Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-08-28 10:53:40 följande:

Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?

Jag hade inte sagt något. Däremot tror jag att du tyvärr får ställa dig in på att det kanske inte kommer att tas emot på samma sätt sen när du väl berättar om graviditeten eftersom arbetsgivaren då kan känna sig lite lurad. På mitt jobb hände precis detta för något år sedan och det blev en del skitsnack om tjejen som inte berättat om sin graviditet, ÄVEN om folk sa sig förstå att man inte vill berätta så tidigt.
  • Anonym

Fondvägg :)

Och gardinen ska jag sy om nästa gång jag är i huset.. Den var för bred :)

• Anonym

Jaha.. då går man in i v 8 (7+0) imorgon o idag är det 1 v tills första mötet med bm. Vi ska väl förhoppningsvis boka in ul då.

Igår berätt jag faktiskt på jobb för jag har mått så dåligt i min magen. Så tänkte att det va lina bra. Å det känns skönt faktiskt. Nu kan man prata öppet om det

• Anonym

Jag skriver enbart från mobilen och måste välja här med, glömmer jag så blir det anonymt automatiskt :P

JhjärtaK skrev 2014-08-29 09:45:31 följande:

Verkar bara vara från datorn man måste välja namn eller anonym för jag kan bara skriva som mig själv iaf från telefonen.

• Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-29 18:07:08 följande:

Apropå berätta den glada nyheten - vet någon var man kan köpa tröjor eller muggar och liknande med farmor, morfar, moster osv på? Vore så kul att berätta på det sättet

Du kan ju köpa en helt vit tröja och skriva själv. 
    Sen kan man ju måla på en mugg själv å. Borde finnas i hobbybutiker. Glad
  • Anonym
    emmasdag skrev 2014-08-30 12:30:20 följande:
    Vilken vecka är du i? Med min första mådde jag jättedåligt till vecka 20 ungefär, lättade dock lite när veckorna ticka på. Under förra grav slutade jag må illa i v 12. Innan dess åt jag minimalt o var sängliggandes många h per dygn. Det brukar ju oftast vända vid v 12. Känner du att du inte fixar det så länge, hade jag ringt mim bm, det är ju hon som har hand om DIG, och ska stötta dig när det behövs. Inte gyn! Va envis o stå på dig :)
    Vecka 9. Och jag känner väl egentligen att jag inte står ut en enda dag till såhär. Får ringa bm på måndag igen :( 
  • Anonym
    Anonym (Binan) skrev 2014-08-30 12:01:56 följande:

Hej!

Hoppar in här jag med

Gick in i vecka 8 idag. Mår konstant illa, brösten är riktigt ömma, har ofta hjärtklappning och är i stunder extremt trött.

Men då har man höga hormonhalter eller? ?? Är 24 år och väntar första barnet beräknad till 18 April.

Hej.. jag är med beräknad till den 18/4

Dock mår jag inte spec illa men prob med mage o ont i brösten.

Har du vatt hos bm inu?

Första barnet för mig med o är 28.
  • Anonym
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2014-08-31 09:04:14 följande:

Jag och mannen funderar på när vi skall berätta den stora nyheten att vi väntar tillökning.

Nästa helg kommer mina föräldrar och bror (med familj) till oss, de bor långt härifrån så kommer kanske en gång i halvåret hit.

Jag mår välldigt illa och spyr varje dag. Vi har tre barn som nu börjar undra vad jag har för något konstigt.

Måndagen efter besöket skall jag på vul. Är det stor risk att det inte visar något på vul och något är fel? Eller skulle man våga berätta på helgen?

Är det så farligt då OM det vore så att det skulle visa sig på vul att något är fel? Jag kände att jag ändå vill att mina föräldrar och syskon ska veta ifall det vore så att jag får missfall, så därför gör det mig inget att berätta för de, tidigt när det ännu är "osäkert" om den lilla tänker stanna kvar. 

• Anonym
    sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Jag hoppar också in här ????

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

Det är snarare så att de som varit på inskrivning innan vecka 10 har varit där tidigt. Det vanligaste är att man skrivs in mellan vecka 10 och 12, de flesta MVC vill inte skriva in innan. Jag ska dit nästa vecka och är då i vecka 11. Vi skippade hälsosamtalet denna gång =)
  • Anonym
    Bell13 skrev 2014-08-31 20:16:20 följande:
    Upptäckte ni i v 9 att det var fel på fostret eller kom det fram senare?
    Det var senare, i v11 när jag gjorde KUB testet. Visade 1:2 så vi gick vidare med MKP som visade fel på trisomi 13 och 18.
    Nu ska jag göra MKP direkt och jag hoppas på att få en tid i v 10.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)