppas att era plus smittar av. Jag var hos en gyn förra veckan och han kunde se på vul att jag skulle ha ägglossning när som helst. Vi hade sex innan gynbesöket och efter det så det borde inte bero på fel timing om jag inte blir gravid. Kommer mensen nästa vecka så får jag ta blodprover då för att se om det är nåt fel på mina hormoner.

Men för första gången på länge känner jag "nåt", lite träningsvärk i magen (har inte tränat), och häromdagen blev jag jätteillamående på morgonen. Så jag hoppas, hoppas på plus, men vågar inte testa än, BIM -5 idag.

• Shrew

BIM + 2, ingen mens och negativ test imorse och på BIM -1. :(
    Undrar vad min kropp håller på med?! På vul för 16 dagar sedan såg läkaren att jag skulle ha ägglossning så det vore väl logiskt att antingen få mens eller plus?! 

• Shrew

Mensen kom efter jag att skrivit mitt inlägg... Tar nu en liten paus från försökande, vi kommer att vara hos släkten vid nästa äl och då lär det inte bli något mys. Känns nästan skönt att inte ens vänta och hoppas på något nästa månad! På måndag ska jag ta blodprover för att se om det är något fel på mina hormonnivåer, att få svar dröjer säkert till nästa år. 

Lectin: Hoppas att din man ändrar sig under julen när ni har tid att prata och umgås med varandra!

• Shrew

Hej på er!

Grattis till alla som plussat! 
    Jag har bim 13/1 men tror inte det blivit något den här månaden heller. Jag tog blodprover före jul och enligt dem och gyn är jag högfertil kvinna! Svårt att tro när man inte blivit gravid under 10 månader. Min menscykel är ca 33 dagar nu och gyn tyckte att det är lite långt och tyckte att vi ev skulle pröva stimulera ägglossning. När jag googlat på menscykel så är 33 dagar inom det normala och jag får mens regelbundet. Å andra sidan hade det kanske varit bra att få lite hjälp. Tänkte i alla fall beställa hem digitala ägglossningstest, fertilitetsglidmedel och annat som kanske kunde hjälpa till.
    Har ni som ätit pergotime fått biverkningar?

• Shrew
    Jag tycker också att det låter lite konstigt att stimulera ägglossning, känns lite som universallösning till barnlöshet?! Man vill ju inte bli överstimulerad och få tvillingar/trillingar osv.Gyn tyckte iaf att vi skulle vänta ett år och att min sambo får lämna spermieprov först. Tror nästan att jag ska söka mig till en annan gyn när det gått ett år. Och att kolla progesteron efter äl har han inte nämnt. Jag tycker att man blir så förvirrad när man läser på nätet, borde egentligen sluta googla och bara vänta och se (lättare sagt än gjort)! 
  • Shrew

Jag är 35 så jag är inte orolig för min ålder, jag är mer orolig för hur man skulle orka vara vaken på nätterna och ha tålamod med de äldre barnen. Jag skulle säkert vara lugnare som mamma och inte bli orolig lika lätt som med ettan och tvåan. Men vakennätterna är inget som lockar.

Mammave: brukar du testa före bim? Jag försöker ha tålamod och efter att ha blivit så besviken på neg resultat förra månaden så kommer jag hålla mig borta från test. 

• Shrew

Dag 34 (bim+2) och än så länge inte mens. Fick iofs mens förra månaden på 34:e dag så jag vågar inte hoppas på någonting. Och har såklart både mensverk och gravidsymtom samma gång. Gör gravtest i helg om mensen inte kommit då. 

Hur går det för dig Mammave?

• Shrew

Testade i kväll innan jag tog ett glas vin, ni gissar säkert resultatet iom att jag vågar dricka vin. Är dessutom irriterad vilket jag brukar vara före mens!

• Shrew

37 dagar har min längsta cykel varit under senaste året. Så mycket möjligt att mensen kommer nu ihelg.

• Shrew

Mensen kom idag, på dag 37. Jag har haft tid att fundera nu under helgen och jag vet inte riktigt om jag blir ledsen när jag får mens för att jag inte är med barn eller för att det här försöket misslyckades. Känns som att jag inte vet om jag egentligen vill ha ett tredje barn utan vill mest lyckas med projektet tredje barn. Därför tror jag att jag tar paus från det här "projektet" ett par månader så att jag är säker på att jag vill ha ett tredje barn, särskilt om vi behöver hjälp med att få ett. 
    Vi har det rätt så jobbigt med barn nr1 just nu och tanken på ett ha en bäbis och en jättebråkig 6-7åring känns inte lockande. Ska försöka satsa mer på de barn jag har och på mig själv! 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea