En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Vi fick 100 kr i rabatt men det var för att vi sen skulle komma o köpa en till sak som vi inte orkade köpa just då och det var inte alls tal om stolens datum. Den kostade 2095 och vi fick den för 1995.
Vi fick 100 kr i rabatt men det var för att vi sen skulle komma o köpa en till sak som vi inte orkade köpa just då och det var inte alls tal om stolens datum. Den kostade 2095 och vi fick den för 1995.
Tusan att det är långhelg.. hade velat ringa ntf och fråga. För om nån kan ge mig svar så är det ju de. Ringde babyproffsen (annan butik) för att fråga och de sa fem år från tillverkningsdatum. När jag ringde den andra butiken där vi köpt stolen så sa jag att vi vill ju kanske sälja stolen i framtiden hur gör vi då. Hon svarade att eftersom det är då stolen tas i bruk som tiden börjar räknas så kan jag visa kvitto till de som vill köpa den och på så sätt visa att den inte är använd mer än i fem år.
Jag sa till försäljaren jag talat med i telefon att jag hört att det är fem år från då den är tillverkad. Då ifrågasatte hon var jag hört det. Jag svarade att jag läst det på internet. Då frågade hon om det var en tillförlitlig sida. Jag sa bara att det vet jag inte, orkade inte diskutera med henne då jag inte var säker.
Tack det ska jag göra!
Aha ok, jag ska ringa NTF på tisdag och fråga dem. Vi har ju i alla fall en stol hemma nu ifall bebisen vill komma ut, så det känns bra =)
De hade bara en inne men jag har sagt i telefon idag att de får beställa en ny till mig så kommer jag och byter. Hon skulle kolla upp det efter helgen.
Är väldigt trög i magen nu. Då jag varit på toa idag och tryckt på lite extra så fick jag en nån cm lång slemtråd på pappret, den var gulaktig i färgen. Har haft ont i ryggen i två dagar vilket kommit som kramper högt upp i ryggen och idag har jag som lite magknip i hela magen. Kanske är nåt på gång? Man kan ju alltid hoppas :)
Ja jag har 60 dagar öppet köp. Men finns ingen annan butik i närheten, är 24 mil till en annan. Men får hoppas de löser sig :)
Grattis till er som fått era bebisar :)
Grattis LaMoi! Hur uppstår den komplikationen? Jag har blodgrupp b- och funderat lite på det? Är det inte ditt första barn då? Fick du ingen spruta vid tidigare förlossning? Eller hur blir det så?
Bor i Norrbotten och har någonstans hört att här kan man få gå tre veckor över tiden istället för två som det var förr. Stämmer det?
38+3 och jag tror vattnet gick vid tre inatt. Vi gick inte o la oss förrän kl två så jag har bara sovit en timme! Ringde fl kl fyra och kl åtta ska vi vara där för kontroll. Kunde inte somna dels för att jag är så spänd och förväntansfull o lite orolig. Dels för att jag har haft mensvärk till o från. Då vid tre inatt gick jag på toa och märktedå jag ställde mig upp att det var en rosa droppe på toalettringen. Gick till sängen o googlade. En sund senare kände jag hur det rann så jag ställde mig upp och då kom en ström av vatten i trosorna. Blötte ner hela trosorna och lite fläckar på golvet. Det kommer nu mest då jag ställer mig eller efter och vid toabesök. Ibland mensvärk. Vattnet är lite tjockare i konsistensen än vatten och rosafärgat.
Kom precis ut från förlossningen.. Vattnet har gått :) Har inte så starka värkar, men litegrann känns de då jag får sammandragningar. Ska tillbaka kl 8 imorrn för kontroll om inget hänt tills dess. Sen får jag gå 2-3 dygn max innan bebisen bör komma ut och vill den inte komma själv så blir det säkert igångsättning.
Bm sa dock att det brukar komma igång inom ett dygn.
Bm sa att vi skulle komma in om vattnet blev grönt eller brunt. Kom massa brunt slem nu när jag gick på toa. Det var som slem inte som vatten. Känns som att det är normalt? Vad tror ni?
Har värkar med fem minuters mellanrum o de varar ca en minut.
Den 12 april strax efter midnatt föddes vår lilla flicka. Bf var 21 april. Hon är jättefin :)
Grattis!
Hur klär ni era små i vagnen? Hur bäddar ni? Vilken temperatur har ni ute?
Är det för varmt med fleecejacka då det är plus 5-10? sen bara byxor o filt på benen under locket till liggdelen? Och stickade strumpor på fötterna.