En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hej!
Har följt denna tråd lite till och från under några månader men inte tagit mig tid att skaffa en användare, har bf 21/4 med första barnet så nu känns det som att det faktiskt närmar sig. Grattis till er som hunnit få era små!
Känner att jag måste fråga hur ni upplever att era barn rör sig så här på slutet?började läsa om detta med hur man ska lära sig känna igen rörelsemönstret och blir mest bara orolig när jag tänker på det, är lite rädd att "missa" om det förändras eller minskar. Någon mer som känner så? har ju inget att jämföra med eftersom detta är första barnet men tycker mig ändå att barnet varit allmänt lugnt sen jag började känna i vecka 20, givetvis att det rör sig men inte som någon vilding som man hör andra berätta.
Nu känner jag mest "svepande" rörelser tycker jag, en fot eller ett knä osv som drar omkring över magen, ibland står rumpan ut åt ett håll och ibland "spretar" den med benen åt ett håll och ryggen åt ett annat. Känner rörelser flera omgångar per dag, men kan ändå inte låta bli att oroa mig, NÄR ska man reagera och VAD är normalt för mitt barn? som sagt tycker det är svårt att helt "känna igen" hur det ska vara..
Känner väl dock ändå vissa perioder under dagen att det brukar vara rörelse liknande tidpunkter varje dag, tex på morgonen rörelser lite sporadiskt till och från, sen kan det vara lugnt, någon gång under dagen rörelser igen, oftast är det rörelser på kvällen när vi går och lägger oss också samt ibland en sväng på natten när jag går upp på toa känner jag att det rör sig, dock inte alltid, inte vilda rörelser utan mer "bökande". Känns ju dock rätt naturligt att det blir ändrade rörelser på ett sätt då jag antar det börjar bli trångt där inne nu?
Vet nu inte vad jag vill med detta men har som sagt börjat tänka på det nu när man närmar sig slutet och har väl råkat läsa ett och annat "skräckinlägg" om sånt här på fl, men vill gärna höra hur ni upplever barnet i er mage osv