En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Lycka till ni som fått tid för igångsättning. Jag håller tummarna för er som passerat bf att det sätter igång snart så ni får träffa era små. Förstår att det är tufft att må dåligt och bara vänta.
Lycka till ni som fått tid för igångsättning. Jag håller tummarna för er som passerat bf att det sätter igång snart så ni får träffa era små. Förstår att det är tufft att må dåligt och bara vänta.
Går in i vecka 39 idag! Snart i mål! Här känns det som inget kommer hända än på ett bra tag. Passar på att njuta av att vara ledig i det fina vädret. Finns mkt att göra i trädgården spm inte kommer hinnas med sen.
Kanske lite kroppsarbete kan sätta igång nåt
Måste bara fråga er som är omföderskor , hur ofta går ni till era bm? Jag sist jag var hos bm var den 2 april, och jag ska till henne den 16e igen om bebis inte kommit. Första bebbe. Så var jag hos bm varje vecka typ .. Bör man inte kolla ofta på slutet även fast de är andra barnet eller är de helt normalt att de går två veckor mellan varje besök?
38+3 och jag tror vattnet gick vid tre inatt. Vi gick inte o la oss förrän kl två så jag har bara sovit en timme! Ringde fl kl fyra och kl åtta ska vi vara där för kontroll. Kunde inte somna dels för att jag är så spänd och förväntansfull o lite orolig. Dels för att jag har haft mensvärk till o från. Då vid tre inatt gick jag på toa och märktedå jag ställde mig upp att det var en rosa droppe på toalettringen. Gick till sängen o googlade. En sund senare kände jag hur det rann så jag ställde mig upp och då kom en ström av vatten i trosorna. Blötte ner hela trosorna och lite fläckar på golvet. Det kommer nu mest då jag ställer mig eller efter och vid toabesök. Ibland mensvärk. Vattnet är lite tjockare i konsistensen än vatten och rosafärgat.
Grattis Phosie och Bell till era små!
Åh, var roligt att bebisarna börjar komma ut nu. Här känns det väldigt avlägset, även om det bara är 9 dagar kvar till BF. Men har absolut inga känningar. Lite sammandragningar när jag går långt och fort. Jag passar på att fixa en massa hemma. Rensar i trädgården och håller på att måla om utemöblerna. Sånt som jag inte får tid med sen. Städat huset är redan gjort. Idag tänkte jag hämta ner skötbordet från vinden och fixa klart det.
Grattis Jaffen!
Var på vad jag hoppas är sista kollen hos bm idag. Allt såg bra ut och ligger mitt på sf-kurvan. Fick ny tid den 27:e, men hoppas jag inte behöver gå dit. Bf den 23:e.
Är ju inställd på att gå över tiden, men just nu känns det ok. Njuter av egen tid och att kunna pyssla hemma i lugn o ro.
Men om en vecka säger jag nog ngt annat