Inlägg från: DiplomatiskaJag |Visa alla inlägg
  • DiplomatiskaJag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-09-15 21:33:19 följande:

Har läst att vissa känt av fosterrörelser redan i vecka 12. Har någon i gruppen känt något än?

Tycker det låter väldigt tidigt. Har precis gått in i vecka 12, bebisen är ca 3 cm och har väl precis börjat göra små rörelser som vrida på huvudet.

Jag får ibland en känsla av rörelser i magen men det är i navelhöjd och kan alltså inte vara bebisen. De som känner rörelser i v12 kanske egentligen känner nåt annat än bebisen?
  • DiplomatiskaJag
    Madelen b skrev 2014-09-17 06:07:30 följande:

Min rygg har gett upp, klarar inte att utföra arbetet, sjukskriven 50% denna vecka ut sedan får vi se! Min rygg har inget m graviditeten att göra men fk är sten hårda med sjukskrivningar och graviditeter! Vet inte ens om ja får betalt denna sjukskrivning !!

Det är så sjukt att man ska behöva oroa sig övrr om man får sjukersättning eller ej. Oavsett om ryggens besvär beror på graviditeten eller ej så kan du inte utföra dina arbetsuppgifter. Tycker att har läkaren bedömt att man behöver sjukskrivning så skanfk gå på det och inte syna formuleringarna i sjukintyget i sömmarna.
  • DiplomatiskaJag

Jag har ibland hugg i äggstock och att det spänner och drar i luvmodern. Känns som sammandragningar men inte alls kraftiga sådana.

cu2013 skrev 2014-09-19 08:11:36 följande:

Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.

• DiplomatiskaJag
    cu2013 skrev 2014-09-19 19:27:55 följande:

Tack för svar ang sammandragningarna. Ngn ville att jag skulle berätta hur det gick (med risk för att det inte blir så positivt så får man sluta läsa här!). En annan än min BM ringde upp och hennes slutsats var väl mer eller mindre att det var för tidigt och att jag kanske borde förbereda mig på det värsta. Hon frågade om jag hade blödigt men det har jag inte sen sammandragningarna kom. Hon tyckte iaf att jag borde vila och hoppas på det bästa men vara beredd på det värsta typ. Jag nämnde att jag hade läst att det kan bero på uvi och det slutade med att jag fick lämna ett prov som ska skickas på odling. Fick prata med min BM på em och hon trodde på uvi, men hon är o andra sidan inte lika rätt fram som den andra BM. Så nu är det bara att vänta och se. Inte känt av ngt mer idag än (peppar peppar).

Gällande KUB får alla göra det gratis där jag bor (oavsett ålder). Hade vi inte fått göra det hade jag betalt för det! VUL har jag fått betala 300kr för.

Jag har haft dessa sammandragningar i lite mer än en vecka och ingen blödning. Jag har vart gravid förut och tycker jag känner igen känslan fast då vaf det sista veckorna. Kan man ha UVI utan andra symptom?
  • DiplomatiskaJag
    cu2013 skrev 2014-09-21 08:17:46 följande:

Jag har läst ngnstans att man kan ha uvi utan symptom när man är gravid, men jag vet inte. Jag kissar typ hela tiden och det har svidit lite (men inte alls som när jag har uvi annars) så det kändes som att det kunde vara värt att testa. Tycker också att det liknar sammandragningarna som man drogs med i slutet av graviditeten, men hoppas såklart på det bästa. Känns ju som att det är lite tidigt för livmodern att börja förbereda sig redan?

Jag har aldrig nånsin haft uvi och hoppas jag slipper det i fortsättningen med.

Ja jag tycker också det känns lite väl tidigt för livmodern att förbereda sig. Men känns oxå konstigt att det skulle vara nåt fel eftersom det för mig hållt på så länge och ingen blödning.

Bara vänta och se då!
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 13:58:20 följande:

När jag var gravid med dottern, i v. 8 typ och var fortfarande ett frågetecken om vi skulle behålla så tänkte inte ens att jag var gravid, så fick jag världens kramper i magen och åkte in till akuten och det visade sig att det bara var uvi.

Mina kramper känns knappt och främst när jag sitter ner, framåtlutat så magen trycks ihop.
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 16:55:36 följande:

Jag minns inte hur det kändes, och alla får ju inte lika mycket, tänkte bara berätta eftersom jag iaf tycker det är lugnande när andra haft ont eller nåt och det gått bra :)

Tack för att du delar med dig :)
  • DiplomatiskaJag
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Nej vad tråkigt! Jag hade en ofostrig förra hösten så jag vet vad du går igenom. Styrkekram och lycka till med framtida försök.
  • DiplomatiskaJag
    julii skrev 2014-09-24 13:05:36 följande:

Är det någon mer här som har ont i ryggen/svanken? Jag tycker jag får ont så fort jag grejar med något, som igår dammsög jag ur soffan o trodde jag skulle gå av efteråt, sen jobbar jag inom vården och det blir en hel del tunga lyft o konstiga ställningar och det behövs inte mycket innan jag får ont. Är det inte alldeles för tidigt för att få ont? Jag är i vecka 9.

Jag har ont i svanken och höfterna. Precis gått in i vecka 13, 2;a barnet. Har fått en tydlig gravidmage och känner mig redan tung. Det är så olika med alla symptom NÄR de kommer och OM de ens kommer. Men det känns ju inte så lovande att ha ont redan nu :p
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)