Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

mammave skrev 2015-07-14 17:53:15 följande:

Ska på vul på fred för att kolla. Det kmr fortf lite brunt, men bara lite så får "domen" på fred...

Så skönt att du ändå fick tid så fort. Håller alla tummar för att det ser bra ut.
  • Lectin
    mammave skrev 2015-07-17 11:53:25 följande:

Fick se ett litet hjärta picka idag <3 Men hon kunde inte se varför jag blött. Så nu hoppas jag fem veckor går fort och att pyret stannar

Åh så underbart mammave! Grattis! <3
  • Lectin

Hej limegrön!

Ja det känns galet orättvist att andra både här och irl hinner både bli gravida och föda utan att det händer något alls för oss. Samtidigt är det så oerhört skönt att det rör på sig i tråden så att man kan följa andra och hålla tummarna för dem i de perioder man själv bryter ihop.

Du ska inte känna någon press att vara aktiv i tråden. Med tanke på våra livssituationer så är det naturligt att vi kommer och går i tråden. Själv är jag oftast ganska inaktiv i väntan på äl medan tiden mellan äl och bim är både bubblig, förväntansfull och orolig. Då har jag större behov att skriva av mig.

Stor kram!

• Lectin

Håller med GrönaDruvan...

Fast just nu är jag både förvånad och förväntansfull för det verkar som det är äl på g här! håll tummarna! Har både äl-värk (i båda äggstockarna!!) och äl-flytningar. Inget positivt äl-test än men åtminstone ökning idag jämfört med igår.

• Lectin
    Iskristall skrev 2015-07-22 11:56:56 följande:

Härligt Lectin om äl är på väg! Var är du i din cykel? Jag trodde du var i väntan på BIM  

Nej jag fick mens i månadsskiftet och skulle starta ny cykel med letrozol men hade inget hemma. Fertilitetskliniken hade semesterstängt så jag bestämde mig för att ta semester från tabletterna jag också och se om jag möjligen skulle få egen äl eller om kroppen bara skulle vila till i augusti. Så plötsligt hittade jag en karta letrozol i medicinskåpet när jag var på jakt efter katternas avmaskningsmedel... Eftersom letrozol ökar lh-nivåerna utgick jag från att det inte är någon nackdel att ta dem senare i cykeln heller så jag startade typ en och en halv vecka för sent. Och nu är alltså äl på g.  Räknar med bim runt 5/8. Får se om jag får utslag på äl test eller när flytningarna upphör om jag kan justera datumet.

Slarvigt av mig att inte uppdatera bim-tråden!

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-07-24 09:49:28 följande:

Hur går det Lecitin? Något utslag på äl-test?

Här har PMS-humöret anlänt vilket brukar betyda mens inom en vecka, precis som beräknat. 

Ja idag var det klart starkare men inte heeelt positivt ännu. om det blir som det brukar så missar jag toppen och har svagare igen imorgon... Men allt som bryter mönstret är välkommet!
  • Lectin

Jo absolut VeronikaK! Det förutsätter jag.

Tack för tummarna. Jag i min tur hoppas att du har fel om pms-känningarna.

• Lectin

Lycka till limegrön! Tummar hålles!

Åh så tungt VeronikaK att behöva grubbla på den aspekten också...

• Lectin
    limegrön skrev 2015-07-25 09:13:09 följande:

Gjorde ett test i morse bim-4 vågar jag vara försiktigt positiv?

Ojojoj limegrön! Jag ser ett svagt streck! Så spännande!
  • Lectin

Vinkevink Oväsen! Visst minns vi dig! Hur har det gått? Berätta!

Här sitter jag och önskar att jag kunde tempa så jag hade lite mer detaljkontroll! Starka äl-tester fredag morgon och kväll, lördag morgon och kväll och imorse. Liiiite starkare fredag kväll och liiiite svagare lördag kväll och imorse. Aldrig helt positivt... Men Lh-toppen borde alltså ha varit någonstans mellan fredag morgon och lördag morgon, eller hur? Äl-flytningar hade jag från måndag till fredag. På lördagen var de borta. Fortfarande öm över äggstockarna idag. Det har lugnat sig igår och idag även om det aldrig lagt sig som det brukar efter äl. Har varit öm på båda sidor sedan förra helgen ungefär. Vad drar man för slutsats av detta? Jag vet att det bara är att vänta och se men jag är ju gaaaanska analyserande av mig. Skulle tippa på att ägget om det nu släppte, gjorde det natt till lördag eftersom äl-flytningarna upphörde då. Bim isåfall lördag 8 augusti. Måste ändra i bim-tråden igen.

Tänk så mycket tankar... Bara för en ägglossning!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea