Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

jekkpekk skrev 2014-09-07 06:58:41 följande:

Hej!

Nu har illamående från hell kommit. Vad jag minns med de två andra graviditeterna så mådde jag aldrig så här illa.

Men är det någon som har tips på vad man kan få i sig?

Jag har fått lergigan comp utskrivet, hade nog inte klarat mig annars. Finns receptfritt på apoteket postafen men de hjälpte inte mig utan det enda som hände var att jag var trött och dåsig. 
  • Anonym
    alhi skrev 2014-09-07 12:15:50 följande:

Har mina vanliga jeans på mig som är från zara. Köpte 27/34 så att de blir lite baggy och just den modellen är extremt låga. Inga problem att knäppa under lilla kulan. Är helnöjd eftersom jag inte gått upp mer än 500g än, v 12 nästa vecka. Mitt mål på Max 10 plus kilon kan gå vägen! Mer än så kommer hästen inte orka bära. :)

Jag har som mål att gå upp max 12 kg men nu i vecka 11 visar vågen 3 kg + så jag tror att det kommer att spricka dessvärre
  • Anonym
    alhi skrev 2014-09-07 12:15:50 följande:

Har mina vanliga jeans på mig som är från zara. Köpte 27/34 så att de blir lite baggy och just den modellen är extremt låga. Inga problem att knäppa under lilla kulan. Är helnöjd eftersom jag inte gått upp mer än 500g än, v 12 nästa vecka. Mitt mål på Max 10 plus kilon kan gå vägen! Mer än så kommer hästen inte orka bära. :)

Har också mina vanliga jeans, men det hade jag med båda barnen hela vägen. Åkte till och hem ifrån förlossningen i mina vanliga jeans. Gick upp 15 kg båda gångerna, så hoppas att det blir ca 15, eller mindre denna gång.
  • Anonym
    amandanS skrev 2014-09-06 17:49:21 följande:

1 tablett apotekets gravid innehåller samma mängd folsyra som 1 tablett av apotekets rena folsyra..så folsyran är detsamma.. De övriga vitaminerna borde väl knappas skada?

Min BM pratade om att mängden tillsatt järn kan strula till det med magen, vilket det hade gjort med min. Min mage mår mycket bättre med ren folsyra, samt att tabletterna är hälften så stora vilket uppskattas när man är illamående!

Rekommenderar H&M:s mammabyxor, mudden är skön att vika ned eftersom jag inte klarar av något som helst tryck på magen just nu. Mitt illamående hålls i kontroll genom att äta ... äta ... och äta. Mitt mål var tidigare att inte gå upp alltför mycket, men för att överleva dagen äter jag. Försöker undvika illamående-tabletter så långt jag kan
  • Anonym
    MyRoundabout skrev 2014-09-08 10:02:24 följande:
    Du är på samma dag som mig! Vad roligt! =)
    Då är vi tre :p är också på samma dag 
  • Anonym
    Mars12 skrev 2014-09-08 10:55:03 följande:

JhjärtaK: haha jo men så är de ju, man kan ju känna sig lite uppblåst men som sagt på övre delen av magen... Tuttarna växer en del så får nog bli nytt här med ;)

Mina tuttar har inte växt nåt - jag som hade hoppats på det ;)
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-08 10:06:41 följande:
    Då är vi tre :p är också på samma dag 
    Kul! Vad har ni för symtom?
    Själv har jag varit så upptagen med förkylning, elaka visdomständer och diverse andra småkrämpor att jag nästan inte känt av något alls... =/ Jag är bombsäker på att jag fått sämre immunförsvar av den här bebisen. =P
  • Anonym
    Krabban skrev 2014-09-08 16:19:31 följande:
    Alltså jag verkar inte riktigt hänga med på hur man svarar på inlägg. Försöker igen.
  • Anonym
    Krabban skrev 2014-09-08 16:00:22 följande:

Tack för era svar! Började blöda för ett tag sen och ska nu ringa gynakuten. Åh hoppashoppashoppas att det inte är ett missfall.

Samma här Krabban... har tid imorrn 11.30. Evigheter dit! Håller tummarna för både dig och mig!
  • Anonym
    Bell13 skrev 2014-09-08 05:50:57 följande:
    Jag hade också ett tryck på övre del av mage igår kväll. Fruktansvärt obehagligt. Ska till bm och skriva in mig idag och ska fråga henne
    Fick du något svar på vad trycket på övre delen av magen kunde vara för något? 
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)