En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.
Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.
Ni måste hjälpa mig. Jag är en av deltagarna i denna tråd men nu måste jag få vara anonym och snälla ge mig råd. Min sambo dricker varje helg, ibland två tre öl och ibland betydligt mer och då även sprit. Alla storhelger o högtider också. Han dricker aldrig under veckorna. Jag är så less på det. Innan han träffade mig har han druckit ännu mer än så, då även under veckor och sjukat sig från jobb då och då för att han druckit. Han har minskat på det men jag tycker ändå det är för mycket. Han klarar inte av alkoholen. Jag är gravid i v 16. Förrförra helgen då for han ut med en kompis på en pub för att få dricka. Förra helgen var vi bjudna på middag, då drack han en två öl till maten och ett glas vin. Sen var jag itne i samma rum så då vet jag inte vad han drack. Men då sa värdinnan vid ett tillfälle då vi var i samma rum att"ta mer vin om nån vill". Då hällde han upp ett glas och drack det. Sen gick han o åt en bit kött och hällde då upp ett till vinglas för att "han blev törstig av köttet" och det svepte han i en klunk! Igår fredag så var det halloweenparty på nattklubb i stan. Vi hade pratat om partyt och att det inte alls kändes lockande att gå. Han skulle inte gå sa han tidigare i veckan. Och han visste att jag inte ville att han skulle gå, jag är lite anti att gå ut o festa. Så vi skulle åka till ett litet samhälle o hälsa på släkt. Men så kom då fredagen och han ringde efter jobbet innan han ens kommit hem och sa att han gärna hade gått på partyt. Jag motsatte mig det direkt. Han kom hem, jag var sur och han sa att han inte skulle fara. Men han kunde ju ringa hit en kompis för hemmakväll bara sa han. Så kompisen kom, nykter. Min sambo drack öl, kanske tre stycken (och även lite sprit då jag itne såg tror jag, för det luktade starkare än öl.. men han förnekade att han tagit nå annat). Kompisen åkte hem. Han började efter ca en timme fixa sig och jag frågade var han skulle, då skulle han hem till kompisen eller ev skulle de gå på puben, men bara en timme eller två. Jag blev skitsur och han tog sig en spritgrogg för att jag var sur antar jag. Han åkte och jag bad honom då ta med resten av spriten för jag ville inte ha den här hemma och sa också att han kunde sova hos sin kompis. Han ringde och bad mig komma o hämta honom vid lunchtid idag. Snäll som jag är åkte jag dit men jag var så jävla förbannad. När han kommer ut då så är han full som ett ägg och stinker sprit. Han måste ha druckit på morgonen/förmiddagen (vilket han gjort förr). Han sa i ena stunden att han älskar mig och vill ha barnet och i nästa stund att jag är ett psykfall och att han inte vill vara med mig. Jag sa att han måste fan välja mig och barnet eller spriten och han sa att han så klart väljer mig. Men han var ju fan full! Vi åkte hem. Han åt en pizza o somnade. Då ser jag att han har ett band runt handleden och på det står det att han varit på halloweenparty på krogen. Jag skrev till hans vän som han så stort skulle umgås med igår kväll var de varit på natten. Det visar sig att min sambo varit ute på krogen utan kompisen för att sedan bara åka hem till honom och sova. Nu ligger han ännu och sover.
Vad ska jag göra?
Mina föräldrar vet en del men inte allt. Önskar att hans mamma också visste hur det ligger till. Han kan inte hålla sig borta från spriten.
Hjälp mig jag måste få råd! Det här är jättejobbigt.
Kan tillägga att hans vänner och hans familj verkar inte veta att han inte kan hantera spriten. Och hans vänner vet inte heller att han ska bli pappa.
Har pratat och han säger att han har problem att kontrollera spriten och att det leder till så mycket dumt. Han vill försöka vara nykter med mig nu så vi får se hur det går.
Pratade även med hans mamma och hon lyssnade och sa att det stannar mellan oss två så länge jag vill.
Nu ska inte den här tråden handla om detta, den ska handla om våra magar :) Tack för ert stöd.
Ja vi får se. Jag sa att det är ju absolut inte fel eller på något sätt skamligt att få och prata med någon om det och sånt man mår dåligt av.
Ja vi får se. Jag sa att det är ju absolut inte fel eller på något sätt skamligt att få och prata med någon om det och sånt man mår dåligt av.
Är det någon annan i gruppen som har sammandragningar och kan berätta mer om när de började, hur ofta ni får dem samt hur de känns?
Men när gör de ont? Mina känns obehagliga och jag får som mensvärk i några sekunder innan det kommer. Det gör inte ont, men känns obehagligt som mensvärk. Är det nåt att oroa sig för eller känner ni andra så också? Har fått så kanske ca 5 gånger per dag de senaste dagarna. Normalt eller bör jag kontakta bm?