Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2014-11-28 14:09:38 följande:

Någon annan som hör pulsen i örat?

Lägger jag mig ner känner ja pulsen i HELA KROPPEN;)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-28 14:47:02 följande:

Måste fråga; lyfter ni tunga matkassar? Handlingen idag blev rätt mastig och jag var själv då sambon är på jobbet. Funderade lite på om det var olämpligt att gå med två tunga matkassar men det var bara en 5 minuters promenad. Vad kan hända egentligen om man lyfter för tungt så här långt in i graviditeten?

Borde inte hända så mycket då borde inte jag får jobba alls då vi lyfter tungt mycket! Men lyssna på kroppen!

Vi har ingen bil så ja bär jämt maten!
  • Madelen b
    Hanna 681 skrev 2014-11-28 21:44:05 följande:
    Ledsen om du blev upprörd över mitt upplägg, det var inte meningen. Alla kroppar är väl olika.. snart kommer du också känna sparkar!
    Nää haha ingen fara, jag sa det skämtsamt bara!! :)
  • Madelen b
    ullin skrev 2014-11-28 21:42:17 följande:

Hur långt innan bf känner ni att ni kommer ha "allting" klart med spjälsäng, skötplats mm?

Mina boa-instinkter går på högvarv och jag skulle kunna göra iordning allt nu om jag bara hade grejerna hemma. (Är i b 19) ;)

Svårt, då första sonen kom 1mån för tidigt kommer jag nog börja boa då jag går hem från jobb!
  • Madelen b
    Anonym (??) skrev 2014-11-29 21:19:05 följande:

När bör jag börja oroa mig?

Jag har sedan ca mitten på vecka 15 känt rörelser. De tre senaste veckorna har jag känt varje dag och de blev starkare, de senaste två har jag känt utanpå ganska så tydligt. Men nu sista veckan har det blivit svagare för varje dag och inte lite ofta. Jag är i v20, går in i v21 imorgon och har moderkakan i bakvägg. Det är första barnet. Jag var på RUL i torsdags och allt såg bra ut.

Kan moderkakan flytta på sig och lägga sig fram? Bör jag oroa mig?

Jag gjorde ett ultraljud i v13. Sen skulle jag ha gjort mitt rul veckan innan i torsdags men då den lilla låg dumt och ville inte visa hjärtat riktigt så vi fick komma tillbaka en vecka senare. Men som sagt allt såg bra ut och så. Fick veta på ul i v13 att jag hade moderkakan i bak men hon sa inget om det på RULet i torsdags.

Barnet kan ju bara ha vänt sig så att de sparkar inåt! Allt såg ju bra ut på rul och detta var ju efter fosterrörelserna minskat så då är de nog ingen fara
  • Madelen b

Vi har köpt en bugaboo buffel men inte fått den än! Vi hade en EL citycross som jag sålt blus en baby jogger mini gt som vi kommer ha kvar! Super vagnar båda två:) har en retro sulky oxå!

Ang gifter så är svenska vagnar typ minst "gift" behandlade, men köp inte från England för dem flamm skyddar sina vagnar!

Beställa över nätet m skador mm så har du ju reklamations rätt, och vagnarna har ju skickats till butiken i kartonger så säger ju inget om hur dem behandlats innan du köper den i butik?!? Man hoppas du att vagntillverkarna packar sina vagnar noga! Är ju typ bara tre märken som tillverkas i Sverige resten skickas ju från olika länder. Och beställer du tex bugaboo så skickas ju dessa direkt från tillverkarna väl!?

• Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-30 20:01:42 följande:

Ang barnvagn så funderar jag på en Joolz. Vill dock att det ska vara så giftfria tyger som möjligt, någon som vet om någon sådan vagn?

Kollar på babyskydd nu och någon hade skrivit i en tråd här i Familjeliv att man inte skulle köpa det på nätet då posten hanterar paket väldigt ovarsamt så det kan bli sprickor i dem (hon jobbade själv på posten). Hade ev tänkt köpa en på nätet som var på rabatt nu men då vet jag inte hur jag ska göra....

Oj såg nu att du skrev babyskydd och inte vagnar men är ju typ samma där som med babyskydd, du köper den ju inte från fabriken dvs att den har ju skickats mellan olika mellan händer hela vägen till affären! Så finna ju aldrig några garantier mer än att dem är bra. Packade!
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-12-01 08:34:30 följande:
    Tack för tips! Vi har ingen Isofix i vår bil men är det bättre för säkerheten ändå att ha bas och använda den m säkerhetsbälten? Att det är smidigare har jag förstått.
    Bas är säkrare än bara bälte då de minimerar risken för fel instalation!

Vi är super nöjd med våran britax m bas! Måste dock köpa nytt till denna bebis!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)