Sommarsnö skrev 2014-10-10 11:23:57 följande:
Jag har börjat fundera men sambon är inte riktigt med på noterna än tror jag ;) Jag ger en massa förslag och han sager ja eller nej, haha. Vi har inte så lika smak heller så det blir inte lätt. Bland tjejnamn gillar jag gamla nordiska namn som Saga och Nora men det gillar inte han. Som pojknamn tycker jag Hugo är fint och det är vi nog lite överens om faktiskt men vi har långtifrån bestämt oss än. Något vi har bestämt är iaf att förstanamnet ska bli tilltalsnamn, annars blir det så krångligt för barnet att alltid behöva förklara att förstanamnet inte är tilltalsnamnet.
Hugo är min sambos absoluta favorit oxå men jag känner en hel drös med ungar som heter Hugo så det går bort för mig.
Detta är vårat första gemensamma barn och han älskar väl inte direkt namnen på mina barn och inte jag namnet på hans. Så svårt blir det.
Det enda vi är överens om är att det inte ska vara allt för vanligt. Inga av de andra fyra har vanliga namn. Samtidigt som de inte får hata helknasiga, amerikanska eller hittepånamn.
Haha