Inlägg från: tjej89 |Visa alla inlägg
  • tjej89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Oj råkade bli signatur ''anonym''

Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker? 

Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.

Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10. 

Fler som väntar med att ringa?

• tjej89
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:25:05 följande:
    Vänta inte med att ringa tycker jag, då försvinner det ju massa tider. Ring nu och boka in en tid i vecka 12 exempelvis om du vill vänta lite med första träffen. Du gör det lättare för din bm att planera sin tid om du ringer nu och bokar tid i vecka 12 istället för att ringa först två veckor innan och vilja ha en tid smile1.gif
    Jo, men vill inte ringa å säga att nått tråkigt har hänt. Fick göra det sist.

Så bestämde mig tidigt att ringa i vecka 9+1 då är det cirka tre veckor innan kub

Men ja jag kanske ringer nästa vecka istället. Kanske är babyboom våren 2015.
  • tjej89
    Elbea skrev 2014-09-02 17:20:13 följande:

Återupptäckte precis en sak som jag minns från mina första graviditeter här på FL smile1.gif . Känslan av att det faktiskt går FRAMÅT när man ser trådar som skapas med BF efter "min" månad. Som att det nu dyker upp trådar på temat "Vi som väntar barn i maj 2015". smile2.gif

Sakta men säkert...

Sånt blir jag också glad av! Tänker typ "tänk att det finns tjejer därute som ligger efter mig i sin grav, jag som är så nygravid" haha jätte knäppt :)
  • tjej89
    Anonym skrev 2014-09-02 11:37:54 följande:

Jag vill tipsa om att strunta i vågen så mkt man kan. Vadspelar det för roll om man går upp eller ner några kg? Så länge inte bm är orolig så försök strunta i vikten! Om man nu inte njuter av att väga sig förstås smile5.gif

Håller med! Jag åt super nyttigt i min första grav. Gick bara upp 4 kg fram till vecka 31. Sen skenade jag sista sex veckorna och gick upp 9 kilo, mycket i vätska. Var rejält svullen!

Men allt försvann väldigt fort. Vattnet kissade och svettades jag ut på typ en vecka. Mindre fräscht men ja kroppen klarade av det bra :)
  • tjej89
    agirlnamedbill skrev 2014-09-03 11:09:57 följande:

Hur gamla är alla här och hur många barn sen innan och hur många barn vill ni ha? :)

Jag är 24, blir 25 i november. Har en son som är nio månader. Jag har alltid vart inne på att jag skulle vilja ha tre barn. Men sambon vill bara ha två. Och nu börjar jag känna att två är nog rätt bra :) men vi får se ;)

Du då? :)

Om du bor i Sthlm så erbjuds alla KUB.
  • tjej89
    Miss Zino skrev 2014-09-03 13:26:27 följande:

Hoppar in här jag ockdå :)

22år och första barnet, går in i vecka 8 imorgon :)

Välkommen och grattis!
  • tjej89
    silverfirren skrev 2014-09-02 22:14:33 följande:

Åå, jag vet inte hur jag ska göra. Hade en bokad till till MVC men bokade om den pga att jag fick jobba den dagen (är timanställd så de är inte alltid jag får jobb) fick en tid en vecka efter. Igår fick jag erbjudande om att jobba på ett ställe en dag i veckan terminen ut med start just de datumet jag har nya tiden...

Ska jag boka om ännu en gång eller försöka se om jag kan komma ifrån någon timme från jobbet, men de känns dumt att riskera något som kan leda till mer jobb 

För övrigt måste jag säga att vakna och de står i appen "du går nu in i vecka 10" känns väldigt bra :D 

Jag hade nog bokat om mvc. Om det kan leda till mer jobb = bättre mammapeng :)

Men ring och kolla när nästa lediga tid finns :)
  • tjej89
    Tjejjen89 skrev 2014-09-03 23:51:22 följande:

Hej alla :) jag är 25 år. Har en dotter på 8 månader! Denna graviditeten var inte planerad men vi välkomnar bebis även om de känns tätt inpå. Jag är nog nöjd med 2 barn men killen pratar om 4

Typ samma nick ;) min son är nio månader. När har du bf?
  • tjej89
    amandanS skrev 2014-09-04 10:41:16 följande:

Hur tänker ni kring bebiskläderna, beräknad i början på april och bo i norra Sverige. Och i släkten (mamma, mormor, mormors mamma) har alla fötts och fött prematura barn. Min mamma tror inte att jag heller kommer gå full tid och övertygad om att detta i bra fall blir i mars.. I värsta fall februari.. (mormor vägde 700gr, mamma och jag 2 mån tidiga och dryga 2kg) Då kommer tanken på ytterkläder/overall till barnet, detta är ju efter jul svårare att få tag på.. Ni som har barn innan, är det lika bra att redan nu i höst skaffa en i 50/56a?

Min bm sa att man följer sitt egna mönster.

Att man föder/är gravid precis som sin mamma är inte så vanligt sa hon. Det är din kropp och din bebis som bestämmer.

Jag var rädd att åh över tiden tex, min mamma födde mig 14 dagar efter. Men jag födde min son 18 dagar tidigare.

Så man ska inte kolla så mycket på sin mamma...

Men köp en tunnare fleeceoverall! Den kan ju komma i slutet på mars :)
  • tjej89

Ja då får vi väl se då :)

Men det där verkar ju vara nått speciellt. Sa bara att i allmänhet så är en ny graviditet en ny graviditet och inte en repris på sin mammas...

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)