Inlägg från: DiplomatiskaJag |Visa alla inlägg
  • DiplomatiskaJag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

trolls skrev 2014-08-28 10:03:35 följande:
    En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
    Trevligt med en positiv tråd :)

Trolls: kan du fixa så att det inte går att skriva anonymt? Tycker det är obehagligt att det går att vara anonym när det vart oärliga människor i andra apriltråden.
  • DiplomatiskaJag

i måndags var jag på tidigt ul och fick se ett hjärta slå :) var så sjukt nervös innan så att jag var illamående. Blev tillbakaflyttad 5 dagar så inte lika långt gången som jag trodde.

Nu vill jag att vecka 12 ska komma så jag kan bli officiell :)

• DiplomatiskaJag

Födde sonen vaginalt och hoppas på att kunna föda nästa vaginalt oxå. Förlossningen tog 36 timmar och när krystningsskedet äntligen kom var jag värksvag. Fick hjälp med sugklocka och han var stor. Jag fick en halv spfinkterruptur men har inga men av det. Hoppas kommande förlossning går fortare och utan sugklocka.

• DiplomatiskaJag
    JhjärtaK skrev 2014-09-05 07:39:03 följande:

Fick du någon rekommendation på kontrollen 6 månader efter födseln?

Kan glädja dig med att en kompis till mig hade som du med första barnet, långdragen förlossning med sugklocka som ändå sedan slutade i akutsnitt. Men nu med nummer två så hann de bara vara inne tre timmar på förlossningen och bebisen kom ner i födslokanalen så fint och ut utan yttre press eller klocka

Blev rekommenderad knipövningar bara. Minns inget annat från kontrollen iaf.

Sägs ju att det brukar gå fortare med andra barnet men det finns ju ingen garanti. Det blir vad det blir men jag hoppas som sagt på att föda vaginalt och utan sugklocka och att det ska gå fortare ;)
  • DiplomatiskaJag

Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?

• DiplomatiskaJag

Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?

• DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-09 19:31:52 följande:

Man ska inte äta gravad eller rökt men rökt är okej samt färsk gravad?? Vänta va?

Ja det står så i rekommendationerna. Men som sagt, hur kan man VETA att det verkligen är färskt. Men vill veta om ni som undviker lax menar att ni undviker ALL lax och isf varför.
  • DiplomatiskaJag
    Anonym skrev 2014-09-10 18:56:20 följande:

V22-23 hade moderkakan i framvägg och då kan man känna rörelserna något senare.

Råkade bli anonym
  • DiplomatiskaJag
    Krabban skrev 2014-09-10 20:05:42 följande:

Hej!

Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!

Nej vad tråkigt! Beklagar sorgen.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)