Inlägg från: FCet |Visa alla inlägg
  • FCet

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej alla blivande mammor!!

Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.

Hur mycket har ni gått upp.

Tycker själv att det är alldeles för mycket!

• FCet

Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.

Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.

Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"

Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?

• FCet
    Mickolina skrev 2014-09-19 09:38:07 följande:

Hejsan! Michaela heter jag 25 år bor i Stockholm med min sambo vi väntar vår första knodd 18 April. KUB test 6/10 nervös som sjutton :)

Kul med alla fina bilder

Grattis!!

Är också 25år och bf 18 april :)

Undrar varför du ska göra KUB?
  • FCet
    tjej89 skrev 2014-09-20 09:40:54 följande:

Är också 25 å bf 18 april.

Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?

Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.

Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.

tjej89 skrev 2014-09-20 09:40:54 följande:

Är också 25 å bf 18 april.

Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?

Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.

Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.

Tanken att göra KUB har aldrig slagit mig. Har en frisk flicka hemma som jag fick när jag var 20år, gjorde ingen KUB då häller. Som regel ska man inte göra KUB när man är så unga som vi. Jag känner liksom att chansen att nått är fel är väldigt liten pga åldern. Samt att skulle jag göra ett sådant test så vet man fortfarande inte till 100%.

Vi har inte heller några genetiska sjukdomar, verken jag eller min man :)

Menar inte att jag känner mig super lugn, klart att man oroar sig. Det är oro över missfall, förlossningen, om barnet är friskt mm. Men jag har faktisk blivit ganska så duktig på att tänka positivt, första veckorna höll jag på och bli galen HAHHA.
  • FCet

Här är min magen, i v 10+0.

Är i v 10+5 nu. Hoppas det endast är en svullnad men den vill inte försvinna, har haft så i 2v nu och har det dygnet runt.

• FCet
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-27 10:09:30 följande:

Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.

Jag har läst lite om det, min man ville inte ha sex i början pga orgasm. Men jag har inte vart det minsta lilla orolig, jag tror snarare att det är mera hälsosamt. Mår jag bra så mår fostret bra :)

Sen har det ju gått bra också, skulle det ha gjort ont eller konstigt hade jag inte fortsatt.
  • FCet
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 15:06:05 följande:

Hur tänker ni angående att ta influensavaccin nu när förkylningstider kryper sig på? Som gravid är man ju i en riskgrupp vad jag förstår och såg på Nyhetsmorgon för några dagar sedan där en läkare föreslog vaccinering av gravida efter vecka 16. Tänker ni vaccinera er?

Kommer inte heller att vaccinera mig. Vi har det som rutin på jobbet varje år att man blir vaccinerad, jobbar som sjuksköterska. Men har alltid tackat nej och kommer även att göra detta igår :)
  • FCet

Dessutom är vaccin inte 100% säkert. En kollega vaccinerade sig förra året, ej klassad som "risk grupp". Hon var hemma med influensa i 3 v. Vi andra klarade oss bra utan vaccinet!

• FCet
    mandalii skrev 2014-10-02 16:03:52 följande:

Jag är för övrigt nästan i samma "skede" som "Blondinbella", någon som sett hennes magbilder på bloggen idag? Den är ju helt gigantisk, blir lite smått avundsjuk : (

HAhaha!! Jag har med bf 15 April, nästan samma som henne. Och när jag med såg bilden på hennes mage fick jag en chock. Visst är det gigantisk!!!! Trodde jag var ensam om att tycka det. :P
  • FCet

Jag har extremt ont i ryggen, mellan skulderbladen. Har tagit alvedon men det hjälper inte är gravid i v 12. Någon mer som känner denna smärta? :(

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)