Inlägg från: FCet |Visa alla inlägg
  • FCet

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fridhaa skrev 2014-10-13 14:31:11 följande:

Måste fråga en sak!

Jag arbetar som undersköterska enbart natt 80%

Vården är ett slitsamt arbete därför är jag tacksam över att man får gå 2 Månader inna beräknad Bf MEN!

Är det bara jag som upplever mina kolleger som överbeskyddande ?

Jag får inte göra si eller så.. Jag vill inte se mina kolleger slita men jag tänker sjävklart på vad jag gör och vad jag inte bör göra.

Kan bara inte släppa tanken..

Jobbar själv som röntgensjuksköterska, jag arbetar precis som vanligt. Mina kollegor särbehandlar inte mig. Det känns bra, jag orkar och vill jobba. Skulle det kännas tungt så skulle jag nog säga ifrån. :)
  • FCet

Inatt när jag jobbade smög jag in till våra nya uljtraljuda apparat och tänkte prova och se om jag skulle hitta min lilla skatt.

Och visst hitta jag den. Jag såg en hel del faktist. Är nu i v 14+4. Såg ryggraden, armar och ben, huvud med hjärnhalvorna, lungor och ett tickande hjärta. Ja det mesta syndes.

Bebisen ville inte vara stilla, hade hicka och oj vad den rörde sig. Jag satt där och filmade allt, så nu har jag en hel del bilder och video :)

Kändes så konstigt att det var så himla mycket rörelse men att jag inte kände något alls. Vet att bebisen fortfarande är jätte liten, men ändå :P och nu vet jag att det finns något där inne med ett litet hjärta <3

• FCet
    EmmasaraL skrev 2014-10-21 18:09:22 följande:

Jobbar du som barnmorska eller liknande? :) Vad kul, önskade att jag kunde så! 

Kan känna igen mig i det där, vår bebis rörde jättemycket på sig, ville knappt ligga still och så känner man inget! Spännande, kul att du har möjligheten till det :)

Jobbar som röntgensjuksköterska :)

Är inte så där jätte kunnig, så var just glad över att jag hittade bebisen överhuvudtaget.

Längtar till RUL då någon kunnig kan beräkna bf och kolla organen bättre.