Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2014-10-09 19:56:10 följande:
    Nej, okej. Skulle ju också lägga till om det kan vara uvi eller liknande men om du haft "problem" tidigare kan det ju vara det. Hade du så då också?

Ibland kan urinet uppfattas rödaktigt om du druckit dåligt & är outspätt och när du är gravid kan det vara bra att dricka extra. Jag fyller en halvliter vattenflaska som jag tömmer ett par gånger under dagen

Mycket händer i kroppen vid en graviditet och man kan få alla möjliga "konstiga" saker man aldrig trott smile5.gif
    Näe hade väl inga speciella symptom, typ magsmärta bara om jag minns rätt, när jag hade njurbäckeninflammation men om man läser om blod i urinen så står det att det oftast är njurarna som spökar. Eller uvi, men det borde jag inte ha..
  • agirlnamedbill
    FCet skrev 2014-10-09 20:44:29 följande:

Hjälp tjejer.

Tröttheten och illamåendet är äntligen borta, mår bra och är mycket piggare.

MEN har fått så himla mycket finnar. Detta på ansiktet, halsen och ryggen. I vanliga fall brukar jag endast ha finnar när jag har mens. Men nu är det så mycket och det gör jätte ont, kan nästan inte röra mig i ansiktet.

Tips på något som hjälper?

Jag har hela ryggen full med finnar, några i ansiktet och nån på magen.. känner mig skitäcklig, brukar inte ha finnar :(
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 20:22:18 följande:
    Okej smile1.gif Kan ju vara bra att få det kollat om det skulle vara uvi. Man får det lättare som gravid, tyvärr.
    Aa det vet jag.. Har medicin på apoteket som jag kan hämta ut när jag behöver eftersom jag har det så ofta.
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 21:08:01 följande:
    Kolla upp det med BM först OM det skulle vara något annat. Kanske är dumt att medicinera om det inte är uvi. Alla mediciner får man ju inte ta som gravid. Lycka till i alla fall smile1.gif
    Nej det vet jag :) får ju bara sån medicin utskriven som man får ta som gravid. Och eftersom jag inte har mina vanliga symptom nu så kommer jag inte ta medicin för det heller.. Tänkte bara kolla om nån annan fått likadant att det kanske beror på graviditet eller nåt.. :/
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-09 22:29:55 följande:

Jag har oxå MASSA med finnar, hela ansiktet, halsen o bröstet! Har nästan inget i vanligafall och känner mig oxå ofräsch o ful:/

Fler som har/haft problem m magen? Alltså ja är inte trög eller så men får så SATANS ont flera gånger om dagen. Då alltså i MIN mage o inte "bebis magen" hade lika m sonen men värre denna gången:( kan ite äta något typ:/

Jag kan få ibland som när man är lös i magen, att det typ krampar till lite löst och nästan i hela magen innan man behöver springa på toa men nu får jag bara den där krampande vällningen genom magen och sen inget mer.
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:
    Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
    Jag fick mycket hår under naveln och även några få mörkare hårstrån vid brösten (blä haha) men jag fick en flicka! Tror inte det är skillnad på gravidhormon när man väntar tjej eller kille för då borde man ju kunna se på blodprov vilket kön man får :)
  • agirlnamedbill

Jag gillade Vincent men var på stan med mannen här om dagen och så var det nåt barn som hette det och mamman hade världens mest irriterande röst och gnällskrek "viiiiiinceeeeent kom nuuuuuuu" så det blir ingen Vincent haha

• agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-10 15:49:48 följande:
    Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara smile1.gif Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..
    Är det randen man får under naveln? Det hade jag med dottern
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-10 19:10:33 följande:
    Ja det är den jag menar smile1.gif Den kan gå upp över naveln också.
    Aa var tvungen att kolla gamla magbilder ^^ jag hade över naveln också.
  • agirlnamedbill

Vad glad jag är nu! Har hittat en vagn som jag tror att jag vill ha! :D Phil & Teds Navigator. Någon som har använt den?

Den känns asbra, kostar "bara" 6000kr ny med alla delar som vi behöver.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)