Inlägg från: FCet |Visa alla inlägg
  • FCet

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fridhaa skrev 2014-10-13 14:31:11 följande:

Måste fråga en sak!

Jag arbetar som undersköterska enbart natt 80%

Vården är ett slitsamt arbete därför är jag tacksam över att man får gå 2 Månader inna beräknad Bf MEN!

Är det bara jag som upplever mina kolleger som överbeskyddande ?

Jag får inte göra si eller så.. Jag vill inte se mina kolleger slita men jag tänker sjävklart på vad jag gör och vad jag inte bör göra.

Kan bara inte släppa tanken..

Jobbar själv som röntgensjuksköterska, jag arbetar precis som vanligt. Mina kollegor särbehandlar inte mig. Det känns bra, jag orkar och vill jobba. Skulle det kännas tungt så skulle jag nog säga ifrån. :)
  • FCet

Inatt när jag jobbade smög jag in till våra nya uljtraljuda apparat och tänkte prova och se om jag skulle hitta min lilla skatt.

Och visst hitta jag den. Jag såg en hel del faktist. Är nu i v 14+4. Såg ryggraden, armar och ben, huvud med hjärnhalvorna, lungor och ett tickande hjärta. Ja det mesta syndes.

Bebisen ville inte vara stilla, hade hicka och oj vad den rörde sig. Jag satt där och filmade allt, så nu har jag en hel del bilder och video :)

Kändes så konstigt att det var så himla mycket rörelse men att jag inte kände något alls. Vet att bebisen fortfarande är jätte liten, men ändå :P och nu vet jag att det finns något där inne med ett litet hjärta <3

• FCet
    EmmasaraL skrev 2014-10-21 18:09:22 följande:

Jobbar du som barnmorska eller liknande? :) Vad kul, önskade att jag kunde så! 

Kan känna igen mig i det där, vår bebis rörde jättemycket på sig, ville knappt ligga still och så känner man inget! Spännande, kul att du har möjligheten till det :)

Jobbar som röntgensjuksköterska :)

Är inte så där jätte kunnig, så var just glad över att jag hittade bebisen överhuvudtaget.

Längtar till RUL då någon kunnig kan beräkna bf och kolla organen bättre.

Men har lovat mig själv att inte röra ulj mer. Undrar hur det kommer gå nu i natt :P
  • FCet
    Josephine92 skrev 2014-10-22 00:36:13 följande:

Kom till nattskiftet på jobbet och möttes av min kollega som: oj vilken bebiskagge du har fått! Verkligen exploderat på en vecka!

Jag själv ser inte en så stor skillnad och som tur är så hade jag berättat för henne innan haha..

Nu är utmaningen att hålla sig vaken hela natten, vi jobbar själva på nätterna som personlig assistent, pust, känns som en evighet till 08.00!

Sitter med på jobbet. Vi får kämpa!!!!
  • FCet

Funderar och googlar namn men hittar inget som känns passande. :/

Vill ha ett ovanligt namn.

• FCet
    S1528 skrev 2014-10-26 12:06:37 följande:

Vi ska kolla könet vid RUL, inte för att vi känner att vi absolut måste veta om det är en pojke eller en flicka för att bestämma ett namn, utan för att det finns ett stort medicinskt intresse i att veta om det är en pojke vi väntar. Är det en pojke kommer det att påverka olika beslut som kan behöva tas under förlossningens gång, tex kommer man inte att sätta skalpelektrod och man kommer heller inte att använda sugklocka osv.

Men det är klart man är nyfiken ändå :)

Är det genetiskt?
  • FCet
    S1528 skrev 2014-10-26 13:20:01 följande:

Ja det är genetiskt, läs mitt svar ovan.

Om läget var annorlunda hade jag nog inte kollat kön :)

Nu hänger jag med :)

Har läst om detta någon gång så vet precis vad du menar. Självklart ska du kolla upp könet då, önskar dig lycka till med allt och vi får hoppas på det allra bästa.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)