En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket!
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket!
Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.
Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.
Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"
Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?
Hejsan! Michaela heter jag 25 år bor i Stockholm med min sambo vi väntar vår första knodd 18 April. KUB test 6/10 nervös som sjutton :)
Kul med alla fina bilder
Är också 25 å bf 18 april.
Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Är också 25 å bf 18 april.
Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Här är min magen, i v 10+0.
Är i v 10+5 nu. Hoppas det endast är en svullnad men den vill inte försvinna, har haft så i 2v nu och har det dygnet runt.
Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.
Hur tänker ni angående att ta influensavaccin nu när förkylningstider kryper sig på? Som gravid är man ju i en riskgrupp vad jag förstår och såg på Nyhetsmorgon för några dagar sedan där en läkare föreslog vaccinering av gravida efter vecka 16. Tänker ni vaccinera er?
Dessutom är vaccin inte 100% säkert. En kollega vaccinerade sig förra året, ej klassad som "risk grupp". Hon var hemma med influensa i 3 v. Vi andra klarade oss bra utan vaccinet!
Jag är för övrigt nästan i samma "skede" som "Blondinbella", någon som sett hennes magbilder på bloggen idag? Den är ju helt gigantisk, blir lite smått avundsjuk : (
Jag har extremt ont i ryggen, mellan skulderbladen. Har tagit alvedon men det hjälper inte är gravid i v 12. Någon mer som känner denna smärta? :(