• Shrew

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej!
    Vi tog en paus i början av året och det har varit väldigt skönt att slippa tänka på ägglossning, bim osv. Min menscykel blev på en gång kortare och jag har känt ägglossningarna tydligt! Jag tror nästan att stressen i slutet gjorde att jag inte hade ägglossning och därför blev menscykeln mycket längre. Vi bestämde oss för att ta en paus fram till maj eftersom vi inte ville ha barn i slutet av året. Men nu är det snart maj och jag vet inte hur vi ska göra nu. I början av pausen kom jag på flera fördelar med bara två barn. Men nu känner jag att jag kanske eventuellt vill ha en trea, jag vet ju inte ens om det går iom att vi försökte nästan ett år utan att jag blev gravid. Vad ska man göra? Ska man satsa på en trea för att man eventuellt vill ha en eller ska man bestämma att det räcker med två barn?! 

• Shrew

Vi bestämde oss för att börja försöka, blir jag inte gravid före augusti så får det vara! Det är roligt och mysigt att planera och drömma om en bäbis men väntandet och räknandet av dagar ser jag inte fram emot. Hoppas att jag kan ha lite mer distans till det nu efter vår "paus". Jag skulle behöva en app som blinkar när man närmar ägglossning och när man har bim och som man inte kan kolla annars. Tror ni det finns såna appar?

• Shrew

Jag tyckte det var skönt att ta en paus för att slippa räkna och tänka på dagar. Och vill därför även nu stänga dörren för att jag ska ska kunna fokusera på annat. Vi har en del bäbisgrejer kvar från nr 2, jag har sparat dem ifall vi behöver dem igen och finns det inte behov så rensar jag ordentligt hemma. Det skulle jag väl kunna göra redan nu men... 
    Sen är det väl mycket möjligt att jag blir sugen på en trea längre fram om ett eller två år, men min lilla 4 månaders plan är att försöka och sedan sluta försöka! 

• Shrew

Mammave: Jag förstår att du blir frustrerad över att sluta försöka i augusti om din mens och äl strular nu. Men som VeronikaK skriver så ändrar din sambo kanske sig . Jag är lika gammal som du så jag tycker inte heller att du/ni är gamla! 

Jag "räknar" med att hinna ha 4 äl/ordentliga försök innan jag vill sluta men det kan jag kanske inte räkna med. Tänkte köpa äl-test efter nästa mens för att ha bättre koll. 

• Shrew

Bim idag enligt min app. Gjorde grav test igår eftermiddag men den var negativ. Jag har känt mig känslig mot lukter och mina bröst kliar och är spända.Känner inte några pms symtom, brukar bli uppblåst och vara irriterad. Så vad ska man tro, vågar man tro nåt? Eller har jag 37 dagars menscykel denna månad och inte 29 dagars som de senaste månaderna?

VeronikaK, drick vin medan du kan, det gör jag ;) 

• Shrew

Lectin: bim är beräknat från min senaste mens. Kommer faktiskt inte ihåg om jag kände äl men har iaf märkt skillnad på flytningar efter appens fertila period och efteråt. 

• Shrew

Mensen och dåliga humöret kom igår... Nu får jag beställa äl-test och satsa ordentligt om ett par veckor! 
    Kommer inte längre ihåg om någon på denna trad tempar, är lite sugen på att pröva men vet inte om det funkar om man går upp på olika tider, senare på helgerna. Har ni tips på vilka äl-test man ska beställa?

• Shrew

Tack för tipset VeronikaK. Nu har jag beställt cb-test och fertilitetsglidmedel också! Undrar om det finns något mer man skulle kunna göra/köpa för att vara redo?

• Shrew

VeronikaK: Jag känner igen dina tankar! Mina barn är 4 och 6 år gamla och det känns ibland att man borde bara fokusera på dem och njuta av att de börjar bli "stora". Jag är rädd för att få en krävande bäbis (vilket ettan var) och att jag inte skulle orkar med de stora om jag inte får sova. Första året med en bäbis skulle säkert bli krävande... Och mysig? Tålamodskrävande skulle det iaf bli. 
    Jag kommer nog att behöva ett nytt "projekt" efter sommaren om jag inte blivit gravid för att kunna fokusera på annat och inte tvivla på om jag tagit rätt beslut. 

• Shrew

Lectin: hoppas att dubbla dosen gör underverk!

Jag borde ha äl denna vecka, har börjat testa med äl test för första gången någonsin. Innan har jag ju utgått från fertila dagar min app visat men det har inte gett resultat. 
    Jag brukar inte säga till min sambo när jag har (eller tror ha) äl utan tror att han gissar när det är dags, annars tar jag ju inte initiativ varje dag... Men han har inget emot, tror nästan att han tycker att roligaste delen med projektet barn nr 3 är att försöka ;) 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea