Miniräka skrev 2014-09-30 10:41:18 följande:
Helt ny här på Familjeliv och vad härligt med en positiv tråd!
Har inte riktigt vågat glädjas eller prata för mycket om graviditeten p g a ett MA i april, men nu är t o m KUB avklarat och känner mig som en superkvinna med superbebis över att som 39-åring fått över 1:17000 på testet!
Nu en massa frågor jag samlat på mig;
- Vilken barnvagn är bäst om man vill kunna ge sig ut i skogen på elljusspår?
- Mammakläder - vart hittar man de snyggaste. Vågade mig på ett par tighta grå jeans från H&M igår, men vill gärna ha tips på fler. Skulle typ vilja ha skinnbyxor och snygga skjortor och t-shirts. De flesta skjortor är mer blusar och lite för gulliga för mig som person då jag redan ser ut som en snäll cockerspaniel och behöver lite go i stilen.
- Har just flyttat till hus och vill kunna flytta bebisen mellan över och nedervåning utan att väcka den. Är Moseskorgen bra?
- Vågar man köpa ett litet babyplagg nu tro?
- När berättar ni på jobbet att ni är gravida?
- Har ni växtvärk som känns lite som mensvärk/ischias?
Ja lite frågor från en som ännu inte börjat prata med nära och kära runtomkring som gärna tar tips och råd från andra.
Vad kul! Grattis till graviditet och fina siffror på kub!
-För mig och min sambo var det viktigt med en rejäl vagn som vi kunde ha ute på landet och t o m på stigar i skogen, det blev en Brio Happy med fyra fasta lufthjul. Vi ångrar oss inte en sekund och nu när vi väntar barn #2 så försöker jag komma på en lösning där lilla bebisen ska kunna åka så mycket som möjligt i denna vagn också då den är oslagbar när det gäller komfort, bra gung i chassi och mjuk körning med lufthjul. (Jag har använt vagnen vid joggning också)
-Jag köpte de flesta mammakläder på H&M sist, tack för tipset med grå jeans, låter snyggt så ska utöka mammagarderoben med såna. Annars köpte jag en del från Mamalicious.
-Känner inte till Moseskorgen, men vår första somnade oftast på oss och då bar vi upp honom. Ibland la vi honom i spjälsäng på nedervåningen då vi kollade på tv i rummet bredvid och sen när vi skulle lägga oss så lämnade vi honom kvar helt enkelt och så gick jag ner och hämtade honom vid första vaket runt kl 03.
-Fira kub-testet med ett babyplagg eller två!
-Första graviditeten höll jag den hemlig till v18 pga tidigare tråkiga erfarenheter men denna gång så kommer jag att berätta i nästa vecka efter kub.
-"Mensvärk" hade jag i förra graviditeten, i denna har jag inte märkt av något, än...
Hoppas jag hjälpte dig med något :)