Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

aprilbebis15 skrev 2015-04-13 07:59:08 följande:

oj ser att det blev två inlägg ursäkta det var inte meningen!

Undrar förresten även om ni funderat på barnförsäkring när barnet är fött? känns som en djungel så måste läsa på lite så man väljer rätt, hur tänker ni och har ni valt någon?

Istället för en massa onödiga presenter till bebisen så betalar mamma försäkringar till barnen. Vi har genom Länsförsäkringar.
  • BigMami
    aprilbebis15 skrev 2015-04-13 07:57:58 följande:

Vet inte om ni skrivit om detta tidigare kanske men vad har ni packat i bb-väskan? har försökt googla för att få tips men skadar inte att höra här också förutom kläder till mig, sambon och bebisen och hygienartiklar till mig och sambon har jag packat blöjor (vi får inte det i vårat landsting), amningsinlägg, lypsyl, mjukt toapapper och tänkte även lägga i något godis eller liknande kanske. Bör man ha något mer? något som man lätt missar men som kanske är guld värt att ha? tipsa gärna!

Jag insåg att jag packade alldeles för mycket men ett par tofflor/inneskor, hårsnodd (om du har långt hår), juice, soppor (typ nyponsoppa mm), frukt, bindor...
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-13 10:39:22 följande:

I natt födde jag min son. 52 cm lång och 3700 g tung.

Tog 4 h och 40 min och vi mår så bra.

GRATTIS!!! Äntligen Så glad jag blir för Er skull! Njut & mys en massa nu! <3
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-14 16:22:27 följande:

Tack för alla grattis. Vi fick en tuff start med ont i magen i natt med skrik mellan 18.30 och 03.30 mitt hjärta höll på att gå sönder det kan ju bli så där när magen och allt ska i gång.

Idag har han rapat, pruttat och bajsat så vi hoppas på en lugnare kväll. Vi har också fått komma hem i dag.

Hur går det för er andra?

Nej usch vad jobbigt! Sådant skär i mammahjärtat! Man känner sig så hjälplös mot de små <3

Vi har haft hembesök av bvc och allt såg så bra ut Fyller redan 2 veckor i morgon!
  • BigMami
    LaMoi skrev 2015-04-16 14:23:06 följande:

Grattis till alla bebisar :)

Här gosar jag och min 12 dagarsFrans :)

(Hoppas bilden kom med :s )

Så mysigt! Så söt också

Här ligger en liten och snarkar för fullt på amningskudden i famnen Jobbigt att vara liten & bara äta, bajsa, sova! Haha.. Typiskt karlar
  • BigMami
    amandanS skrev 2015-04-16 15:55:42 följande:

Här är en till som sovit en bra stund på amningskudden :)

Haha Så söt!
  • BigMami
    Linc skrev 2015-04-16 19:29:03 följande:

Igår kl.20.41 150415 föddes vår underbara dotter <3 3756g och 50cm lång :) Oerhört snabb förlossning när det väl ville öppna sig! Men hon är värd varenda sekund av gårdagen :) Lycka till alla ni som fortfarande väntar <3

Grattis!
  • BigMami

Jag tycker att det rasslar på bra med bebisar i tråden

Det kan inte vara många kvar nu som inte har fått sina små?

Tycker extra synd om er som går på övertid :-/

• BigMami
    mandalii skrev 2015-04-16 22:32:18 följande:

Jag har bf imorgon, har inte haft några känningar alls so far så vi får väl så hur länge vi får vänta...vill ju ha min bebis i famnen NU! :)

Jag hade inte heller just några känningar innan det drog igång på riktigt
  • BigMami

Får jag "gnälla" lite med er trots att jag har min bebis i famnen?

Alla menar att april är en sååå braaa månad att föda barn i.. Men nej! Ärligt så tycker jag att november är mycket bättre! Då kan man sitta inne med gott samvete! Nu sitter jag mest och tittar ut genom fönstret på det fina, varma vädret! Igår hade vi 18 grader varmt. Mannen kom in och sa det är sååå varmt & skönt! Här sitter jag i soffan med tuttarna framme konstant! Han använder mig som restaurang, napp, trygghet, sovalkov osv osv! Matningen tar 1 timma MINST varje gång.. Hur kul är det att sitta ute i lekparken och inte göra annat än att amma snutta amma tutta amma?? Är också fast besluten i att inte ta till flaskan i första taget. Känns också onödigt då jag har mat så det svämmar över! Men det är inte kul att sitta klistrad i soffan heller. Speciellt med en 2,5 åring som också kräver sitt... Skulle hon ramla och göra illa sig i lekparken så skulle jag inte hinna med, eller om hon får för sig att sticka när vi är ute...

Pumpa känns inte heller som ett alternativ då produktionen kan minska och han tar knappt napp.. Projektet nu framöver är att träna på amning i sele. Varje barn är verkligen en egen individ och ingen annan lik

Hoppas att det vänder snart!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)