S1528 skrev 2015-02-06 20:18:31 följande:
Har samlat ihop mig lite nu.. Blev så himla ledsen när jag läste brevet så jag tog bara slut. Nu är jag mest bara arg :/
Motiveringen var att min arbetsförmåga inte var tillräckligt nedsatt, plus att de tydligen har ringt till "någon" som de i brevet kallar för min arbetsgivare och fått kompletterande information som helt kullkastar allt jag redogjort för i min ansökan! Och jag har ingen aning om vem dom pratat med!
Så nu är jag så himla arg att jag i första hand är inställd på att överklaga och om det inte hjälper har jag god lust att ta det här till rätten bara för att statuera exempel. Det kanske inte hjälper för min egen del, men bedömningen är så otroligt orättvis. Jag säger inte att andra har lätta jobb, men det finns gott om kvinnor med mindre fysiskt belastande jobb än mitt som fått GP beviljad utan vidare.. Skall diskutera det här med BM nästa vecka, hon var helt säker på att jag skulle bli beviljad GP så hon lär bli chockad..
Men som det ser ut nu blir jag tvungen att jobba fram till förlossningen eller tills jag blir så fysiskt dålig att jag kan bli sjukskriven. Och inte ens det är någon jäkla garanti för att man ska få pengar ifrån försäkringskassan.. Jag vägrar gå hem utan ersättning..
I torsdags förra veckan blev jag nekad gp, de hade ringt min arbetsgivare och hon hade "förskönat" mitt arbete lite väl mycket. Pratade med arbetsgivaren som sa att hon kommer stå fast vid det hon sagt och säga samma sak om jag överklagar.
På fredag morgon fick jag prata med en handläggare, hade suttit och gråtit hela dagen innan och kände att min värld skulle gå under, hade ingen energi för något. Men jag tog tag i det och överklagade på den fredags morgonen. En halv timme efter vi pratat ringer hon mig igen från fk och säger att jag får min gp beviljat. Nu har jag 2 arbetsdagar kvar innan jag slutar!!!!!! :D
Känns som jag vann 3:dje världskriget mot min chef.