Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Humledumle skrev 2014-08-28 15:07:57 följande:

Hej hej :) hoppar in här jag :) v8+3 idag och hade inskrivning hos bm idag. Bor i Karlstad med sambo och väntar nu första barnet :)

Varmt välkommen! Åh vad spännande, hur gick det? Vad fick ni göra? Jag ska på inskrivning nästa vecka då kommer jag vara i vecka 8.

• Anonym
    Mars12 skrev 2014-08-28 17:02:10 följande:

Hoppar också över hit.

Någon som vet om man kan äta nåt mot illamående?

Prova med att ha färsk ingefära i kokande vatten och dricka som te typ. Har inte provat det själv men har hört flera som blivit hjälpta av det.
  • Anonym
    Linaslus skrev 2014-08-28 19:55:55 följande:

Hoppar in här jag med!
    Är 30 år bor i Uppsala, har två barn tidigare!
    Är i 7+2 just nu och har börjat må riktigt illa. Är hemma första dagen idag och väntar bara på att börja spy (hyperemisis) i v 8 som jag gjort med mina båda tidigare barn!

Ice: ryser när du pratar primperan, fick det när jag lg inne på dropp och vänta mitt första barn och fick värsta sortens biverkning av den sk parkinsonsyndrom satt och skaka i hela kroppen och kunde inte kontrollera mig själv fanns dock en injektion att få som löste kramperna. Läskigaste jag varit med om! ð??±

Usch det låter inte alls trevligt!! Inget sånt för mig, däremot denna fruktansvärda trötthet. Vette sjutton om den beror på primperanen eller graviditeten i sig dock. Har tagit full dos primperan idag och känt mig lite bättre.. 

Grattis till graviditeten förresten! 
  • Anonym
    kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
    Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 
    19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

ÅÅÅ, mysigt! 
  • Anonym

Jag ska på inskrivning på tisdag. Då ska vi prata om MKP jag ska ta. Hoppas jag får göra den i vecka 10, hon sa att det gick om man skippade KUB. Hon skulle boka tid men än har jag inte fått någon kallelse. Vill så gärna få reda på att allt är ok..
    Är i v8, 7+4 så det är ju bara ett par veckor kvar, men det känns så långt ändå 

• Anonym

Är i v 7 och mår bra, lite ömmabröst och lite mer trött kanske även lite illamående ibland men annars bra!

Dock redan problem med va vi tror är foglossning :( har problem att klara av mina långa arbetsdagar med mycket tunga lyft :( ska till sjukgymnasten i veckan och hoppas vi kan hitta något som hjälper!

Hittills vet bara mina föräldrar! Vill vänta några veckor till innan vi berättar för andra! Vill känna mig mer säker! :)

Hoppas ni andra klarar av vardagen fint:)

• Anonym

Så mysigt :)

Ska själv göra vul på tisdag pga av oregelbunden mens så vi ska försöka datera graviditeten! Hoppas ja är längre gången än jag tror men tror de är tvärt om ;)

kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.

Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 

19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

• Anonym
    BakeAWish skrev 2014-08-28 22:39:24 följande:

Stort grattis till husköpet! Så spännande, när får ni tillträde?

Tror också att "positiv stress" i lagom mängd är okey så länge man känner att man mår bra. Typ som att byta jobb/flytta o.s.v. När vi väntade första barnet blev vi klara mwd våra utbildningar, flyttade vi över halva Sverige, köpte hus, började nytt jobb, renoverade och fick barn inom 4 månader! Ska bli skönt att ta det lite lugnare den här gången ändå...

Tack! Vi får tillträde den 28/11. Tänkte att vi kan fira jul med hela tjocka släkten hemma hos oss för första gången

Vi behöver inte renovera något alls, allt är top notch! Skönt att slippa den stressen (iaf för en annan som inte gillar att renovera!). Jag har precis börjat nytt jobb, så bebis och nytt stort hus tillsammans med det känns ändå lätt stressande. Men det är ju bara roliga saker! Man får försöka att ta allt som det kommer
  • Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 23:01:22 följande:

Tack för era råd ang positiv stress Jag blev lite paff när det första min kompis sa var att jag måste ta det lugnt istället för att gratulera mig till intervjun. Har hört att man får alla möjliga råd från utomstående när man är gravid och jag börjar förstå det själv nu. Man får nog ta dem med en rejäl nypa salt ;) Ibland kan det säga mer om personerna själva än den som är gravid tror jag.

Jag tror att du har helt rätt i det du skriver! Ta det du hör med en nypa salt. Det är du som känner din kropp bäst! Och det är senare du (och din partner) som känner ditt barn bäst. Bm kan ju dock vara lite mer viktig att lyssna på än andra, tänker jag.

Grattis till intervjun och hoppas att allt går vägen med flytt och så!
  • Anonym
    trolls skrev 2014-08-28 19:52:15 följande:

Jag vet inte hur man gör det . Någon annan som vet? så kan jag göra det

Kan tyvärr inte heller. Hoppas nån annan vet
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)