En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hmm okej.. För jag kommer köpa vagn från blocket så tänkte om det är nån speciell modell man ska titta efter. Jag kan NOLL om vagnar.
Hmm okej.. För jag kommer köpa vagn från blocket så tänkte om det är nån speciell modell man ska titta efter. Jag kan NOLL om vagnar.
Det här med att man ska vara försiktig med koffeinhaltiga drycker - gäller det under hela graviditeten eller bara t o m vecka 12 då risken för missfall är som störst? Inte för att jag brukar bälja i mig te och kaffe ändå men kan ju vara bra att veta iaf.
Nej alla får inte göra det, bara om man har högt blodsocker hos BM och är i risk för att få graviditetsdiabetes. Jag pratade med min bm att jag hade högt blodsocker förra graviditeten så hon kollade i mina filer och såg att jag haft 9,5 och man är i risk för diabetes vid 9. Så jag borde ha fått gjort glukosbelastning förra graviditeten men min bm då sket i det, så jag har tur att jag inte fick nån diabetes!
Står att ett blodsocker är högt om det är över 6 på fastande och över 8,7 efter måltid. Och min nuvarande BM sa att 9,5 ska man verkligen inte ha även om min frukost den dagen var flingor med socker
Fick mail av min barnmorska att jag ska börja äta järntabletter från v 20...
Åt inga med de två sista barnen.
Men nu är jag allt som oftast väldigt yr, blir lätt svag och darrig. Matt liksom.
Kan det vara pga att lågt järnvärde?
Och kan jag isf börja med järntabletter redan nu? V 16...
Jag har börjat med järntabletter i v14 men då tar jag varannan eller var tredje dag. Min bm sa "börja med järntabletter ca v18 varannan dag. Tidigare om du är trött och har huvudvärk."
Det är inte bra med för mycket järn heller men du behöver ju inte ta varje dag. Men kolla med din bm för säkerhets skull vad hon tycker.
Till er som har huvudvärk. Det kan vara järnbrist. Värt att kolla upp iaf.
Jag har haft mkt huvudvärk, o fick brev från bm idag att jag måste börja med järntabletterna redan nu :(
Började du med järntabletter efter test och inrådan av bm? Pratade med min bm i måndags och frågade om järnisar med hon sa att om ett par veckor kan jag börja. Värdena såg bra ut på inskrivningen och jag är vällingen tröttare än vanligt men har huvudvärk var och varannan dag nuförtiden :(
Kanske ska börja med Niferex varannan eller var tredje dag redan nu? :-/
Gick in i vecka 16 igår, känns helt galet men så underbart! Kände rörelser inuti magen för en- två veckor sedan och härom dagen kände jag äntligen utanpå också! Det är verkligen världens häftigaste känsla, så mysigt :) Känner även kanten på livmodern precis under naveln!
Någon mer som känt rörelser utanpå magen? :)