Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje skrev 2015-03-12 15:42:13 följande:

Tappar känseln gör jag däremot inte . Men händerna domnar på nätterna ibland. Tänk så mkt konstiga krämpor o symtom man får stå ut med. Tur att det snart är över. Vecka 35 imorgon????

Haha! Visst är det märkligt
  • BigMami

Grannen tyckte att magen hade ramlat ner men jag vet inte. Fixerad är han i alla fall inte och lär inte bli det heller ..

• BigMami

Eftersom sjukvården räknar HELA veckor så borde en fullgången graviditet vara 40+0 veckor.

• BigMami

Men jag känner att jag inte kan förbjuda min man till att inte dricka alkohol? Skulle det olyckligtvis starta just då så får man lösa det då, på ett annat vis.

Visst, skulle han dricka sig aspackad (vilket aldrig skulle hända) så är det ju hans lost.. Då är han inte ens kapabel till att följa med över huvud taget och därför ingen bra förebild till att bli familjefar! Det skulle jag däremot ALDRIG tillåta.

• BigMami
    agirlnamedbill skrev 2015-03-16 14:41:16 följande:

Hej igen.. Testar skriva igen även fast jag inte fick någon som helst respons på mitt senaste inlägg.. Jag avvaktade i alla fall och verkar inte vara nåt barn på gång. Jag är helt inne på att jag kommer föda 10-14 maj (BF 29 april).

Men är det bara jag som hör som små knak eller knäckningar från magen?

Det här med att karln dricker alkohol.. Min förra förlossning tog ca 20 timmar från att de satt igång mig så jag räknar med en längre förlossning igen så för mig skulle det inte göra något om han gick ut och drack så länge jag inte börjat känna något förstås. Men så har ju min karl inte varit full någon gång sen jag blev gravid, lite salongsberusad några gånger när vi varit ute.

Jag skrev tidigare i tråden om just knak och knäppningar Låter så som det kan göra ifrån handleder och knän! Tycker det låter roligt Jag hade de ljuden med trean också.

Ja det är bäst att vara inställd på att gå över tiden, då blir man så glad när det sätter igång i tid
  • BigMami

Var in på en extra koll idag till BM då de tyckte blodtrycket hade höjts förra gången och det var aningen protein i urinen. Men allt var som bortblåst idag. Skönt!

Antagligen var det för att jag var så dålig och var liggandes fre-söndag förra helgen med den där värken i benet, ryggen, ljumskarna osv..

• BigMami

Var uppmärksamma på värk uppe i magen som är ihållande som ett band, då det kan tyda på havandeskapsförgiftning.

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-18 06:11:04 följande:

Har drömt en massa mardrömmar inatt. Drömde att jag var på jobbet och fick störtblödningar, det bara forsade och jag kunde inte hitta telefonnumret till förlossningen. Jag kunde inte ens vara still utan sprang runt i panik.

Undrar om mardrömmarna kommer nu igen för det börjar närma sig förlossning?

Börjar blir lite rädd och nervös nu, inte längre så cool jag varit hela tiden.

Jag drömde att jag låg med värkar hela natten! Gissa om jag blev besviken när jag vaknade och fallet inte var så :-/

Dottern på 10 år hade även också drömt om fl att det var 2 v kvar men jag fick vänta en vecka till! Lät ju också sådär roligt
  • BigMami
    cu2013 skrev 2015-03-18 19:30:20 följande:

Jag har följt er lite på avstånd den senaste tiden men skrev en del i den gamla tråden. Nu kommer ett oroligt inlägg från en rädd mamma. Är det ngn här som har fött ett stort barn?? Var inne på förlossningen idag för att bebisen rört sig lite. När jag väl fick på ctg:n så kom hon igång som vanligt och sen gjordes ul. Hon uppskattade vikten idag (i v 36+5) till 3700g!!! Sonen vägde 3450g när han föddes. Hon sa också att man räknar med att de lägger på sig 100-300g per vecka den sista tiden vilket kan innebära 5200g om jag måste gå över... Känner mig rädd, nervös, skakis och chockad och inte alls lugn inför förlossningen längre. Nu vill jag bara att det ska sätta igång genast. Ngn som har fött både stort och mindre stort barn? Erfarenheter?

Det är ju bara en uppskattningsvikt så det är ju inte alls säkert att bebisen är så stor. Skulle det vara så blir du säkert igångsatt tidigare. Jag var in på tul i vecka 34-35 och han uppskattades väga då ca 3kg.. Så jag får nog troligtvis också en större bebis...Så jag vill helst inte heller gå över..
  • BigMami
    cu2013 skrev 2015-03-18 20:21:10 följande:

Tack för ditt svar! Till mig sa hon att de inte sätter igång en förlossning om man inte pratar barn på 5,5 kg. Så för min del blir det nog inte ngn igångsättning... Vet att man är hormoniell men hjälp vad jag har gråtit idag. Jätterädd! Hoppas att din förlossning kommer gå bra och att han inte är så stor...

Okej :-/ Jag har ingen aning om igångsättning men fråga kan man ju alltid göra

Jag hade mycket fostervatten också men man blir ju att fundera ändå.. Han var 17% större än normalt sa läkaren.

Tack! Håller tummarna att din inte heller blir allt för stor! Det kommer att gå superbra!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)