Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Kurona skrev 2015-03-04 12:34:26 följande:

Jag är i vecka 37 (36+0), så jag är ju i princip fullgången. 

Nej det gällde ett tillväxtsultraljud, som jag antog, de ringde efter en timme. Konstigt bara att jag inte fått någon kallelse eller inofrmation om vad det gällde bara. :)

Aha Vad bra att det löste sig så snabbt!

Var in på ett tul i fredags då han också är över medel. Sf måttet skjuter utanför högsta kurvan just nu Är dock "bara" i v 36 och han uppskattas väga 3kg redan..
  • BigMami
    Kurona skrev 2015-03-04 13:25:09 följande:

Ja det kändes bra! 

Oj, då har du också en stor kille! Det konstiga är att mitt sf-mått fortfarande ligger inom översta kurvan, har dessutom bara gått upp 5 kilo. Hur ska de göra med dig då? blir du igångsatt eller? Är lite nervös för en igångsättning, men har nog hellre det än snitt. :)

Min son vägde 3,8 på BF+2, men då hade han knut på navelsträngen och lindat den fyra varv, så kan ha varit därför han inte var "så stor", han var ändå 54 cm lång. 

Oj det var en rejäl bit ändå

Jag har ingen aning om hur det blir. Helst vill jag få igång det naturligt.. Men jag tänkte höra efter på nästa bm möte. Vill ju helst inte gå över tiden om man säger så.. Ettan vägde 3990 och han var störst så det blir nog nåt i den stilen skulle jag tro.. Snitt verkar läskigt.. Igångsättning säger de flesta gör skitont.. Men ut måste han ju

Vilken tur att det gick bra trots navelsträngen var lindad och knuten! Ja vissa kan ju ligga under medel och gå ner i vikt och ändå få bebisar som är jättestora! Märkligt!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-04 15:07:06 följande:

Jag vet omföderskor som tyckt att igångsättning inte varit mer smärtsamt än en förlossning som startat av sig själv. För förstföderskor är det ofta utdraget och smärtsamt med flera toppar på värkarna

Delar din uppfattning att jag vill att förlossningen ska starta av sig själv för mig är det en del av upplevelsen.

Ja många säger det :-/

Håller tummarna att det startar av sig själv Idag har jag varit rejäl öm i nedre delen av magen. Känns som om han håller på att borra ner sig.. Men jag vet inte Skönt att ha fått bekräftat att han låg rätt nu på tul. Och han trodde inte att han kulle snurra runt mer.
  • BigMami
    Mars12 skrev 2015-03-05 07:12:17 följande:

Jag blev igångsatt med första barnet 16 dagar över tiden. Kunde inte haft en bättre förlossning..ni ska inte bli uppskrämda för en igångsättning.. Finns så många olika sätt.

Min aktiva förlossning (när dom tog hål på hinnorna och jag börja få värkar) tog 4,5 timme tills hon var ute. Behövde inget värkstimulerande dropp. Krysta 20min och fick sy 1 litet stygn invändigt.

Jag blir gärna igångsatt igen :)

Låter som en dröm Tack! Tror det hänger mycket på hur man själv är och vad man tål i smärta osv.
  • BigMami
    ArdnasK skrev 2015-03-05 14:35:02 följande:

Hur mycket orkar ni motionera så här sista tiden? Jag är i v 34 (33+3) och försöker komma ut på åtm en promenad om dagen. Ibland blir det bara 2 km i maklig takt och ibland orkar jag 4 km i lite snabbare tempo, helt beroende på dagsformen. Känner mig pustig och får lätt mjölksyra i benen...;)

Haha! Motion! Nada.. Tog promenad i måndags till dagis som i normala fall tar 15min/vända .. Det tog mig 40min och så skulle jag gå 4 vändor... Tror jag var ingvalidos i minst 2 dagar!.. Aldrig mer säger jag..
  • BigMami

Här har jag legat i sängen hela helgen med världens foglossning! Trötthet i ryggen, värk i bäckenet, höger skinka & ljumske som strålar ner i benen. Spelar ingen roll hur jag sitter, ligger eller står så värker det. Går som en ostkrok och håller i mig i allt för att få stöttning.. Fy bubblan om detta ska hålla i sig i 4 veckor till.. Ingenting hjälper heller. Sover knappt om nätterna då det värker och man vrider och vänder på sig stup i kvarten.

Nog för att jag haft foglossning med alla graviditeter men ALDRIG blivit så här klen!

Men lillan snart 2 & 1/2 var i alla fall gullig och erbjöd mig sina nappar och plåster Om det bara vore så enkelt.

Sorry för gnälligt inlägg!

• BigMami
    Freje skrev 2015-03-08 13:42:45 följande:

Va härligt med sån omtanke från lillan.

Ja de är söta de små Hon förstår också att mamma har ont och tar det lugnare och så. Nöjer sig med att se på plattan eller så, så man kan vila!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-08 15:06:29 följande:

Så där kände jag mig när jag skrev om igångsättning för nån vecka sedan. Det är helt fruktansvärt när det gör ont överallt och hela tiden. Hoppas det snart blir bättre för dig. Själv har jag varit ute med min åttaåring och matat ankor, cyklat och varit i parkleken i 3,5 h. Har ont i hela kroppen och kan knappt röra mig nu.

Ja du tankar om både igångsättning, snitt och självmord har snurrat runt när det var som absolut värst! Men såklart är det ju bara tankar Det kommer ju något fint av det hela i slutändan.

Nu har jag i alla fall varit uppe sedan 14-15 och suttit i soffan! Wohoo.. Det gick inte i går och förrgår..

Oj! Det var bra jobbat av dig! Nu tänker jag absolut inte anstränga mig mer än nödvändigt. Men jag försökte dock dammsuga lite tills sladden åkte ur kontakten, då gav jag upp!! Åkte vasaloppet gjorde jag också men bara startsträckan Sedan blev det sängläge..
  • BigMami
    Michelle 341 skrev 2015-03-08 21:59:06 följande:

Är i v 34+5 nu. Tredje barnet. Har haft mkt sammandragningar och de sista dagarna har magen sjunkit rejält och idag kom delar av slemmis i trosorna. Det känns rejält där nere också och bebisen typ borrar med huvudet mot utgången och det gör skitont i ljumskar och hela utgången liksom. Känns som bebis ska trilla ut vilken sek som..

Vad tror ni? Kan den kanske komma lite tidigare?

sådär har jag också känt i några veckor och går in i 37 med nr 4. Fick också slem häromdagen men det betyder ju dock inte att någon fl är på g. så länge det inte är någon blödning.

Tror också att det känns mer då man har mer plats efter det man redan fått barn.
  • BigMami
    Madelen b skrev 2015-03-09 07:46:00 följande:

Här har man åkt på kräksjuka:( värsta natten på länge! Trodde ungen skulle komma ut, fick hemska SD hela natten!

Är as hungrig men får inget behålla:(

Usch din stackare! Krya på dej!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)