Inlägg från: Jhalie |Visa alla inlägg
  • Jhalie

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag hinner verkligen inte med i den här tråden som jag planerat att delta i

Ni är snabba

Men mysigt iaf att titta in ibland och läsa om era graviditeter... Tiden går fort!!

Jag är nu i v 14. 15 snart.

Och även om magen är mindre än de andra gångerna så börjar den bli mycket svår att dölja nu. Planer var att berätta i v 20 men tror folk börjar undra nu

Slänger in en bild i v 13.

Ha en trevlig helg alla!

• Jhalie

Såg nu när jag räknade lite att jag har oxå mitt rul i v 20. Har nog haft i v 18 med de andra bsrnen.

Men exakt i vilken vecka det görs är inte så viktigt för mig.

Har ju dessutom varit på både vul i v 7 och kub v 12.

Men bra mysigt är det allt på rul då man ser allt så detaljerat.

Hoppas mannen kan följa med denna gång då han blev fast på jobbet på kub

• Jhalie

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

• Jhalie
    Josephine92 skrev 2014-10-10 11:03:26 följande:

Bara jag med mer behåring? Haha, har fått mörka hår nedanför naveln och ljusare luddiga ovanför. Snart hårigare än mannen så snälla säg att det försvinner sen? Haha hemskt ocharmigt jag vet men kände att jag behövde fråga..

Jag minns att jag blev extremt hårig när jag väntade första barnet. Speciellt på magen. Fick liksom tre ränder med långa ljusa hår men det försvann ganska snabbt efter han var född så du behöver inte vara orolig
  • Jhalie
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:

Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...

Jag har oxå hört det faktiskt men minns inte om jag fick så med andra sonen...?

Men vet en annan väninna som fick likadant när hon väntade iaf första sonen.

I vilket fall går det ju över
  • Jhalie
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 11:23:57 följande:

Jag har börjat fundera men sambon är inte riktigt med på noterna än tror jag ;) Jag ger en massa förslag och han sager ja eller nej, haha. Vi har inte så lika smak heller så det blir inte lätt. Bland tjejnamn gillar jag gamla nordiska namn som Saga och Nora men det gillar inte han. Som pojknamn tycker jag Hugo är fint och det är vi nog lite överens om faktiskt men vi har långtifrån bestämt oss än. Något vi har bestämt är iaf att förstanamnet ska bli tilltalsnamn, annars blir det så krångligt för barnet att alltid behöva förklara att förstanamnet inte är tilltalsnamnet.

Hugo är min sambos absoluta favorit oxå men jag känner en hel drös med ungar som heter Hugo så det går bort för mig.

Detta är vårat första gemensamma barn och han älskar väl inte direkt namnen på mina barn och inte jag namnet på hans. Så svårt blir det.

Det enda vi är överens om är att det inte ska vara allt för vanligt. Inga av de andra fyra har vanliga namn. Samtidigt som de inte får hata helknasiga, amerikanska eller hittepånamn.

Haha
  • Jhalie
    Kiickson skrev 2014-10-10 12:39:55 följande:

Allt såg jätte bra ut och lilla räkan mådde bra. Nästa ultraljud är inplanerat redan i vecka 18. Jag blev framflyttad två dagar och har nu fått ett beräknat datum :) 

Det var som en stor sten som lyftes från mina axlar så fort jag såg att det låg någon där inne och ännu mer då vi såg det lilla hjärtat ticka på så fint så. 

Visst är det härligt!! Grattis

Såg att du går på vrinnevi.

Där går jag med
  • Jhalie
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 13:14:04 följande:

En till här från Östergötland (Linköping) Vet ni något om förlossningar här - har fått för mig att man gör planerade kejsarsnitt i Norrköping bara och inte i Linköping, stämmer det? Vet en del iaf som bott i Linköping men fått föda i Norrköping och undrar lite varför?

Jag har faktiskt ingen aning. Har aldrig gjort snitt.

Ska du göra planerat snitt?
  • Jhalie

Åh det finns så många fina namn men har ändå svårt att hitta nått som verkligen känns hundra!!!

Men Lykke tillhör mina favoriter oxå. Tror nog inte mannen går med på det...

• Jhalie
    BigMami skrev 2014-10-10 15:49:48 följande:

Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..

Ja det är skoj. Fick rand med första grabben, ingen med andra och inte heller med tösen.

Mellankillen hade typ konstant hicka vilket tydligen tyder på att de får mycket hår. Ut kom en skallig liten bebis
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)