Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-06-30 14:51:55 följande:
    Jag måste få skriva av mig. Jag har en svärmor som hör hemma i helvetet. Hon är rakt igenom ond. Hon hatar mig över allt annat. Det har verkligen eskalerat sedan vi fick barn. Inget jag gör är bra och hennes metoder är de bästa givetvis. Att barn ska skrika ensamma i sin säng är helt normalt får de inte göra det blir det inte folk av dem. Att jag ammar ofta är helt åt helvete också så klart. Bebisar ska också badas och schamponeras minst en gång om dagen enligt henne. Naglarna på honom är alltid för långa och hans skorv i hårbotten ska skrapas bort. Hon hånar mig för allt jag gör och hon trycker ner mig varje gång vi ses. Det har gått så långt så jag får ångest varje gång de ska komma hit, det ska alltid sovas över för det är helt omöjligt att komma över dan. Min sambo tycker att det här är jobbigt men tar alltid hennes parti och säger att jag ska vara en större människa och inte bry mig om henne. Min sambo vill att vi ska semestra med dem och det gör mig helt panikslagen, är också rädd att hans mamma ska bli slutet för vår relation.
    Usch det låter inte som en rolig situation. Min svärmor och svärfar är också knäppa. Men maken valde själv att bryta helt med dem då de inte respekterade honom/oss. Men självklart är det jag som är boven som drivit deras son till brytningen. Men det bryr jag mig inte så mycket om.

Hoppas du kan förmå sambon att förstå hur jobbig situationen är för dig och att han säger ifrån.
  • Freje

Ni som skriver att ni har solhatt på, vad är det för typ och var har ni köpt den?

Jag tycker det är jättesvårt med just mössa. Tösen avskyr att ha mössa. Jag har inte hittat någon solhatt i små storlekar (mindre än 42/44). Och mössa med uv skydd som man knyter under hakan blir hon helt hysterisk om jag sätter på.

• Freje
    BigMami skrev 2015-07-02 21:49:57 följande:
    Jag fick sy in Vidars keps, den var också för stor. Han har också en solhatt med snören under hakan. De brukar sluta skrika ganska snabbt när den väl är på.. Jag köpte de på Lindex men kanske babyproffsen eller nån sådan affär har mindre storlekar?
    Min tös slutar inte att skrika :-/ 

Jag ska kolla lite nogrannare, det är inge kul med en hysteriskt skrikande bebis. Kanske hon accepterar en solhatt bättre. Bra tips med Babyproffsen, har inte tänkt på att de faktiskt kan ha.
  • Freje

Tack för tipsen om solhatt. Jag har hittat en som passar, men hon fortsätter att protestera, men mindre när hon är nymatad ????.

Apropå äta så har min tös äntligen börjat äta mer sällan på natten. Hon somnar mellan 20-21 och sover ca 4 timmar innan det är dags att amma igen. Sen sover hon två 4 timmar pass till. Vilken skillnad det är mot varannan timme ????

• Freje
    Emmadee skrev 2015-07-06 16:33:51 följande:
    Idag har vi varit på BVC och lilleman har fått spruta. Det tyckte han inte varit roligt alls. Nu varvar han gnäll med sömn. 5065 gr vägde han nu och nu såg kurvan äntligen bra ut :) Så vi fortsätter med att komplettera med ersättning två gånger om dagen. Det verkar som det gjort honom hungrigare på bröstet dessutom. Äter varannan timme och sover 22 - 04 (sov längre innan vi började med ersättning innan läggdags)

Vi har också haft olidligt varmt inne, men har en sval källare att vara i. Albin var märkbart tagen av värmen. Väldigt slö. Han älskar däremot att ligga naken. Då sprattlar och jollrar han nöjt.
    Va skönt att han lägger på sig fint nu och att kurvan ser bra ut. Glad

• Freje
    amandanS skrev 2015-07-18 23:08:15 följande:
    Jag är så trött på amningen, det känns inte värdigt när man själv bara mår dåligt utav de.. Bvc gav mig rådet för 2 månader sedan att bara amma på mina vilkor pga mitt mående, satt där och grät.. men! Sonen tvärvägrar nu flaskan helt plötsligt :( Jag känner mig slut och varit ledsen till och från sedan dess för att jag verkligen inte vill mer! Kroppen skriker nej men jag måste ju, även om det ibland känns som ett övergrepp på kroppen och jag inte vill annat än ta bort honom från bröstet. Men jag kan ju inte svälta sonen, han blir förtvivlad och bara skriker när man försöker truga med flaskan. Testat både med pumpad mjölk och ersättning, olika flaskor, försökt finta från bröstet till flaska "i farten" idag.... Fortsätta truga? Fasa ut amningen eller är det bättre att sluta tvärt och då inte ha något alternativ (pumpa bara ett tag så jag inte får mjölkstockning)och kanske ha något gnälligt dygn? Någon som sitter på något bra tips??

Vi har även börjat ge små smakisar och han smaskar på och flinar och verkar tycka detta är jätte gott! Sväljer nästan allt med, inte mycket som spottas ut... Han är 4 månader, men vi måste ju slussa in mat osv..

Blir knäpp snart, jag vill verkligen inte tvingas amma så jäkla länge till, jag är trött på att vara ledsen :,(
    Oj, så tufft du verkar ha det. Om amningen inte får dig att må bra så ska du absolut sluta.

Jag har inte så mycket erfarenhet av att flaskmata, men kommer ihåg med sonen att det gick lättare när mannen flaskmatade. När jag försökte så gick det inte alls i början, då han förmodligen kände igen min lukt och vet att det finns annat att välja på. Det finns en sida www.attflaskmata.se. Kankse det finns några tips där som kan hjälpa till. Typ sitta upp istället för att ligga. Sen verkar det ju vara en djungel med olika typer av flaskor och nappar.

Jag hoppas ni hittar en metod som funkar så du slipper må dålig över amningen.
  • Freje

Försöker få tösen att ligga på mage ett par gånger per dag, men nu har hon klurat ut hur man vänder sig. Skrattande

• Freje
    Bell13 skrev 2015-07-20 22:15:48 följande:
    Hur gammal är hon då?
    Hon är 3 månader o en vecka. Fast jag vet inte om det är medvetet hon vänder sig. Hon lyfter upp överkroppen o drar upp ena benet så rullar hon runt. Hon såg nästan rädd ut första gången hon rullade runt. Hon har nu gjort så senaste två dagarna.
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-07-21 10:57:32 följande:
    Douglas är 14 veckor och är nog långt ifrån att vända sig. Han har precis börjat hålla upp huvudet vid magläge smile1.gif
    Hon är mycket tidigare än vad sonen var. Hon kan lyfta huvudet och överkroppen i magläge och hålla kvar en bra stund. Men som med all utveckling så är vissa barn tidiga med vissa saker och andra barn.

Jag läste om barn som går vid 7 månader utan stöd. Jag hoppas inte att min tjej får för sig att vara så tidig med att gå. Sonen var precis 1 år när han började gå.
  • Freje

Vi tar också de vaccinationer som erbjuds.

Jag undrar om det är tänder på gång. Hon dreglar eller suger/tuggar på händerna och framför allt tummen. Även tröjärmar och dregglisana åker in i munnen. Hela tiden, så fort hon inte har nappen. Kan inte komma ihåg att sonen höll på så. Eller så har hon stort snuttbehov.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)