Inlägg från: tjej89 |Visa alla inlägg
  • tjej89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

Grattis!! Vad roligt!
  • tjej89
    Mickolina skrev 2014-09-19 09:38:07 följande:

Hejsan! Michaela heter jag 25 år bor i Stockholm med min sambo vi väntar vår första knodd 18 April. KUB test 6/10 nervös som sjutton :)

Kul med alla fina bilder

Hej! Jag är också 25 ( eller blir i november) bor i Stockholm och har också bf 18 april :):)

Grattis till din graviditet!

Vart i Sthlm bor du?
  • tjej89
    Linaslus skrev 2014-09-19 11:00:31 följande:

En fråga till alla er som gjort och ska göra kub-test och är under 35år har det kostat nått för er? Jag bestämde mig för att göra testet och fick nu reda på att det kostar 1500:- eftersom jag är under 35år

Det kostar inget i Sthlm tex. Olika regler i olika landsting.

Jag gjorde förut (var 23) nu är jag 24 å ska göra igen.
  • tjej89
    Bomerang skrev 2014-09-19 13:55:24 följande:

Har ni några tips på vad för mat som är lätt att behålla? Just nu lever jag på yoghurt och ostmackor :/ inget annat är gott eller ser aptitligt ut:(

När jag väntade min son tyckte jag mat var så äckligt ett tag. Lukten, synen usch!

Men! Sallader funkade. All kall mat egentligen (åt fil mest hela tiden ett tag)

Men sen tipsade bm om att sallader brukar funka. Och kalla kycklingsallader, räk och avokadosallader, ost/skink... Ja det gick ner!
  • tjej89
    Mickolina skrev 2014-09-19 15:10:52 följande:
    Åh vad kul! Grattis själv. Jag har precis flyttat till Värmdö, vart bor du? ????
    Tack! I Enskede :)
  • tjej89
    mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:
    Ingen??
    För att sluta noja och vara orolig, åk till gynakuten och se så allt är bra! <3
  • tjej89
    Sommarsnö skrev 2014-09-20 09:27:40 följande:

Vid NUPP - gör de ultraljud via magen då eller vaginalt? 

På magen :)
  • tjej89
    FCet skrev 2014-09-19 19:09:36 följande:
    Grattis!!

Är också 25år och bf 18 april :)

Undrar varför du ska göra KUB?
    Är också 25 å bf 18 april.

Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?

Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.

Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
  • tjej89
    Sommarsnö skrev 2014-09-20 10:24:11 följande:
    Skrattande Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
    När jag gjorde vid min förra graviditet, stod det "välfylld blåsa" på kallelsen till kub.

Jag tog det på fullaste allvar, och halsade 1,5 liter vatten på typ en timme... Alltså när det väl var dags så var jag så kissnödig så jag höll på att explodera. Fick gå och kissa efter en stund och komma tillbaka, man såg lika tydligt ändå!

Men min kompis drack cola innan hennes rutinultraljud, och barnmorskan frågade då om hon druckit kaffe. Hon svarade då att hon druckit Cola. Och det syntes tydligen då bebisen var jätte livlig och var svår att mäta. Gjorde kullerbyttor och var extremt aktiv...
  • tjej89
    Solkatten skrev 2014-09-20 20:49:26 följande:

Första milstolpen idag då jag nu är i vecka 13+0, det är som ni säger nu risken minskar men enligt min app är det med 65% inte 90. Skönt i alla fall även om man inte är på det torra än såklart. :)

Det är så olika var man bor med KUB. Som sagt så görs det inte ens här i Södermanland om man inte söker privat vilket gör att det inte är många som gör KUB här. Speciellt inte om man inte är under 35. Hade jag varit 35 skulle jag gjort det men tycker inte det känns nödvändigt nu när vi inte har någon förhöjd risk. Dock blir det ju ännu jobbigare om man får veta att barnet har trisomi 13 eller 18 om på RUL och då får föda fram barnet. Någon som vet hur långt in i graviditeten det går att göra KUB?

Till vecka 14.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)