Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-09-29 15:38:25 följande:

Vilken storlek ska man köpa på babykläderna? Svårt att veta - barnet kan ju komma för tidigt och vara litet eller vara stort när det föds. Ni som har erfarenhet; vilken storlek brukar vara lämpligast att börja med?

Jag har alltid köpt strl 50 och det har varit lite stort men de har växt i det på några veckor.

Jag får inte speciellt stora barn 2780 g resp 3060 g kanske är annorlunda om man får en större baby på t ex 4000 g då kanske strl 50 är för litet.
  • Bell13
    tjej89 skrev 2014-09-30 07:39:05 följande:
    Fast det är väl det man gör? Prioriterar att flänga runt med sin nya bebis, fika och träffa massa folk.

Alla får väl göra som dom vill.

Men jag tycker det är konstigt när man tycker det är viktigt att hänga i tex gallerior eller sitta på en lunch resturang när man precis fått barn. Men ja alla prioriterar annorlunda.
    Förstår inte riktigt hur det kan vara konstigt att "flänga" runt i gallerior eller sitta på lunchrestaurang. Menar du att det är mycket baciller och att folk kan vara sjuka? För i sådana fall är det ju inte säkrare att stanna hemma och t ex bjuda in vänner och släkten för de har ju vistats ute i gallerior och på lunchrestauranger med all säkerhet. 

Varför är det bättre att helt isolera sig från omvärlden bara för att man har fått barn?
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-30 15:28:34 följande:
    Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?
    www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106
    Den här tänkte vi oss

Det är en eller snarare två grejer man sätter på vagnen så man kan klicka i babyskyddet där om det skulle behövas. Mugghållare är ett måste för mig också.

Tycker nog att det är värt priset iaf i Holland. Garantin på vagnen gäller i Holland och inte i Sverige.

• Bell13
    madde10 skrev 2014-09-30 15:37:57 följande:

Idag har jag varit på kub. Var så sjukt nervös att jag höll på att kräkas. Det visade sig vara jättebra, 1:14000! Så jag o mannen bestämde oss för att skippa nipt blodprovet. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Såå skönt :)

Grattis vad skönt för er. Ni hade ju haft sådan otur tidigare.

Vi skippar också blodprovet, min sambo och jag med känner oss ganska säkra på att barnet är friskt.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-09-30 19:11:21 följande:

99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)

Idag kände jag lite fladder väldigt långt ner i magen och långt in. Jag vet inte om det var fostret? Jag drömde inatt att den sparkade och att jag kunde känna det tydligt.

Det jag kände idag har jag inte känt förut. Tycker det är tidigt är i v 13+3 och det är mitt tredje barn.
  • Bell13
    Smulan 89 skrev 2014-09-30 20:16:54 följande:

Jag kände första barnet efter rul har jag för mig, runt v 20 kanske. Andra barnet kände både jag och min man i v 17, med några dagars mellanrum. Jag är i v 13+1 idag. Hur högt går livmodern ungefär, så jag vet vart i magen jag kan i så fall känna rörelser? Längtar efter rörelserna som blir nästa milstolpe.

Livmodern går nog Max nån centimeter ovan blygdbenet så det är långt ner och inåt.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 11:28:04 följande:

Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.

Torr i munnen om jag dricker dåligt men inte så jag vill kräkas. Du borde köpa tabletter mot muntorrhet på Apoteket :)
  • Bell13
    elouiseh skrev 2014-10-02 10:56:29 följande:

Alltså jag skriver själv vetenskapliga rapporter och vet hur viktigt det är med källor. Självklart menar jag ju inte att Facebook är min källa utan att där i den gruppen finns massor av olika källor däribland amerikanska fass där det står att autism är en (om så ovanlig) biverkning av vissa vacc. Jag menar att jag inte har alla källor typ sparade på min dator eller i huvudet.

Jag litar inte på konspirationer, jag litar i första hand på naturen och dess kraft.

Som sagt jag hade önskat att jag visste risker etc när jag valde att injicera bla tungmetaller, kvicksilver, aborterade foster från både människor och djur, konserveringsmedel mm i min hjälplösa son. Har inte hört talas om någon i närheten av mig som fått varken polio, mässling eller svininfluensa...

Du skriver att du skriver vetenskapliga rapporter för att sedan skriva att du litar på naturen??? Naturens läkekraft är väl inte vetenskapligt?

Jag tror att om fler och fler slutar vaccinera sina barn kommer vi att få epidemier igen. Jag och alla mina klasskamrater hade barnsjukdomar så som mässlingen, röda hund, kikhosta och röda hund.

Idag vaccinerar man och i stort sett det enda som går på dagis och i skolan är vattkoppor.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-10-02 12:34:21 följande:
    Hur menar du att testerna kan ändras från vecka till vecka vid kub?
    Det skulle jag också vilja veta
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)