Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Hej och välkomna alla nya!
(Trodde jag skrev ett långt inlägg häromdagen men det syns inte till... lite krångligt att skriva på mobilen... )
Hej och välkomna alla nya!
(Trodde jag skrev ett långt inlägg häromdagen men det syns inte till... lite krångligt att skriva på mobilen... )
Xxy: oj, längtar efter tvillingar, du vill verkligen ha en utmaning ????
Själv är det en av de saker jag är nervös för... jag skulle verkligen inte klara det. Samtidigt är jag orolig för att det inte blir något barn alls... eller att det blir ett som inte är friskt ???? Fast jag är ju inte ens gravid så jag borde ju inte gå runt och fokusera på såna...
Har en bekant som skulle ge bort alla sina gravidkläder i helgen, hon undrade vilka som ville ha... Hade velat svara ja men det vore ju helt sjukt.
förresten hade jag lagt in lite smileys och sånt i texten, men det blev visst bara en massa frågetecken...
Veronika: hur gick det på lunchen?
Gammelmamman: jag har inte haft stav, men samma sak hände när jag tog ut min spiral. Mens dagen efter i 4-5 dagar. Jag har för mig att jag sen använde ÄL test och att de gav utslag 14 dagar senare.
Fsake: jag tror också att jag har BIM i helgen. Dock fick vi inte till försöken helt optimalt så jag har inte så stora förhoppningar (det blev några försök när jag fick första utslagen med ÄL test, men inte sen när det borde vara själva ÄL dagen - mannen var sjuk. Fortfarande lite bitter på honom att han inte ställde upp...)
Veronika: tänkte på det här du skrev om PMS... jag har haft min spiral i ett par år och knappt haft vare sig mens eller PMS. Kommer liksom knappt ihåg om jag brukade ha PMS.... och är inte det typ precis samma symptom som vid tidig graviditet? (svullna bröst, lite värk etc)
Hur och när känner ni förresten av ägglossningen? Jag tycker jag får värk både före, under och efter, dvs i minst 5 dagar Tror jag iallfall för det är ju svårt att veta när ägget verkligen släpper. Kan man verkligen ha värk efter ÄL, eller betyder det kanske att ägget inte har släppt än?
Har lite annorlunda och mer symptom denna månad.. Hoppas på ett plus i helgen!
Håller med Fsake: vad tråkigt Veronika. I och för sig bra att du själv tar det bra, men som du säger så är det verkligen orättvist att det här med barn inte är något man kan styra över själv. Barn borde komma till de som verkligen vill ha dem!
Åh så tråkigt Fsake
Nej men dra på trissor, jag har fått plus!
Ganska blandade känslor konstigt nog, känner mig mer nervös och stressad än glad...
Lectin: ja det är nog en känsla av "vad har jag gett mig in på". Jag har alltid velat ha tre barn men nu kommer tankarna på att vara gravid, må illa, förlossning, sömnlöshet, KUB test, kanske fostervattenprov? (Samtidigt som det här ju kan sluta illa innan dess)
Usch jag vill ju hellre sprida hopp än negg egentligen
Tack snälla ni för alla grattis förresten!
Vi kör igen. Maken ville veta när jag har nästa äl så planerar han inte in någon jobbresa då! Så det blir bra :) äl nästa helg. Då jäklar ska det sexas :)
En sak som jag funderar på och som jag egentligen inte tror på eller på något sätt rekommenderar men ändå..... jag vet inte....
När vi hade försökt få till första barnet i ca 1 år så beställde jag nåt från nätet. Kommer inte alls ihåg vad det var, men det var någon hälsokost som det skrevs om mycket här på familjeliv då. Och den gången blev det plus....
Och i början av oktober, runt ÄL så gjorde jag samma sak (pinsamt), köpte Rosenrot och Omega 3 och 6 och tryckte i mig. Och nu blev det plus....
Det är väl antagligen bara slump, men en konstig sådan....
Lycka till Iskristall och alla andra!
Själv ska jag på semester 2 veckor och sedan jobbresa 1vecka så jag kommer kanske inte att kunna gå in i tråden på ett tag.
Hoppas på glada nyheter när jag är tillbaka!
Förresten, hur mår du Lectin? Varit på någon första koll?
Stort grattis Fsake!! Det var ju ett starkt plus
Och grattis Lectin till ultraljud.
Själv har jag varit på semester och jobbresa och försöker nu klara av jobbet igen, men jag mår sååå illa.... urk. Vill bara ligga hemma i sängen. Det förstör ju liksom glädjen en del.... nästan så jag undrar varför jag gjorde detta....
Och välkomna ni som är nya i tråden!