Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Inatt tror jag att jag har slagit rekord i toalettbesök! Fy 17 vad jobbigt :-/ Varje gång var nästan som om blåsan inte var tömd alls!

• BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-03-27 10:05:57 följande:

När sjunker bebisen ned egentligen - borde den inte gjort det om den ligger fixerad? Min är fixerad men jag får fortfarande attacker av att inte kunna andas ordentligt, precis som om den inte sjunkit ned ännu. Konstigt.

Min trea varken fixerades eller sjönk ner fören vid förlossningen. Gick knappt 2 dagar över tiden.
  • BigMami

Spännande att det händer lite i tråden! Här är det lika dött som i graven.

Åh den där cheesecaken lät j gudomlig!

• BigMami

Min ligger inte heller fixerad men det gjorde inte trean heller, så jag känner mig lugn ändå. När man sedan får värkar så hjälper de till att pressa ner bebisen i alla fall.

Ska på bm koll i morgon.

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-30 19:38:47 följande:

Det är väldigt ovanligt att de vrider upp sig sa min bm när han legat ruckbar med huvudet neråt så länge

Ja han har ju inte legat så länge nedåt heller men det sparkas iaf mest uppåt

Det går säkert bra! Ut ska de ju vilket som
  • BigMami

Grattis till alla nykomlingar Kul att det händer något! Det verkar vara mer en Marstråd, än April

Imorgon är nog inget roligt datum att föda barn på

Var till BM idag allt såg bra ut, men får en remiss till på TUL då sf måttet var på 41cm nu i v 39+0.

Får nog ställa in mig på att skita ut en potatissäck!

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-31 16:18:07 följande:

Du verkar ändå rätt lugn och sansad. Jag skulle haft panik för länge sen.

Haha Jag känner mej ganska lugn just nu faktiskt. Konstigt nog! & som grädde på moset så var han inte fixerad heller! Kan inte bli bättre..

Får nog ställa in mig på övertid så han får fläska på sig ännu mer!...

Men som sagt det är ju inte mycket att göra åt egentligen? Ut ska de ju.. Hade det varit mitt första barn hade jag nog haft panik för längesedan...

Allt löser sig!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-03-31 17:46:03 följande:

En eloge ändå för att du är så cool

Haha! Tack.. Får se hur uppkäftig man är när man väl ligger där

Snart dags för dig va? Har hinnsvepningen gjort någon nytta?
  • BigMami

Tack alla fina!

Hade lite sd/förvärkar som drog i ryggen lite då & då under dagen igår... På kvällen började slemmisen släppa på riktigt! (Brunfärgad av gammalt blod & så har alla mina förlossningar startat)

Ja det var verkligen luriga värkar! Kom in vid halv 4 (vaknade vid 01 av mer regelbundna värkar) och satte ctg. Vid första undersökningen var jag nästan fullt öppen! Men han var ännu inte fixerad. Blev det när vattnet sprutade ut som en brandspruta ner över , ben, fötter & golv & nästan över gubben

Andades igenom förlossningen och var fullt avslappnad och koncentrerad så smärtlindring behövdes inte.

Nu väntar vi på barnläkare och om allt är bra, åker vi nog hem.

Dock var det ju inte världens bästa datum haha!

Fortsätt kämpa tjejer!!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)