• Shrew

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag har gjort clearblue äl-tester i en vecka nu och inte fått utslag. Har äl enligt min app idag, har haft ont i ryggen och "slemmiga" flytningar under veckan, jag skulle tolka detta som att jag har äl på g men varför visar testerna inget? Ska jag fortsätta testa efter helgen?

Trist mammave....

• Shrew

Jag har också läst om att man inte ska testa på morgonen, men på instruktionerna för clearblue står det att man kan testa när som helst. Tror att det är bara på morgonen jag inte kissat 4 h innan... Gjorde iofs ett test igår em när jag märkte flytningarna men då hade jag precis kissat och resultatet var neg. 

• Shrew

Jag är lite besviken på dyra äl-test som inte ens visar något och på att det kan bero på fel tid att göra testet, att jag inte har äl osv. Jag har läst både att man kan ha vanlig menscykel utan att ha äl och att cykeln blir längre/annorlunda om man inte har äl. Svårt att veta vad man ska tro på. Tror jag struntar i äl-test i fortsättningen, köper en ultraljudsmaskin i stället Flört.

• Shrew

Mammave: Ge inte upp hoppet än! Men om du börjar ge upp hoppet så tänk att det finns mycket annat i livet än att få ett barn till! Så försöker jag tänka och tänker också att om jag inte blir med barn så är det kanske meningen, min kropp vet kanske bättre än jag att den inte orkar med en till graviditet och amning, sömnlösa nätter, trots osv. 
    Jag gjorde sista äl-testet idag, felmeddelande på testet men när jag tog ut cb-stickan så var båda strecken på testet nästan lika starka, de var svagare förra veckan. Vet inte om det betyder något, har googlat om att de strecken inte betyder något alls och att de funkar som vanliga enklare äl-test. 

• Shrew

Vad tråkigt VeronikaK. Det är så lätt att bli lurad av alla möjliga symtom. Jag har känt mig jättetrött den här veckan, hmm vad kan det bero på... Troligtvis på att jag är trött och behöver semester och inte på nåt annat...

• Shrew

Jag har bim fre eller lör. Försöker att inte låta min kropp lura mig till att tro att något är på g... Funderar på att testa torsdag morgon, är bjuden på några fester torsdag och lördag och vill veta om det är ok att dricka. Tror iofs inte det är någon fara med några glas vin. 

• Shrew

Nej, jag har egentligen inga symtom, eller mina symtom (trötthet, lite ont i magen och ryggen) kan bero på så många olika saker. Jag har haft svårt att tro att jag är gravid när jag väntat mina barn eftersom jag inte kände något. Blev då dock gravid på en gång och hade inte tid eller behov av att analysera hur jag mådde. 

• Shrew

Negativt test i tisdags och idag. Jag var förberedd och börjar känna att det nog inte kommer att bli någon trea i vår familj. Men det känns helt ok, särskilt nu när det snart är semester och det är ju lättare att resa med två större barn än med en bäbis. 

• Shrew
    Lectin skrev 2015-06-11 11:48:35 följande:

Tack VeronikaK!

Ul idag visar att ena blåsan fortsätter växa medan den andra sackar efter så det blir nog bara ett ägg ändå.  Mindre risk för twins.

Spännande Lectin. Får du flera UL före bim?
  • Shrew
    VeronikaK skrev 2015-06-12 13:32:01 följande:
    Vad tråkigt Shrew! Men visst fortsätter du att lämna dörren öppen? Jag tänker kanske, i alla fall för egen del, att det är bra att på något vis inte hänga upp hela livet på det där tredje barnet. Det finns fördelar med "bara" två och livet går vidare.
    Men samtidigt - rätt som det är så händer det! Nästa gång kan det vara vår tur! 
    Ja, VeronikaK, det verkar inte finnas något behov av preventivmedel så det kommer vi inte använda under sommaren. Skulle vilja lämna dörren öppen och inte hänga upp mig (vänta på äl, på mens) men vet inte om jag klarar av det. Jag vill ha kontroll och veta vad som kommer att hända! Så på det sättet är det lättare för mig att bara ge upp.  Men vi får se vad som händer under sommaren, kanske inget men det är helt ok det med Glad
  • Shrew

Jag hade bim i fredags men har inte fått mens än. Känns hela tiden som att mensen kommer när som helst. Borde kanske testa igen imorgon bitti, jag har haft långa cykler tidigare så att mensen kommer sent är inte helt ovanligt för mig.

• Shrew

Jag testade igår och fick ett svagt streck och imorse när jag testade med clearblue test så stod det "gravid"! Känns så overkligt! Jag hann inte berätta för sambon om plusset imorse, får överraska honom ikväll. Det lustiga är att när jag kollade på bf så är datumet samma som för min dotter, måste alltså blivit gravid ungefär samma tid för 5 år sedan! 

• Shrew

Tack! 
    Jag tänkte ge min sambo en present som innehåller en body och gravtestet. Han ska ut ikväll så vi får se om jag är vaken när han kommer hem!

• Shrew
    mammave skrev 2015-06-17 18:28:37 följande:

Shrew: grattis! Hade ni försökt länge?

Vi började försöka för drygt ett år sedan, tog sen ca 3 mån paus efter årsskiftet och det här var andra försöket efter pausen. 

Jag har lite ångest över midsommar, ska träffa sambos släkt och blir bjuden på dricka och mat jag inte kan äta. Vet inte om vi borde berätta för blivande farmor redan eller hitta på ursäkter för varför jag inte dricker.
  • Shrew
    mammave skrev 2015-07-01 21:37:49 följande:

Ni som plussat i denna tråd är ni kvar? Jag känner mig fortfarande knappt gravid - har lite svårt att fatta det och varje gång jag går på toa tror jag att det ska komma blod :( Sedan har jag fått mf tidigare (innan mitt andra barn) så det känns läskigt också.

Lectin: hoppas du får egen äl o ett plus snart!

Veronika: tråkigt :( Håller tummarna för plus snart

Grattis mammave till plusset! 
    Jag läser lite då och då här. Jag har inte velat skriva så mycket om hur jag mår för jag tyckte att det var jobbigt att läsa om andras graviditeter när man själv inte fick plus. Jag tycker också att det är svårt att tro att jag är gravid, håller på att glömma bort det t ex när jag handlar mat. Jag tog ett gravtest till förra veckan bara för att vara säker på att jag är gravid. Jag ska till bm om en vecka, då börjar det nog kännas mer på riktigt. Jag kommer nog behöva berätta för min familj om graviditeten under semestern, andra får vänta tills 12 veckor gått. Som tur är har de veckorna passerat när jag är tillbaka på jobbet efter semestern så då behöver jag inte dölja min mage. 
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea