Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-02-27 19:24:08 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut och du trodde väl själv att han skulle vara lite större?

Min låg på +0,7 % över och beräknas väga 3500 g vid bf. Hade du 21 % mer fostervatten än man brukar ha?

Ja han var ju ganska stor ändå då han väger närmare 3kg redan och har ca 5 veckor kvar att gotta till sig på

Nja han sa bara att det var 21% fostervatten och gränsen gick på 24%. Fast det var tydligen bättre att ha för mycket än för lite i alla fall.

Men 3500 låter ju lagom i alla fall
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-27 19:45:13 följande:

Mina döttrar vägde 2780 g och 3060 g så 3500 g är rätt mycket för mig även om jag vet att det är en normalstor bebis

Men ganska lagom ändå Sedan diffar det ju oftast med 10% åt vardera håll så man kan ju hoppas på åt det mindre hållet...
  • BigMami
    Madelen b skrev 2015-03-01 14:52:38 följande:

Någon mer än jag som har sådan jääävla värk i underlivet/blygläppar och ända ner i låren:( värker konstant men blir något bättre då jag ligger ner:( gör tom ont i låren då man vidrör dem in/baksida!

Be bm om n koll då man lättare drabbas av åderbråck i underlivet m.m som gravid.
  • BigMami
    madde10 skrev 2015-03-02 17:55:15 följande:

Idag har jag varit på UL igen pga av för mycket fostervatten. Allt verkar se bra ut och det känns skönt :) Om det blir för jobbigt så kan jag ringa så tömmer dom ut fostervatten. Annars har jag fått tid för igångsättningssamtal om tre veckor då jag är i v 37.

Känns så skönt att jag troligtvis bara har 3 veckor kvar istället för i värsta fall 8 veckor om jag går över tiden Nu trodde hon inte att jag skulle gå över utan troligtvis få tidigare pga tyngden från vattnet gjorde att livmodern inte orkar hålla allt inne. 

Får jag fråga hur mkt vatten du har? Jag hade också mycket när vi kollade på ul sist.
  • BigMami
    madde10 skrev 2015-03-02 20:43:50 följande:

Just det, du har också varit på TUL. Var det något avvikande? Jag hade 314 mm(?), men det hade inte blivit mer än förra gången.

Nej men han var 17% större än normalt så uppskattad vikt just nu är ca 3kg och ska gotta på sig i ca 4-5 v till så födelsevikt blir ca 4100g (+-10%). . Om han fortsätter i den takt han växer nu..

Hade 21% fostervatten, under 24% var tydligen bra. Hellre för mycket än för lite sa han. Det var typ det enda.. Verkar som de mäter olika då? Då du skrev mm.
  • BigMami

Det känns ända bak i ryggen på mig när hon känner efter huvudet. Tror det är svårt alla gånger att ta det "försiktigt" då de vill vara säkra på hur de ligger.

Min kille låg också nedåt men var väldigt rörlig. Tippar inte att han fixerar sig heller då trean aldrig gjorde det.

Vi köper nog blöjor i både 1 & 2 så man har hemma

• BigMami
    madde10 skrev 2015-03-03 11:24:52 följande:

Ja, det verkar som dom mäter olika. konstigt isåfall. har du några besvär av det? Jag har svårt att andas och får ofta kippa efter luft. sen har jag till och ifrån världens halsbränna, men har köpt gaviscon som jag tar på kvällen och det hjälper jättemycket.

Nej inte direkt mer än att de blir extra tyngd i fogarna så nätterna börjar bli en plåga. Kan knappt gå om dagarna. Idag är jag låst då jag tog en promenad igår :-/ Men kunde inte låta bli då det var sånt härligt vårväder! Kanadagässen har tom börjat flytta hit! (Bor i Dalarna) Idag snöar det så då gör det inget att sitta inne

Jo i och för sig drar jag efter andan ibland, oftast efter en rejäl måltid.. Halsbränna får jag om jag äter mycket och sent.. Men snart är vi i mål!
  • BigMami
    Kurona skrev 2015-03-04 10:31:36 följande:

Måste ventilera lite, var inne för minskade fosterrörelser i söndags på förlossningen, och det var helt normalt allting, läkaren påpekade dock att han hade rätt stort huvud, när hon tog måtten så var huvudet som på en fullgången bebis, men det var inget mer med det. 

Sen nu idag så får jag ett sms med en påminnelse, att jag har en tid hos kvinnokliniken där imorgon. Jag undrar nu om de sett något i efterhand eller om de tycker att han är för stor eller något sådant. 

Ringde och försökte få reda på vad besöket gällde, då jag måste veta om maken behöver ta ledigt från jobbet, om sonen kan följa med osv, men de skulle ringa tillbaka "under dagen" och berätta vad ärendet gällde. 

Nu blir jag ju galet nervös! Kunde de inte ha kollat lite snabbt vad det gällde? Känns jättejobbigt! Nu kommer jag sitta klistrad med telefonen i handen hela dagen.... 

Vilken vecka är du i?

Det är säkert ingen fara De kanske vill mäta pyret lite noggrannare? Magen, lårben osv för att få en uppskattad vikt på bebis?

Fast man tycker ju ändå att de kunde ha sagt något innan om vad remissen gällde?.. Annars kan det ju bara vara ett missförstånd i systemet.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)