En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är det någon annan som blir öm på magen när ni ansträngt er? För mig känns det som ett blåmärke ungefär. Efter en stund vila går det över.
Är det någon annan som blir öm på magen när ni ansträngt er? För mig känns det som ett blåmärke ungefär. Efter en stund vila går det över.
Min bebis har också väldigt tydliga rutiner. Hon är aktiv en stund på dagen vid 15 tiden. Sen när jag läser gonatt saga för sonen brukar hon också rumstera om. För att sen återigen bli aktiv när jag försöker sova vid 22-tiden.
Idag har jag haft mkt molvärk och sammandragningar, så hon har varit mycket mer aktiv idag. Höll en presentation på jobbet och var tvungen att pausa då och då och djupandas. De jag föreläste för började skruva på sig och se nervösa ut .
Blä, jag har blivit förkyld med jobbig hosta igen. Det är tredje gången sen i januari. Var till vårdcentralen och lämnade prover igår för att se om det går att behandla. Känns som om kroppen behöver friskna till och ladda lite inför kommande förlossning. Just nu känns det som det skulle bli väldigt tufft att orka igenom en fl med hosta och täppt näsa. Och jag hoppas att hon tar vad hon behöver för att växa, hittills har jag gått upp 1 hg sen i januari. Känns lite för lite. Troligen är det jag som tappat i vikt med tanke på alla förkylningar, nästa besök hos bm är nästa vecka så förhoppningsvis då kanske jag blir lite lugnare.
Inatt har hon bökat runt så mycket så jag funderade ett tag om hon vänt sig. Jag hoppas inte det för hon har ju legat med huvudet ner sen i januari.
Här är en till som vill föda nu nu nu V 39 idag och min ischias eskalerade galet igår kväll. Går nu med kryckor för att ens kunna ta mig framåt själv, och fått citodon utskrivet. Lite nervös inför hur förlossningen ska gå om jag ska ha såhär ont. Kan ju inte sitta och ligga i vilka positioner som helst, så känns som att det kommer bli extra jobbigt med både denna smärtan och värkar. Någon omföderska här som varit med om liknande?
Stort grattis AmandanS!
Vecka 36 nu (35+1) och jag tycker att magen har sjunkit något. Bebis är väldigt aktiv även på dagarna, tidigare var det mest på kvällarna. Idag tycker jag att jag haft sammandragningar hela dagen. Magen har känts som en fotboll hela dagen. Längtar mer och mer till att det är över och vi får träffa vår lilla tjej.