Inlägg från: julii |Visa alla inlägg
  • julii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej:) jag tänkte hoppa in här om de är okej. Jag är i vecka 9 med vårt första barn. Har försökt i 1,5år varav flera kurer pergotime och för 3 veckor sedan plussade jag :) kan knappt förstå det ännu. Jag är väldigt trött så sover iaf nån timme mitt på dagen, ont i brösten, kissnödig mest hela tiden, får gå upp ca 4-6 gånger på en natt förut har jag aldrig behövt kissa mitt i natten:) sen så har jag väldiga humörsvägninar och jätte känslig. Däremot mår jag inte alls illa, har gjort det kanske 3 gånger om jag inte ätit på länge. Är de fler som inte mår illa? Blir ju så nojig att något ska vara fel :p

• julii
    Sommarsnö skrev 2014-09-21 20:05:49 följande:

Jag har inte heller mått speciellt illa - det kommer mest när jag åker bil har jag märkt men det kan jag göra ändå så det behöver inte bero på graviditeten. Har läst att det är ganska många som inte mår illa när de är gravida så du behöver inte alls vara orolig.

skönt att höra :)
  • julii
    JhjärtaK skrev 2014-09-22 06:55:50 följande:

Grattis till plusset! Var det mha en kur pergotime som denna graviditet blev till? Vi fick vår dotter mha pergotime men nu blev vi gravida utan hjälp så dottern verkar ha "kickat igång" mitt system, kanske kan vara roligt att höra om ni funderar på fler barn

Jag mådde inte speciellt illa med dottern heller men var som du trött och kissade på natten OFTA Nu mår jag illa men kanske inte så konstigt då jag väntar tvillingar.

Om denna graviditet var ett resultat av pergotime så be om ett tidigt UL tycker jag, det fick vi med dottern i vecka 9 och det var så skönt att se att allt såg bra ut.

Ja det var med pergo de fungerade, efter flera försök utan att det fungerat och vi nästan gett upp så bestämde vi att vi börjar med dubbel kur en gång men d behövdee vi inte för de tog sig innan. Verkligen när vi minst anande det då jag glömt 1 tablett och hade mindre sex än vanligt :p denna kuren när det tog sig var vi aldrig på vul då kliniken hade semesterstängt så de kan hända att vi har tvillingar då jag på tidigare vul haft 2 stora ägg :)
  • julii

Är det någon mer här som har ont i ryggen/svanken? Jag tycker jag får ont så fort jag grejar med något, som igår dammsög jag ur soffan o trodde jag skulle gå av efteråt, sen jobbar jag inom vården och det blir en hel del tunga lyft o konstiga ställningar och det behövs inte mycket innan jag får ont. Är det inte alldeles för tidigt för att få ont? Jag är i vecka 9.

• julii

Är det någon mer som faktiskt INTE mår illa? Har gjort det kanske 3 gånger när jag inte ätit på länge, annars ingenting. Blir så nojig att något är fel :/ där jag bor får man inte göra extra ultraljud om dom inte verkligen misstänker att något är på tok, annars får man snällt vänta :/

• julii
    Solkatten skrev 2014-09-24 18:48:28 följande:

Men du, oroa dig inte. Det är inte alla som blir illamående, inget konstigt alls.

Nej jag försöker inte oroa mig, men vart man än läser står det nästan alltid att ett säkert grav.tecken är illamående :p vi har försökt så länge med mycket i ryggsäcken så då blir man lätt orolig att det inte ska gå hela vägen..
  • julii
    mandalii skrev 2014-09-25 14:07:36 följande:

Exakt samma för mig, inget illamående alls och min plutt mår prima! Fick se en perfekt skapelse på ultraljud i lördags! Är i vecka 10+4. Så oroa dig inte, låååångt ifrån alla mår illa! Kram

Skönt att veta att jag inte är ensam! :) kram
  • julii

Jag ska göra kub om ca 3 veckor. Är då i vecka 13. Hur vanligt är det egentligen att man upptäcker då att det faktiskt inte finns något där inne? En kompis till mig gjorde förra veckan kub testet då hon va i v.12 o då upptäcktes det att fostret dött i v.7. Hon hade haft grav.symptom o trott det var som vanligt och nu kan jag inte sluta tänka på det :o är det vanligt?

• julii
    tjej89 skrev 2014-09-27 21:36:55 följande:

Vet tyvärr flera som vart med om det :(

Vet inte om det anses som "vanligt" men det händer.

När jag väntade min son skakade jag innan hon skulle kolla på magen vid kub, och sen sa hon snabbt "hjärtat slår fint" alltså jag grät så mycket av lycka och all stress som försvann.

Jag har ganska lätt för att tänka katastroftankar.

Jo det har jag med

Sjukt nervös och det är 3 låååååånga veckor kvar innan jag ska göra kub :o
  • julii
    lais skrev 2014-09-27 22:17:28 följande:

Det där är min mardröm, sjukt läskigt! Jag kommer att få vänta 3 v till (då är jag i v 14) på att förhoppningsvis få höra lill*ns hjärta. Var på inskrivning nu i v 11 och bm ville inte prova för att det var för stor risk att det inte skulle gå att höra hjärtat, för tidigt enligt henne.

Det är samma här, 3 sjukt långa jobbiga veckor kvar och när dagen väl kommer, kommer jag vara så sjukt nervös. Och som du säger, det är en mardröm. Speciellt när man inge märker. Har man extrema smärtor och blöder massor s förstår man att något är fel och fostret kommer troligtvis ut.. men med min kompis hade hon ju alltså haft dött foster i 5 veckor utan att märkt något. .
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)