En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Har ni packat era förlossningsväskor än? Jag har inte börjat men kanske borde..
Har ni packat era förlossningsväskor än? Jag har inte börjat men kanske borde..
Vad duktiga alla är som redan börjat packa
Skulle jag packa väskan nu så har jag knappt några kläder kvar alls jag kan ha :-/ så jag kommer nog packa och sedan riva upp den igen då jag behöver något där i
Nej, men ska börja se över den i morgon tror jag om kroppen hänger med!
En egen filt, ombyte att åka hem i och gosedjur står i alla fall med på listan till bebisen som ska köpas nytt. Resten finns redan efter syskonen..
Det värker i ryggslutet och det känns som bebisens tyngd ligger på sittknölarna. Bebisen känns obehagligt långt ner. Ska till bm imorgon så får se då om bebis är fixerad. Kommer bli mkt förvånad om den inte är det... men med tredje barnet brukar dom inte fixera sig förre kort inpå förlossning så är lite nojjig.
Idag känner jag mig riktigt trött och gnällig. Är så trött på folk runt omkring som kommentar hur liten magen är. Även om jag vet att det varierar så sätter det griller i huvudet till slut. Har dessutom stått stilla på vågen sen nyår, vilket gör mig osäker. Varför måste folk kommentera storleken på magen?? Och varför är det en del av mig som lyssnar på dessa kommentarer och tar åt mig? Jag vet ju enligt TUL för tre veckor så var tillväxten enligt normal kurvan om än åt det mindre hållet. Likaså SF måttet följer kurvan.
Blä, var bara tvungen att vräka ur mig lite gnällighet. Ursäkta tråkigt inlägg :-/
Hej! Hade så gärna velat ha en sängmobil. Vi ska börja med en större korg istället för en spjälsäng, går det att fästa en sängmobil då det inte finns några spjälor?
Ber om ursäkt för snuskiga detaljer men nyss när jag skulle ta en dusch så kände jag hur det rann till ner i trosan och när jag tittade så var det en mjölkliknande flytning med lite mindre vita klumpar i. Kanske en halv matsked ungefär eller mer.
Till saken hör att jag var inne på förlossningen i tisdags pga. att jag haft molvärk och regelbundna sammandragningar till och från, och de konstaterade då att min livmodertapp var förkortad till 2cm så jag fick åka hem med order om strikt sängvila och att återkomma om jag fick tillbaka sammandragningarna, om vattnet skulle gå eller om jag skulle upptäcka en blödning.
Är den här flytningen något som jag behöver oroa mig för tror ni? Jag har inte haft något liknande innan och det var bara tidigt i graviditeten jag hade flytningar. Kan det vara ett tecken på att något är på G?
Jag är i vecka 34+5 så vi hoppas ju på att bebisen ska stanna där inne ett par veckor till :) Molvärk har jag nästan hela tiden nu, stundvis tillsammans med ett hemskt tryck nedåt, men så länge jag ligger ned o vilar så verkar det vara lugnt med sammandragningarna iaf så då ska jag förhoppningsvis inte behöva oroa mig.
Så här på slutet så ÄR det ju trångt för dem att röra sig så det är klart att de ändrar karaktär på rörelserna. Men man ska ju ändå känna igen mönstret på dem. Det är ju liksom mer vändningar, nån rumpa som putar ut eller en fot, armbåge, knä eller så, skrapningar, sträckningar, tryck osv. Bebisen kan ju också ligga vänd in mot ryggen.
Oftast kommer de igång efter det man svept ett glas iskallt vatten och kanske buffar lite på dem.
Men absolut om man är orolig så är det ju bäst att ringa fl
Varit på ultraljud och vår lille skrutt hade vänt på sig, skönt att slippa ev vändningsförsök :) Vilket jag misstänkte då det känns ömt och gör stundvis riktigt ont i blygdbenet(?) Och ljumskarna och har gjort sedan några dagar tillbaka..
Så nu väntar vi väl bara på ankomsten då :)
Är det någon annan som blir öm på magen när ni ansträngt er? För mig känns det som ett blåmärke ungefär. Efter en stund vila går det över.