Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fruhs skrev 2015-02-17 09:53:38 följande:

Hej på er alla :) det var ett tag sedan jag skrev här.

Jag är i vecka 34 nu och jag känner ett extrem tryck nedåt.. alltså det ilar hela vägen ner, utöver det så känner jag ett tryck på dom här benen som är på sidorna. hahah hur ska ja förklara dom benen som trycker mot byxorna ibland 

Det är inte höftbenen då? Får ont i höfterna & fogarna på natten och om jag är uppe och rör mycket på mig. Ilar ner i låren emellanåt! Känns som man har en vattenmlon som sitter fast där nere ibland.. Härligt! Så undrar folk varför man har sådant humör som gravid? Är också i v. 34.
  • BigMami

Vi har ett Brio-babyskydd med bas som vi köpte nytt åt vår 3a för 2 år sedan. Basen är guld värd! Bara att klicka i stolen utan att behöva mixtra med bältet varje gång

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-17 12:49:03 följande:

Tar basen mycket plats i bilen?

Nej det tycker jag inte hade då en liten suzuki.
  • BigMami

Jag har aldrig haft ett fårskinn till något utav våra barn. Har inte fattat grejen. Går lika bra med filtar/täcken..

• BigMami
    Madelen b skrev 2015-02-18 14:15:25 följande:

Skippar fårull jag med, mest för jag gillar inte att de är från djur!

Sedan vet man inte hur det är med allergier.. Tycker det ser varmt, smutsigt och eländigt ut med fårull.
  • BigMami
    Smulan 89 skrev 2015-02-18 19:14:44 följande:

Jag läste att om bebisen sover på fårull de första 6 mån (om jag minns rätt) så minskar det risken för allergier. Har inte köpt något ännu, men funderar på det.

Asch, har aldrig haft ett fårull till något utav barnen. Känns onödigt ändå Allergier har vi i släkten så tror att anlagen väger mer.
  • BigMami

Helt otroligt hur töjbar huden är egentligen Magen är alldeles stenhård! Full i ränder. Ser ut som superzebran Barnen har så roligt åt min navel då den är sååå liiiten! Haha...

Krya på dig Bell13! Man har det nog jobbigt ändå och så blir man sjuk på det :-/

Inatt har nog lilleman legat och tryckt på blåsan! Tror jag var upp och kissade över 5 gånger!

• BigMami
    mandalii skrev 2015-02-19 10:10:36 följande:

Grejen är att det finns studier som visar att barn som fått ligga mycket på fårskinn i mindre utrsäckning utvecklar allergier av olika slag. Det är ju naturmateterial till 100 %. Dessutom reglerar det värme väldigt bra och är mjukt och gosigt. Vi har också köpt ett som vi kommer att använda både som underlag i spjälsängen, i soffan/golvet typ och i vagnen.

Ja det var någon annan som skrev samma svar. Men nog tror jag att arvsanlag väger mer än ett fårskinn till allergier. Men visst man gör ju självklart som man vill, men jag köper i alla fall inget
  • BigMami

Jag har bf 6 april. Siktat in bra i påskveckan med trafiken och allt Mina andra har kommit runt bf så räknar inte med att få tidigare.

1an 2 dagar efter bf. Fl tog ca 7 timmar

2an 2 dagarn före. Fl tog ca 2 timmar

Och 3an 2 dagar efter. Fl tog 30 min, hann inte ens bli inskriven!

Så denna kommer att komma 2 dagar före i hallen

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)