Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-06-24 20:16:51 följande:

Spännande!!! Hoppas!!!!

Jag tog ett gravtest innan, och jag tycker att jag skymtar ett väldigt väldigt väldigt svagt streck. Så svagt att jag trodde jag inbillade mig.... men mannen såg det också!!!

Det är iaf inte helt vitt som det brukar vara, sen om det är ett spökstreck eller inte återstår ju att se... jag både tror och tror inte...

Ooohhh! Lika spännande där!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-25 08:37:26 följande:
    Oj, vad kul. Eftersom du är så nära bim borde det ju betyda att du är gravid! Men jag förstår om du inte vill ropa hej för tidigt. 
    Nej det är för kort tid efter sprutan för att jag ska kunna ropa hej. Det står tydligt i produktinformationen att den kan leda till falskt positivt utslag på graviditetstest upp till tio dagar efter sprutan och jag var ju bara på dag nio... Jag var tokivrig så jag får ju skylla mig själv. Men kul att åtminstone få SE ett plus!

Imorgon är det dags att testa igen. Jag har sparat gårdagens test ifall ifall jag får plus imorgon också. Då kan jag jämföra strecken. Svagare imorgon = sprutan ligger bakom, starkare imorgon = egen produktion = gravid, blankt imorgon = det var sprutans fel men ingen klarhet i om jag är preggo eller inte. Jag överanalyserande? Aldrig i livet!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-25 14:46:06 följande:

Aha, jag fattar. Ja, vem blir inte överanalyserande i det läget.

Åh, hoppas verkligen att det blir ett "riktigt" plus i morgon. Kan du inte ta ett digitalt där det står antal veckor? Fast det kanske inte ger mer klarhet.

Här har en svag mensvärk redan börjat. Det är tyvärr som det brukar vara, det kommer 1,5 vecka innan mens och går upp och ner fram tills mens. Snart kommer PMS-ångesten också, som ett litet härligt tillägg. :) 

Usch då! Men ge inte upp! Än är det lååångt ifrån kört. Det finns ju preggo-anledningar till molvärk också vid den tiden i cykeln!

Jag tror det är på tok för tidigt för digitalt. Har ju inte bim förrän tidigast söndag om äl kom före sprutan. Allra senaste äl är två dygn efter sprutan och då blir bim inte förrän onsdag eller till och med torsdag så jag kaaaaan ju ha en hel vecka kvar!
  • Lectin

Åh mammave, jag känner din uppgivenhet ända hit. Håller tummarna så hårt så hårt för att det är falsklarm och det här är din överraskningsmånad.

• Lectin

Åh. Men Iskristall brukar din temp verkligen dippa så tidigt? Jag håller ändå som sagt alla tummar för implantationsdipp. Kram!

• Lectin

Åh så spännande GrönaDruvan! Här blev det ett streck igen men ungefär lika som i onsdags, varken svagare eller starkare. Hoppas gör jag fast jag inte törs riktigt. Ska försöka komma åt att testa imorgon också. Annars blir det söndag.

• Lectin

Mammave: det hoppades jag också av någon anledning. Det var ju morgonurin idag jämfört med kväll i torsdags. Det kan ju vara del av förklaringen. Jag tror mest på att det var sprutrester men ger inte upp än.

• Lectin

Kom hem nu och kunde jämföra testen när de båda är torra och då ser faktiskt dagens svagare ut än onsdagens. Så då kan det ju vara bara sprutan.... Nå jag får säga som jag gör till andra: hoppet är inte ute förrän mensen kommer! Jag har ju inte ens passerat bim än!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea