En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Revbenen, och därmed bär barnen helt utanpå kroppen. Belastningen blir då högre och därför tror de att det blir för tidigt. Mamma och mormor har båda samma lilla mellanrum och jag fick frågan av mamma hur lång/kort jag är i de måttet och jag är lika liten jag.. Mamma frågade om jag kunde ha mina vanliga byxor, sa ddirekt nej och att jag inte kan knäppa dom. Låter som att jag än så länge följer samma mönster som mamma och mormor som med fått mage direkt!
Blev även ombedd att ta detta med bm, även om hon säkert bara kommer lugna mig med liknande ord som du sa. Mamma trodde dom inte heller, inte fören hon med mig kom in på förlossningen 2 mån tidigt och bad henne sitta ner o vänta för här skulle inte bli barn ännu! När undersökningen var på g, så gick vattnet och 2 krystvärkar senare var jag ute! Med lungor som kollapsade och läkare som inte var beredda... Och när de andra ser ett mönster så tänkter jag absolut vara på min vakt...
Men det där verkar ju vara nått speciellt. Sa bara att i allmänhet så är en ny graviditet en ny graviditet och inte en repris på sin mammas...