Inlägg från: julii |Visa alla inlägg
  • julii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Pinsam fråga, men ända sedan jag fick plus på stickan har jag vart jätte hård i magen och haft svårt att gå på toaletten, men igår fick jag springa på toa 3 gånger, var jätte lös.. någon som haft likadant eller är det nå fel? :/

• julii
    Phosie skrev 2014-10-24 12:06:07 följande:

Jag hade också det så pga allt järntillskott jag tog.. När jag var hos BM så var värdet bra så då kunde jag sluta med tabletterna och det blev bättre direkt! Nu fungerar äntligen magen igen.. Vilken vecka är du i?

Tack alla för svar! Vart orolig att de kanske var tecken på att något var fel.

Phoise: jag är i vecka 13
  • julii

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

• julii

Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?

• julii

Jag har oxå täppt näsa, fast mest på nätterna och det värsta jag vet är att andas genom munnen haha

sen har jag hicka, varje dag!! Haha

• julii
    Linaslus skrev 2014-11-05 22:32:30 följande:

Å vad skönt att det är någon som har lika sent rul som mig ;) Har oxå rul 1 december

Bara 26 dagar kvar

Ahhh jag har inte förrens 8 (!!!!!!!!) December. En hel evighet och lite till! !
  • julii

igger i soffan och känner mig på magen och känner att ena sidan av magen är hård och andra sidan mjuk? Kan det ha att göra med hur bebisarna ligger? Eller är det nå fel? :p

• julii

Någon som känt att magen kan kännas spänd? Menar då hela magen..Liksom hård nästan och känner mig nästan andfådd av att bara sitta rätt upp och ner för det känns som att de trycker uppåt?!

• julii
    Jempi skrev 2014-11-22 09:07:08 följande:

Det är precis det som är sammandragningar! Livmodern övar sig inför förlossningen. Exakt så känns det med värkar, bara att det gör ont samtidigt sen när det är dags! Allt är helt normalt :)

Haha jaha där ser man :) tack :)
  • julii
    Madelen b skrev 2014-11-28 19:12:28 följande:

Haha var ju inte särskilt tröstande inlägg haha!

Så tänkte jag med haha
  • julii
    LillaSandy skrev 2014-12-02 19:27:18 följande:

Jag tog influensavaccin igår. Hur gör ni andra?

Jag kommer inte att ta något vaccin!
  • julii
    Madelen b skrev 2014-12-26 20:48:12 följande:

Magen blir stenhård och som ett "sug" tycker jag, mina sd har aldrig gjort ont!

Undrar om detär det jag känt. . Det känns som att magen blir lite hård och känner ett sug neråt som släpper efter ett par sekunder.?!
  • julii
    Madelen b skrev 2015-01-03 15:55:20 följande:

Detta med värktabletter o graviditet? Hur känner ni?

Ja har så ofta så grymt ont i skallen och inte blir de bättre av att hosta o kräkas!

Men jag får sådant dåligt samvete av att ta panodil tex, ibland 1 tablett tre gånger /v! Ibland klarar jag mig utan i en vecka! Gillar det inte alls men vet ej hur jag ska kunna jobba o vara mamma med denna huvudvärk, men vill inte skada mitt barn ju:/

Jag är sjukskriven 100% pga av ryggont och foglossning. Och för att det är tvillingar. Min läkare skrev ut recept på en stor burk Alvedon som jag skulle ta vid behov. Tror jag fick ta 6st om dagen. Jag har dock inte gjort det då jag inte tycker om att ta "mediciner" överhuvudtaget utan lägger mig hellre o vilar så har inte ens tagit ut det men de jag ville komma till är att det kan ju inte vara farligt eller skadligt om läkare råder till det. Så tycker inte att du ska ha dåligt samvete. :)
  • julii
    LillaSandy skrev 2015-01-11 13:28:22 följande:

Nej jag menar inte afa, användaren mars12 skrev att det var samma med FK. Därför jag började fundera. Någon som vet om FK brukar hålla sina 30 dagar handläggningstid?

För mig har det gått mycket fortare. När ansökan, sjukintyg och arbetsgivarintyg var inne så tog det ca 1 vecka bara. Men det gäller att göra allting mycket noga och få med precisall information. Behöver dom kompliteringar så dröjer det såklart ännu längre tid innan dom kan fatta ett beslut! :)
  • julii
    LillaSandy skrev 2015-01-11 19:32:15 följande:

Julii varför skickade du med sjukintyg för att söka havandeskapspenning? Ska man göra det om man har sådana?

Oj förlåt om jag snurrade till det, jag pratade om sjukskrivning :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)