En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Nu bara fyra dagar kvar att jobba! Åh vad jag längtar nu att få vara ledig och förbereda lite.
Nu bara fyra dagar kvar att jobba! Åh vad jag längtar nu att få vara ledig och förbereda lite.
Som förstföderska är jag inte bara nervös inför förlossningen utan för hela grejen att bli mamma och att hela livet kommer att bli förändrat. Är rädd för att det kommer att ligga mig i fatet under förlossningen - en oro för att jag kanske inte kommer att känna den där himlastormande lyckan som alla pratar om. Någon som känner igen sig? Hur tacklar man det?
Förra veckan på besök hos bm så sa hon att lillan har fixerat sig och låg långt ner. Har haft förvärkar som ibland känns ordentligt. Eftersom hon ligger så långt ner så gör det infernaliskt ont ibland när hon rör sig, framför allt med huvudet. Det sticker som knivar i bäckenet. Tappar nästan andan när det hugger till. Kommer inte ihåg att det var så med sonen.
Idag jobbar jag sista dagen. Tjohooo!! Ska bli så skönt att få vara hemma och vila och ladda. 21 dagar kvar till BF. Går in i vecka 38 imorgon.
Igår tog vi fram och skruvade ihop spjälsängen. Då slog det mig plötsligt att jag snart kommer vara två barns mamma och att det verkligen kommer en liten bebis. På nåt konstigt sätt har det varit så långt bort även om BF närmar sig.