En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
hur är acta gracon vad gäller tyngd o storlek?
hur är acta gracon vad gäller tyngd o storlek?
V 37 nu och vi har precis flyttat från vår lilla tvåa till en stor trea :) Min bebis sparkar knappt nåt utan några gånger per dag känner jag hur den buffar runt lite. Hur känns det för er då bebisen rörs? Jag har moderkakan fram och det kan ju påverka. Har inte förberett mig på hur jag ska hantera smärtan under förlossningen utan tror jag tar det då de kommer. Vet inte heller hur det kommer att kännas eftersom det är mitt första barn. Har inte haft några sammandragningar tidigare förutom då jag åkt bil. Senaste veckan får jag några per dag i varierande frekvens, magen blir då hård och spänd så man ser tydligt hur sned den blir beroende på vilken sida som bebisen ligger på. Hur känns det för er? Jag går till bm varannan vecka.
aprilbebis15 min bebis rör sig ungefär som din låter det som. Min bm säger att om det är så det känts hela tiden och inte förändrats så är det ok. Det är jag som känner igen min bebis rörelsemönster. Men det leder till oro då o då.
Var har du moderkakan?
aprilbebis jag har också bf 21/4 :)
Jag har alltid haft kryp i benen, rast less legs. Men nu under graviditeten så är det mycket värre.
Har sen tonåren då och då haft krampliknande smärta i ena njuren då jag varit mycket kissnödig eller precis i ögonblicket då jag börjar kissa. Det har inte kommit jätteofta men då och då. Har gjort ul av njurarna för mer än tio år sedan men det fanns inget fel. De senaste åren har jag känt det mycket sällan. Inatt vaknade jag och hade ont i vänster njure. Sov på vänster sida. Det lättade då jag kissade. Sen kändes de bara lite då jag la mig igen. Sover på den sidan då jag läst att det är det bästa för barnet. Vaknade på morgonen och hade då en ihållande smärta i njuren. Höll i sig i kanske en halvtimme. Nu har det lättat, känner lite ömhet. Ligger i sängen på höger sida nu för att avlasta vänster njure. Vad tror ni? Behöver man ringa nån o rådfråga eller ska jag avvakta och sova på höger sida trots att jag läst att vänster sida är att föredra??
Kan tillägga att jag var hos bm igår o hon tog en urinsticka som var normal.
Nu kom det onda tillbaka igen. Var ska man fråga? Bm eller förlossningen?
Ringde min bm och hon fixade en direkttid på hälsocentralen. Men så ändrade hon sig o bad mig ringa förlossningen. Vi har varit där, de gjorde ctg och det såg fint ut. Ska få komma tillbaka imorrn på morgonen och göra ul på njurarna.