Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Elisebet skrev 2014-08-28 10:43:58 följande:

Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.

Jag gick in i vecka 8 igår med vårt första barn =) vi ska på inskrivning på tisdagen men jag har nog inte riktigt än förstått att vi faktiskt ska ha barn. jag mår ju relativt bra ändå, trodde jag skulle må sämre vid en graviditet
  • Anonym

Härligt =)

Jag mår bra nu, kan bli lite illamående efter vissa mmåltider men inget aallvarligt. Sen är jag väldigtttrött på efm ännu=) går in i v 10 på lördag, så bara 30 v kvar sen haha ;)

• Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 10:53:40 följande:

Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?

jag skulle inte ha sagt något.. tyvärr så kan du ju vara så att de skulle kunna ?välja? bort dig för att du är gravid? =( jag skulle låtsas som ingenting och sen berätta så sent det går =) man har ju faktiskt ingen skyldighet att berätta =)
  • Anonym

har någon av er gjort en konfiskering någon gång?

jag gjorde en 09 och har läst lite om graviditet och konfiskering och då kan man få operera in ett band som håller ihop livmodertappen om det behövs, gå på extra kontroller plus att man ofta får planerat kejsarsnitt

• Anonym

konfiskering = konisering ,hahaha

• Anonym
    Astilbe skrev 2014-08-28 10:56:41 följande:

Bell13: Ok. Vad är det för grönsaker? Tillagade eller råa?

Råa grönsaker. Rädisor, paprika, gurka. Doppas dem i tacosås.Äter även saltgurka. 
  • Anonym
    Ice skrev 2014-08-28 11:17:18 följande:

Skönt med en ny positiv tråd.
    Gick in i vecka 9 igår. Första barnet, första försöket. Mår illa och är sängliggandes sedan en vecka tillbaka, fått primperan utskrivet och de funkar väl sådär. Blir väldigt trött av dom. Lite nervös för jag ska börja studera till veckan och har inte illamåendet släppt till uppropet på måndag så jag kan gå, blir jag av med platsen.

Vi är annars mycket glada och lyckliga och längtar till inskrivning om några veckor och ultraljud om alldeles för många veckor.. 

Om du inte tycker att primperan funkar, be att få Zofran/ondansetron. Jag blev sämre av primperan men ondansetron är min bästa kompis under graviditeten .
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-28 11:32:53 följande:
    Om du inte tycker att primperan funkar, be att få Zofran/ondansetron. Jag blev sämre av primperan men ondansetron är min bästa kompis under graviditeten .
    Ska testa primperan ett tag till, annars blir det ett samtal igen till bm/gynmottagning. Kände mig så dåligt bemött av kvinnan i telefon på gynmottagningen (blev rekommenderad av bm att ringa dit) så skjuter gärna upp på det ett tag till.. 

Förutom tröttheten tror jag ändå primperanen funkar helt ok. Enda som är att när det värsta illamåendet har lagt sig, är jag fruktansvärt dålig på att äta så då mår jag illa av det.. Det blir en ond cirkel. Har ingen matlust alls. 
  • Anonym
    tjallamallan skrev 2014-08-28 15:07:52 följande:

Toppen med ny tråd!

Är i v.7 och mår fantastiskt bra om jag jämför med mina 2 tidigare graviditeter. Då tog jag mig knappt upp ur sängen. Nu mår jag knappt illa alls men har extremt ont i brösten och jag är grymt trött, vilket inte är så bra då jag jobbar natt.

Vad gäller viktuppgång så har jag legat på ca +15kg med båda barnen, hoppas jag inte överstiger det denna gången. Ju äldre man är desto svårare att gå ner, och jag är ju inte särskilt ung längre.

Vad härligt att höra! Jag har inte hellet börjat må illa, mår prima, förutom den extrema tröttheten förstås, och brösten är hårda som kanonkulor och gör svinont, haha!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)