Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

amandanS skrev 2014-11-21 00:49:01 följande:
    Både min mamma, mormor och mormorsmamma har fött barnen för tidigt och har försvagad livmodertapp. När jag sa att min nu var 3cm så fick jag svaret att jag tyvärr ser ut att följa deras spår jag också. Men jag hoppas verkligen att han stannar kvar tills han är stark nog att klara livet utanför magen :)

Och annat än vila blir det inte, flyttar om 1 vecka med.. Men jag får helt enkelt mest titta på och min stackars sambo får slita ihop med en som kommer och hjälper oss..
    Ja risken är väl stor, men som sagt tänk positivt, 3 cm är ju inte jätte kort! Och är annat som ska påverkas oxå inte bara tappen. Jag gick med utplånad tapp i nästan 2månader innanmin kom och som jag sa vet ja många som gått övertiden fast påverkade tappar tidigt i graviditeten! Men BRA att de tas på allvar för då kan dem ju vara med och skjuta upp förlossningen så länge de bara går OM han skulle försöka bryta sig ut innan;) plus vi har super prematurvård i sverige!

I denna stad skiter dem i allt typ om du inte är döendes!
  • Madelen b
    Emmadee skrev 2014-11-21 07:55:04 följande:

Jag berättade för sonen igår att han ska bli storebror igår. Lyckligare kille får man nog leta efter. Han är 7 år och har tjatat om bebis sen han var 3. En lillebror är drömmen, men det går bra med en lillasyster också. Han gjorde en glädjedans och nu bombarderas jag med 1000 frågor om bebisen i magen. Verkligen ett lyckoögonblick att få berätta för honom. <3

Naaw jag fattar att han vart glad!! Så skoj:)
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-21 09:50:37 följande:

Haha! Vi ska på husvisning i morgon, jag är så himla på och min sambo bara "nnnaaeee...."

detta hus var perfekt men skenade iväg i budgivningen:/
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-21 10:01:47 följande:

Sitter o tittar på kort på mig när jag och sambon var nyfödda :) Man är så nyfiken på hur knodden kommer att se ut, vad kommer h*n få av vem? Är så sjukt otålig, ska man behöva vänta 22 veckor till....! Har ju knappt hunnit få en magen än haha. Känns långt till april men antar att det kommer gå himla fort och plötsligt är man där.

Har funderat massor på det där jäkla vaccinet, vet varken ut eller in... Kommer inte ta det innan RUL iaf, vill veta hur det är med barnet först. Har aldrig aldrig haft influensa men vill ju inte riskera barnet heller om man skulle bli sjuk...

Visst är de skit svårt:/ alla bm här rekommenderar det! Jag har tagit alla andra vaccin men velar ändå:/
  • Madelen b
    amandanS skrev 2014-11-21 10:38:25 följande:

Skönt att höra! :) Läkaren sa att hade den varit närmare 4,5cm så hade hon släppt de. Men 3cm var inte oroväckande kort men i de undre spannet såhär tidigt. Men så länge den inte förändrades var det ju lugnt :)

Min mamma undrade om han försökte sparka ut sig med tanke på att ligger och pressar ner huvudet och trycker ifrån med benen ;) Och så som han håller på mot mig så tyckte min sambo att bebis får utegångsförbud! ;)

Kommer bli rastlös av att bara ligga hemma, funderar på att ge mig på och sy ett babynestnär flytten är gjord :) Såg även en filt/babywrap man kan sy till bilstolen, måste ju vara perfekt där till våren :D

Min var 4cm när dem kollade 2v sedan och de sa läkaren var normalt! Men håller tummarna att inget förändras:)

Ja det fattar jag, virka o sy är tidsfördriv ande;)
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-21 12:24:31 följande:
    Ibland tror jag att jag känner den och nästa dag känner jag den inte... men tror det beror på att jag har lite hull på magen.. nåväl, min mamma är på mig om att jag ska sluta trycka så mkt på magen :)
    Madelen b skrev 2014-11-21 12:14:57 följande:detta hus var perfekt men skenade iväg i budgivningen:/
    Nä, vad trist :/ det är ju ofta så, det hus man vill ha vill ofta andra också ha. Vi hoppas att huset imorgon inte drar så mkt intresse, det är inget drömhus precis men jag ser potentialen :)
    Ja typiskt, sitter o suger på ett annat nu men vet ej om vi vill ha det eller bara inbillat oss det. Fan så svårt:/
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-11-21 23:56:49 följande:

Är hela tiden nojig över att något är fel, typ att jag har MA. Känner verkligen ingenting och än har jag ingen mage heller förutom svullna tarmar eller nåt. Började blöda lite efter sex och blev så klart ännu mer orolig.. Tack som fan att det finns dopplers så man kan använda hemma. Hittade pulsen direkt, precis vid naveln och den låg på 144. Och jag vet ju egentligen att det kan blöda lätt vid sex när man är gravid men är så sjukt orolig bara..

Hoppas de var rörelser du kände:) och är ju helt bormalt om du inte känt något alls oxå!

Har du varit på Rul eller när ska du?

Är svårt jag vet man nojar över allt o jämt men försök att njuta!
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-23 09:43:22 följande:
    Var o tittade igår, men... njae, var inte riktigt vad vi tänkt oss så vi hoppar det. Bor i ett radhus för tillfället och vi har plats och bor fint, men slippa grannarna är det som lockar smile5.gif
    Ahh vi bor i en lgh, men mer rum o trädgård hade inte skadat! Gruvar mig redan att få med två barn ut på promenad m hundarna, nu bråkar ja bara med ett haha!
  • Madelen b

Kan vi inte försöka få till en bf lista i "presentationen" av denna grupp? Roligt att följa o se!

Tycker jag iaf;)

• Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-25 08:36:39 följande:

Hade varit kul att veta hur många killar/tjejer det är än så länge i gruppen ????

Kan inte alla som vet kön fylla i? Jag börjar ????

1 Pojke

0 Flicka

1 pojke

1 flicka
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)