Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Tummarna hålls för dig Lectin!! :)
Tummarna hålls för dig Lectin!! :)
Lectin, hoppas du slipper börja tempa ;) Men börjar du och tycker att det funkar för dig så är det en intressant ny värld :)
Jag är iof inte riktigt klok på min tempkurva/cykel just idag. Fick konstigt hög temp i morse när jag inte borde och spottings/färgade flytningar som jag inte har vanligtvis... Annars är jag på väg mot äl om ca en vecka hoppas jag.
Heja Lectin med tempning o äl-test o lycka till!! Vi kör samma metod du och jag tester plus temp :) Men tänk på att du först efter äl kommer att uppmärksamma att äl varit med tempmetoden. Men det kommer vara värdefullt i kommande cykler om du inte plussar förstås :)
Iskristall: Tack detsamma! Ja och med flytningskoll och tappkoll på det så MÅSTE man ju få till det, eller hur? Jag ser alla metoder som en bekräftelse på ATT jag har äl!
Lilla My o co: Inte ge upp! Kram
Miaomiao: Heja heja!
hej tjejer! en snabb fråga. Jag har ÄL idag och tänkte springa Stockholms halvmarathon imorgon. Är det korkat? Borde jag skippa?
Stort grattis oväsen! :)
Limegrön: Jo det kan vara struligt med äl-test. Av egen erfarenhet kan jag säga att de inte alltid behöver vara exakt lika starka eller starkare. Man kan ju missa höjningen, alltså när man testar kan ju höjningen precis, precis varit eller är på väg att precis, precis vara. Vilket gör att lh hormonet som testet läser av antingen är påväg upp eller är påväg ner. Om du förstår hur jag menar. Att avhjälpa detta brukar vissa testa 2 gånger om dagen. Alternativt kan man köpa clearblue testen som visar gubbar och bara ta ett av dessa test när man tror sig vara så nära positivt med de billiga testen för att dubbelkolla. Så blir det inte lika dyrt som att bara använda sig av clearblue testen. Men man får bättre svart på vitt svar
Hoppas jag kunde hjälpa nånting!?
Jag väntar på äl...hoppas den inte dröjer alltför länge bara. Fast jag har drabbats av förkylning, hoppas inte det blir sämre så att myset inte blir lidande i äl tider.
Välkommen Fridolina83! :)
Fick precis ett positivt äl-test Nu är det på gång!