En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Härligt! Jag är med!
Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.
Härligt! Jag är med!
Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.
Vecka 8+3! Livet leker! :D
Härligt =)
Jag mår bra nu, kan bli lite illamående efter vissa mmåltider men inget aallvarligt. Sen är jag väldigtttrött på efm ännu=) går in i v 10 på lördag, så bara 30 v kvar sen haha ;)
Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?
har någon av er gjort en konfiskering någon gång?
jag gjorde en 09 och har läst lite om graviditet och konfiskering och då kan man få operera in ett band som håller ihop livmodertappen om det behövs, gå på extra kontroller plus att man ofta får planerat kejsarsnitt
konfiskering = konisering ,hahaha
Bell13: Ok. Vad är det för grönsaker? Tillagade eller råa?
Skönt med en ny positiv tråd.
Gick in i vecka 9 igår. Första barnet, första försöket. Mår illa och är sängliggandes sedan en vecka tillbaka, fått primperan utskrivet och de funkar väl sådär. Blir väldigt trött av dom. Lite nervös för jag ska börja studera till veckan och har inte illamåendet släppt till uppropet på måndag så jag kan gå, blir jag av med platsen.
Vi är annars mycket glada och lyckliga och längtar till inskrivning om några veckor och ultraljud om alldeles för många veckor..
Toppen med ny tråd!
Är i v.7 och mår fantastiskt bra om jag jämför med mina 2 tidigare graviditeter. Då tog jag mig knappt upp ur sängen. Nu mår jag knappt illa alls men har extremt ont i brösten och jag är grymt trött, vilket inte är så bra då jag jobbar natt.
Vad gäller viktuppgång så har jag legat på ca +15kg med båda barnen, hoppas jag inte överstiger det denna gången. Ju äldre man är desto svårare att gå ner, och jag är ju inte särskilt ung längre.