En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Trolls: kan du fixa så att det inte går att skriva anonymt? Tycker det är obehagligt att det går att vara anonym när det vart oärliga människor i andra apriltråden.
Oj nu blev jag anonym...
i måndags var jag på tidigt ul och fick se ett hjärta slå :) var så sjukt nervös innan så att jag var illamående. Blev tillbakaflyttad 5 dagar så inte lika långt gången som jag trodde.
Nu vill jag att vecka 12 ska komma så jag kan bli officiell :)
Födde sonen vaginalt och hoppas på att kunna föda nästa vaginalt oxå. Förlossningen tog 36 timmar och när krystningsskedet äntligen kom var jag värksvag. Fick hjälp med sugklocka och han var stor. Jag fick en halv spfinkterruptur men har inga men av det. Hoppas kommande förlossning går fortare och utan sugklocka.
Fick du någon rekommendation på kontrollen 6 månader efter födseln?
Kan glädja dig med att en kompis till mig hade som du med första barnet, långdragen förlossning med sugklocka som ändå sedan slutade i akutsnitt. Men nu med nummer två så hann de bara vara inne tre timmar på förlossningen och bebisen kom ner i födslokanalen så fint och ut utan yttre press eller klocka
Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?
Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?
Man ska inte äta gravad eller rökt men rökt är okej samt färsk gravad?? Vänta va?
V22-23 hade moderkakan i framvägg och då kan man känna rörelserna något senare.
Hej!
Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!